Pentru Socialism, decembrie 1970 (Anul 20, nr. 5239-5265)

1970-12-01 / nr. 5239

V 1 Ay. ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN MARAMUREȘ AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN + Marți , 1 decembrie 1970 * Anul XX, nr. 5239 4 pagini — 30 bani Aspecte din vizita tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU în județul nostru De-a lungul străzilor, de la intrarea în oraș până în centru, zeci de mii de oameni l-au întîmpinat cu bucurie și entuziasm pe secretarul general al partidului. Primirea călduroasă făcută tovarășului Nicolae Ceaușescu e străbătută de sentimentul mîndriei de a-i raporta că în anul acesta municipiul și județul au parcurs noi pași în dezvoltarea lor socialistă. Se vizitează Uzina mecanică de mașini și utilaj minier. Tovarășul Nicolae Ceaușescu a indicat specialiștilor uzinei să aibă în vedere în mod permanent nivelul tehnic contemporan al utilajelor similare, competivitatea lor pe piața mondială. Marele miting popular din Baia Mare. Un nou prilej de caldă manifestare a adeziunii și devotamentului față de politica internă și externă a partidului și statului nostru, de afirmare plenară a voinței oamenilor muncii din județ de a înfăptui cu neabătută consecvență programul partidului, obiectivele sporite ale cincinalului in care vom păși în curînd. Vizita de lucru a tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU în județul Sălaj Elicopterul venind din Baia Mare aterizează pe stadionul împodobit sărbătorește. De-a lungul arterelor ce conduc spre centrul Zalăului, ca și pe meleagurile maramureșene, sute și sute de oameni îl întîmpină pe șeful statului cu aplauze furtunoase, cu vii și puternice aclamații. Coloana oficială se îndreaptă apoi spre noua zonă industrială a orașului. Se vizitează Fabrica de armături industriale, aflată într-o avansată fază de construcție. Secretarul general al partidului se interesează de posibilitățile de dezvoltare a întreprinderii, de preocupările pentru calificarea viitorilor muncitori și tehnicieni, de soluțiile preconizate pentru grăbirea ritmului de construcție. Tovarășul Ceaușescu apreciază eforturile depuse de acest tînăr colectiv, faptul că sunt pregătite din timp numeroase cadre tinere de muncitori calificați. Conducătorul partidului dă indicații Comitetului județean de partid, constructorilor să depună toate eforturile pentru scurtarea termenului de dare în funcțiune a acestui important obiectiv. Se vizitează apoi Șantierul noii filaturi de bumbac. Coloana de mașini se reîntoarce spre centrul orașului. Mii și mii de locuitori pe tot traseul flutură stegulete roșii și tricolore, buchete de flori — neobișnuit de multe flori pentru o zi de sfîrșit de noiembrie — scandează numele conducătorului partidului și statului. Secretarul general al partidului răspunde mulțimii cu semne prietenești. In piață, are loc apoi un miting la care au luat cuvîntul tovarășii Laurean Tulai, prim-secretar al Comitetului județean de partid, Kerekes Iuliu, muncitor la „Steaua roșie”, Balajel Iulian, președintele C.A.P. din Surciu, profesoara Elisabeta Pernes, directoarea Liceului din Zalău. Intîmpinat cu vii și puternice aplauze, a luat apoi cuvîntul tovarășul Nicolae Ceaușescu. Cuvintarea tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU Dragi tovarăși și prieteni. Doresc să vă adresez dumneavoastră, tuturor locuitorilor orașului și județului Sălaj, un salut călduros din partea Comitetului Central al partidului, a Consiliului de Stat și a Guvernului Republicii Socialiste România, (Aplauze, urale). Am aflat cu deosebită bucurie despre rezultatele obținute de colectivele de oameni ai din Sălaj, despre realizarea muncii prevederilor actualului plan cincinal înainte de termen. De altfel, în întreaga țară, planul cincinal este de fapt îndeplinit, și pînă la sfârșitul anului întregul nostru popor va da o producție industrială de cîteva zeci de miliarde de lei peste plan. De asemenea, agricultura țării noastre, cu toate greutățile prin care a trecut în ultimii ani și îndeosebi anul acesta, datorită inundațiilor catastrofale, își va realiza și ea planul cincinal — e drept nu la limita superioară, dar îl va realiza ceea este, de asemenea, un succes ce al țărănimii noastre cooperatiste. Cunoașteți, de asemenea, măsurile luate în acești ani de partid și guvern în învățămîntului, direcția dezvoltării științei, culturii, a ridicării bunăstării materiale și culturale a poporului nostru. Putem spune că prevederile cincinalului în toate domeniile de activitate se îndeplinesc în bune condițiuni. Marile realizări din acești ani se datoresc muncii entuziaste a eroicei noastre clase muncitoare, a muncii harnicei noastre țărănimi, a intelectualilor, a tuturor celor ce trăiesc în patria noastră — români, maghiari, germani, de alte naționalități —, care, înfrățiți sub conducerea Partidului Comunist Român, înfăptuiesc neabătut politica de construcție a socialismului și comunismului în România. La toate aceste realizări v-ați adus o contribuție valoroasă și dumneavoastră, oamenii muncii din străvechiul Sălaj. Iată de ce vă adresez cele mai calde felicitări pentru toate rezultatele pe care le-ați obținut în activitatea dv. (Aplauze puternice). Printre măsurile luate în acești ani sunt și cele referitoare la reorganizarea administrativ-teritorială a țării. Ca urmare, a luat ființă sau s-a înființat din nou județul Sălaj. Deoarece nu am mai fost de atunci în județul dv., aș dori să vă felicit pentru aceasta și să-mi exprim convingerea că populația va depune un efort general pentru înflorirea și ridicarea județului Sălaj, laolaltă cu întreaga țară, pe trepte mai înalte de progres și civilizație. (Aplauze. Se scandează: „Ceausescu- P.C.R."). Am vizitat astăzi platforma industrială din Sălaj pe care se construiesc două obiective republicane și pe care s-au construit de-acuma unele obiective industriale ale județului. Este un început bun. In următorii doi, trei ani, pe această platformă, numai in aceste întreprinderi industriale, vor lucra circa 3.500 de salariați. Ceea ce se construiește la dumneavoastră este o expresie a politicii partidului de Industrializare socialistă a țării, de amplasare a industriei pe întreg teritoriul țării, de dezvoltare a tuturor județelor. Acționăm astfel, pentru că numai pe această cale putem asigura ridicarea tuturor localităților, tuturor județelor, întregului nostru popor la o viață ,. demnă, liberă și fericită. După cum știți, zilele acestea, Comitetul Executiv și Guvernul au adoptat plaul cincinal viitor și planul de stat pe anul 1971. Aceste planuri prevăd sarcini sporite fată de Directivele Congresului al X-lea pentru cincinalul următor. Dorim să facem eforturi mai mari pentru dezvoltarea industriei, a întregii economii a patriei noastre, dorim să lichidăm mai iute rămînerea în urmă pe care am moștenit-o și să apropiem într-un timp mai scurt țara noastră de țările dezvoltate. Pentru aceasta trebuie însă cu toții să ne unim eforturile. Aceasta corespunde intereselor întregului nostru popor, viitorului strălucit al patriei noastre socialiste. Am adoptat un șir de măsuri privitor la agricultura cooperatistă. Nu doresc să noastră mă refer la ele, sunt de acum publicate. Aceste măsuri sunt chemate pe de o parte să asigure o mai bună organizare în sectorul agriculturii, să creeze condițiuni pentru sporirea producției agricole, iar pe de altă parte să asigure venituri certe tuturor cooperatorilor care muncesc permanent în cooperativele de producție. In cursul cincinalului viitor urmează să fie luat un șir de măsuri privind dezvoltarea învățămîntului, științei, culturii, privind ridicarea nivelului de trai al poporului. Avem în faza noastră o perspectivă minunată. Depinde de noi ca dezvoltarea mai rapidă a patriei noastre, ridicarea mai rapidă a bunăstării întregului nostru popor să se realizeze în condițiuni bune. Aceasta depinde de felul cum fiecare la locul său de muncă va ști să îndeplinească sarcinile ce-i revin. Rezultatele de pînă acum sînt o dovadă că poporul nostru este ferm hotărît să înfăptuiască neabătut acest program de dezvoltare multilaterală a României socialiste. (Aplauze puternice, orale). Eu interpretez aplauzele dv. și entuziasmul dumneavoastră ca un angajament că sarcinile care vă revin în cincinalul următor, care după cît știu în industrie sînt de peste 6 ori mai mari decît în actualul cincinal, vor fi realizate și chiar depășite. Aș dori ca obiectivele care se află în construcție să se realizați ceva mai devreme decît este planificat. Dacă ele vor fi realizate mai devreme, vom obține și un plus de producție, deci și o sporire a veniturilor locuitorilor din Sălaj și un cîștig al economiei generale. Dar la aceasta se mai adaugă și un fapt că terminînd mai repede aceste investiții ne vom gîndi să nu lăsăm constructorii fără lucru și vom putea începe și alte obiective în orașul dumneavoastră. (Aplauze îndelungate). In județ locuiesc și muncesc împreună români și maghiari. Multe din cele ce s-au realizat în trecut, dar mai cu steanig în anii construcției socialiste, tot ceea ce se realizează în prezent este rezultatul muncii unite a tuturor locuitorilor orașului și județului, fără deosebire de Cunoașteți cu altă naționalitate, hotărâre și fermitate înfăptuiește partidul nostru politica marxist leninistă de deplină egalitate în drepturi pentru toți cetățenii, fără deosebire de naționalitate. In România socialistă nu există nici o deosebire între oamenii muncii, indiferent de naționalitate, de religie, indiferent de ceea ce au fost strămoșii sau părinții lor. Cei care in trecut au asuprit poporul nostru au fost înlăturați pentru totdeauna, în România socialistă nu mai există loc pentru asupritori, nu mai există nici o posibilitate de a mai reînvia în vreun fel vechea orînduire. Iată de ce noi spunem: Socialismul a învins în țara noastră pentru totdeauna și nu există forță în lume să abată oamenii muncii din România de pe calea socialismului și comunismului. (Aplauze, ovații. Se scandează „Ceaușescu-P.C.R."). Dragi tovarăși. Preocupîndu-ne permanent de edificarea socialismului In patria noastră, de ridicarea bunăstării întregului nostru popor, noi ne preocupăm totodată de întărirea colaborării cu toate țările socialiste. Pornim de la faptul că rezultatele pe care le obține poporul care a pășit pe calea socialismului, edificarea cu succes a noii orînduiri în propria țară sînt prima îndatorire a unui partid comunist de guvernamînt-Indeplinindu-ne această îndatorire națională, noi răspundem în același timp și îndatoririi noastre internationale întărind solidaritatea cu țările socialiste, acționînd pentru întărirea unității țărilor socialiste, făcînd totul pentru ca socialismul să capete o influență tot mai puternică în întreaga lume. intre sarcina națională și cea internațională nu există nici un fel de contradicție, ci dimpotrivă, o deplină unitate, și numai îmbinînd aceste sarcini, acționînd în strînsă concordanță în ambele direcții, un comunist, un partid comunist își îndeplinesc îndatorirea principală. Poporul nostru acționează totodată permanent pentru dezvoltarea relațiilor de colaborare cu toate popoarele lumii, fără deosebire de orînduire socială. Noi considerăm că în lumea de astăzi trebuie să milităm pentru dezvoltarea colaborării internaționale. Numai pe această cale se poate asigura înlăturarea politicii imperialiste de dictat și de forță, se poate pune capăt acestei politici, se poate asigura triumful unei politici noi, de deplină egalitate în drepturi între națiuni, între state, de respect a independenței și suveranității naționale, se poate asigura dreptul fiecărui popor de a-și hotărî dezvoltarea proprie, corespunzător voinței sale, fără nici un amestec din afară. Noi acționăm și vom acționa pentru dezvoltarea colaborării cu toate partidele comuniste și muncitorești, cu toate forțele antiimperialiste. Sîntem ferm hotărîți sa facem totul pentru triumful cauzei colaborării și păcii în lume. (Aplauze puternice). în încheiere, doresc să vă mulțumesc pentru primirea călduroasă pe care ne-ați făcut-o, pentru cuvintele rostite aici în adresa partidului și guvernului, a politicii noastre marxist-leniniste. De asemenea, doresc să vă mulțumesc pentru manifestarea la adresa mea. în toate acestea văd o expresie a încrederii în politica marxist-leninistă a partidului nostru, văd hotărârea dumneavoastră de a urma neabătut această politică, așa cum o urmează întregul nostru popor și de a face totul pentru victoria ei, pentru victoria comunismului în România. In ce mă privește, vă pot asigura că voi face totul și în viitor pentru a îndeplini sarcinile încredințate de partid și popor, pentru a contribui la bunăstarea și fericirea patriei noastre socialiste, a poporului nostru. (Aplauze, urale. Se scandează: „Ceaușescu- P.C.R."). Vă urez din toată inima noi și multe succese în activitatea dumneavoastră viitoare, realizarea în bune condițiuni a marilor sarcini ce vă revin în cincinalul următor, vă doresc multă sănătate și multă fericire. Doresc să adresez în mod deosebit felicitări organizației de partid, care organizează munca tuturor locuitorilor acestui județ, Comitetului județean de partid, primului secretar ce doresc să fie strîns uniți cu oamenii muncii din județ, să se preocupe permanent de nevoile lor, de soluționarea în cele mai bune condițiuni ai problemelor locale. Numai împreună cu toți oamenii muncii, cu întregul popor, partidul este de neînvins, poate să-și facă datoria pe deplin. (Aplauze, ovațîi, urale). li