Primăria Sibiului, 1992 (Anul 1, nr. 1-25)

1992-07-03 / nr. 1

PAGINA 2n F 1 A "MINIPAPI AMENT" i/infintiiii if ion?M& I/l LA I LA MELIN 1 vINnnl ó IULIt. 1 llJz BUGETUL LOCAL - O PLAPUMĂ PREA SCURTĂ Cea mai arzătoare "cestiune" la ordinea zilei, dezbătută de Consiliul local, în ședința din 18 iunie a. c. vreme de mai bine de două ceasuri trecute fix, a fost aceea a bugetului municipiului Sibiu, care se ridică la mult prea modesta sumă de 215.585.000 lei (dintre care 170.145.000 lei din venituri proprii și 45.440.000 lei prin transferuri primite din bugetul de stat). Oricît au intors-o și au răsucit-o consilierii și primarul, de fața fiind și directorii societăților comerciale "Străzi și poduri S.A.. "Salubris"S.A. și Domeniul Public" S.A., adică principalii beneficiari ai celor aproape 175 de milioane lei alocați cheltuielilor de gospodărie comunală și locativă (care au demonstrat cu cifre că sumele alocate le ajung abia pentru un sfert din prestațile anuale) ---------------------* --------------*y- s-a ajuns al concluzia că bugetul prevăzut pentru Sibiu este o plapumă mult prea îngustă și prea scurtă,care nu reușește să acopere nici macar primele urgențe. Așa că, hotărîrea Consiliului local a fost aceea de a da mandat primarului să facă demersuri la Consiliul județean Sibiu pentru suplimentarea bugetului cu 600 milioane lei, sumă absolut necesară cheltuielilor de gospodărie comunală și locativă. Parcă se cam potrivește spusa humuleșteanului celui hîtru:..."sărac așa ca în anul acesta, ca în anul trecut și ca de cînd sînt, niciodată n-am fost!", ce ziceți? Anca Ileana Moraru SALVAȚI STAȚIA DE SALVARE! La cîți dintre cei care, înspăimîntanți de suferința unei ființe apropiate, au format, cu degete tremurînde, 061 sau 43.33.01, le- a trecut măcar prin minte că această Stație, vitală pentru salvarea multor vieți omenești, are ea însăși nevoie urgentă de ....salvare? Cîți dintre noi știu că cei 91 de salariați ai Stației de Salvare din cadrul Spitalului Județean Sibiu fac eforturi disperate pentru menținerea în stare de funcționare a celor 60 de autovehicule din dotare, lucrînd în condiții improprii, pentru că Stația...suferă de lipsă de spații? Bolnavi, sînt mulți, urgențe așișderea, cîteva minute de întîrziere pot oricînd costa viața cuiva. Numai că, spațiul afectat Stației, în strada Constituției nr. 19, nu este nici el elastic, ca să "înghită" atîtea autosanitare și atîta personal de deservire. Așa că, s-a hotărît extinderea parcării autovehiculelor în fosta remiză de pompieri de vizavi și într-o hală de pe str. Pescarilor din apropiere. Numai că, neaparținând spitalului, aceste spații nu au putut fi amenajate pentru o funcționare normală. Drept pentru care, conducerea Spitalului Județean Sibiu s-a adresat Consiliului local, solicitînd sprijin în vederea obținerii formelor legale de trecere în patrimoniu a spaților și constructor aferente Stației de Salvare. In ședința din 25 iunie a.c., Consiliul local a analizat și aprobat solicitarea Spitalului județean , așa încît sperăm că, foarte curînd, lucrurile vor intra în normal în această privință. George ADAM PRIMĂRIA MUNICIPIULUI SIBIU DISPOZIȚIA Nr. 100 privind stabilirea locurilor din municipiul Sibiu în care se poate practica comerțul ambulant și a condițiilor pentru exercitarea unor activități de prestări servicii și comerț stradal Primarul municipiului Sibiu. Analizind referatul privind modul în care se desfășoară activitatea de comerț ambulant, stradal și unele prestări de servicii, în conformitate cu prevederile Legii nr. 12/1990, Decretului - lege nr.54/1990 și Hotărîrii Guvernului nr. 1290/1990, ín temeiul art.43, lit.a și al art.45 din Legea nr.69/1992, privind administrația publică locală. DISPUNE: Art.1. Se stabilesc locurile din municipiul Sibiu în care se pot desfășura următoarele forme de comerț: a) ÎN SISTEM AMBULANT 1. Piața Obor; 2. Piața Teatrului, pentru turiștii străini; 3. Zona de agrement Dumbrava, pe platforma asfaltată din spatele pergolei de la intrarea în Grădina Zoologică; b) CU RULOTE 1. Piața Obor; 2. în parcarea autogării de călători nr.1, situată între clădirile gării și autogării; 3. în parcarea din Piața 1 Decembrie 1918, porțiunea dintre trotuarul gării și latura dinspre gară a întreprinderii RENEL, pe partea acesteia; 4. în parcarea stadionului municipal dinspre str. D. Goga, cu excepția porțiunii situate în fața corpului principal al Hotelului "Parc"; 5. în parcarea din fața Societăților Comerciale "Confsib 1", "Mondostar" și "Euroconf"; 6. în parcarea de la Aeroport, pe partea dinspre IOMCOOP S.A.; 7. în parcările din zonele industriale Sibiu Est și Sibiu Vest; 8. în parcarea din zona de agrement Dumbrava; 9. în parcarea din fața Ștrandului; 10. în parcarea de la Restaurantul "Bolta Rece"; 11. în parcarea de la Muzeul Civilizației Populare; 12. in curțile imobilelor proprietate personală (cu acordul coproprietarilor, unde este cazul); 13. în curțile imobilelor proprietate de stat, cu acordul RAIFS; 14. în parcările din stațiunea Păltiniș; c) STRADAL - în fața imobilelor cu unități comerciale autorizate conform Legii nr.3/1972, de către unitățile respective, în zonele unde lățimea trotuarelor permite acest lucru, fără stînjenirea circulației. Art.2. - Rulotele vor avea un aspect estetic, inscripții corespunzătoare și decente, autorizarea funcționării urmînd să se aprobe numai după vizionarea lor de către angajații Serviciului de urbanism și amenajarea teritoriului. Nu pot fi montate definitiv, pe bituci sau alți suporți în loc de roți, staționarea lor în locurile destinate activității comerciale fiind permisă numai în timpul programului de funcționare. Rulotele care se fixează în spatele gardurilor, cu modificarea acestora, au regim de chioșcuri și se vor amplasa numai pe bază de autorizație de construire, conform Legii nr.50/1991. Tonetele și cărucioarele destinate comerțului ambulant și stradal vor putea fi folosite numai după vizionarea lor de către angajații Serviciului urbanism și amenjarea teritoriului și numai dacă au asigurate locuri în care să fie depozitate după încetarea activității comerciale. Pentru amplasarea rulotelor și tonetelor se va obține anticipat avizul de amplasare; în acest scop, solicitanții vor prezenta: - o fotografie a rulotei sau tonetei; - contractul de închiriere pentru o suprafață de 15 mp., în cazul rulotelor, și 4mp., în cazul tonetelor, încheiat cu deținătorul terenului. Art.3.- Activitatea de comerț stradal în Piața Mare, str.N. Bălcescu, str. S. Brukenthal și Piața Unirii se va desfășura numai între orele 9,00 -17,00. Art.4. - Este interzisă vînzarea de băuturi alcoolice prin comerț stradal și cu rulote în zona comercială I central (Piața Mare, Piața Mică, str. N.Bălcescu, str. General Magheru, Piața 1 Decembrie 1918, str. S. Brukenthal, Piața Griviței, str. Avram Iancu, Piața Unirii). Comerțul ambulant cu flori se poate desfășura în piețele agroalimentare, iar ziarele și revistele pot fi vîndute și în celelalte locuri publice. Art.5. - în locurile destinate comerțului ambulant cu rulote și stradal este interzisă depozitarea de produse sau ambalaje în jurul rulotelor, tonetelor, cărucioarelor, amplasarea de mese pentru consumatori în alte locuri decât cele autorizate, executarea de construcții fixe, cu excepția celor aprobate de Primărie. Art.6. - Activitatea de reparat și încărcat brichete se poate desfășura în chioșcuri, amplasate conform avizului Serviciului de urbanism și amenajarea teritoriului, și ambulant, în piețele agroalimentare, cu aprobarea Administrației Piețelor și în locurile stabilite pentru comerțul ambulant. Art.7. - Efectuarea de acte sau fapte de comerț ori prestări servicii cu încălcarea prezentei dispoziții constituie contravenție și se sancționează conform actelor normative în vigoare. Art.8. - Prezenta dispoziție se aplică pe raza administrativ - teritorială a municipiului Sibiu și intră în vigoare în termen de 5 zile de la data publicării. Pe aceeași dată își încetează aplicabilitatea orice prevedere contrară, prevăzută în deciziile anterioare ale Primăriei municipiului Sibiu. Art.9. - Cu ducerea la îndeplinire a prezentei dispoziții se însărcinează Serviciul urbanism și amenjarea teritoriului și Corpul de control comercial. Dată în Sibiu, la 25 iunie 1992 PRIMAR: Ing. Sorin ȘERBU SCHULPT^: UNDĂ VERDE în urma analizării rezoluților comisiei de organizare și dezvoltare urbanistică, Consiliul local a aprobat: •rezervarea terenului din str. Zaharia Boiu, colț cu str.Dr. Stîncă pentru amplasarea sediului Băncii Comerciale, cuplat cu bursa bancară; •înființarea unui post local de radio, care să funcționeze pe unde ultrascurte, cu frecvența de 73 MHz, ofertantul aparaturii urmînd să fie ales prin licitație publică; •concesionarea, prin licitație deschisă, a terenului din str.Forjurilor nr. 20, în vederea construirii unui obiectiv de producție (profil alimentație publică), cu condiția ca prețul de bază de calcul al valorii terenului să fie recalculat anual în funcție de rata inflației și să se perceapă diferențe de la cîștigătorul licitației; •concesionarea (fără licitație publică) către Inspectoratul Teritorial de Stat Pentru Handicapați Sibiu a unui teren, în suprafață de 29.780 mp, din str. Islazului, pentru amplasarea unei școli - cămin pentru handicapați; • concesionarea ( tot fără licitație publică) către Asociația "Diakonisches Werk", a unui teren, în suprafață de 4453 mp, în str. Pedagogilor nr. 3, în vederea construirii unui cămin de bătrîni; • autorizarea amplasării monumentului lui Nicolaus Olahus, la intersecția str. Avram Iancu cu str. General Magheru;. •concesionarea, prin licitație publică, pe o perioadă de 5 ani, a terenului din str. Șt. O. Iosif nr. 24 - 26, situat la limita intravilanului, pe malul stîng al Cibinului, în cartierul Turnișor, cu destinația, parcare sau depozit în aer liber, fără a se construi ceva, întrucît, în viitor, va fi inclus în zona de agrement a municipiului Sibiu.