Primăria Sibiului, 1994 (Anul 3, nr. 78-129)

1994-01-15 / nr. 79

Hu uitați de, viya anuala! în vederea obținerii vizei anuale pe anul 1994, posesorii de autorizații de funcționare eliberate de Primăria Municipiului Sibiu și Inspectoratul de Poliție Sanitară și Medicină Preventiva al Județului Sibiu se vor prezenta la sediile celor două instituții până la sfârșitul trimestrului I 1994; în acest sens, se va obține în primul rând viza sanitară de la Inspectoratul de Poliție Sanitară și Medicină Preventivă al Județului Sibiu, după care viza Primăriei Municipiului Sibiu. Pentru viza sanitară sunt necesare procesul verbal de constatare a condițiilor igienico-sanitare de la dispensarul medical teritorial și controlul medical periodic al personalului conform Ord. 15/1982. Vizele anuale se vor aplica pe formularele autorizațiilor de funcționare respective. • Continuăm să publicăm REGULAMENTUL SERVICIILOR DE CANALIZARE ÎN MUNICIPIUL SIBIU, elaborat de Agenția Apă-Canal din cadrul Regiei de Gospodărie Comunală și Locativă Sibiu aflată sub autoritatea Primăriei Municipiului Sibiu și aprobat în ședința din 28 decembrie 1993 a Consiliului Municipal Sibiu. • Ce trebuie să faceți pentru deblocarea roților autovehiculelor staționate neregulamentar? • Poliția municipală rusă în față cu delincvenții. Buletin infracțional • Lista caselor naționalizate în Sibiu prin aplicarea Decretului nr. 92/1950 emis de M.A.N. al R.P.R. • înregistrări la Starea Civilă (nașteri, căsătorii, decese) • Horoscop (15-21 ianuarie 1994) • Zodiac: CAPRICORNUL (21 decembrie -19 ianuarie) • 1994 - Anul Câinelui =2 = =5 T SĂPTĂMÂNAL DE INFORMARE Ședința Consiliului Municipal Principalele proiecte de hotărâri aflate pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Municipal de joi, 13 ianuarie 1994 au fost cele vizând: aprobarea regulamentului de administrare a cimitirului din Sibiu, condițiile de amplasare și autorizare a funcționării chioșcurilor amplasate, administrarea bazelor sportive din domeniul public al municipiului Sibiu, însușirea sau respingerea unor rapoarte de expertiză în vederea sistării stării de indiviziune dintre stat și persoane juridice, tarifele pentru activitatea de administrare și întreținere a cimitirului. în numărul viitor vom reveni cu amănunte privind desfășurarea ședinței._________________________________ Ia "722 =2 =2? idI rapl= 9 1 — T: 91 22 -SȘ m O importanta obligația legală: AVIZUL ORGANELOR DE APARARE CIVILĂ LA ELIBERAREA AUTORIZAȚIEI DE CONSTRUIRE , în scopul cunoașterii, respectării și aplicării prevederilor în vigoare privitoare la avizul organelor militare de apărare civilă pe autorizația de construire, facem următoarele precizări: Conform normelor cuprinse în Hotărârea Guvernului României nr. 531/1992, toate autoritățile publice centrale și locale, instituțiile publice și agenții economici, indiferent de forma de proprietate, precum și proprietarii de imobile sunt obligați ca, la construcția unei noi clădiri, să prevadă adăposturi de aparare civilă. Activitatea de avizare la nivelul județului Sibiu este atributul exclusiv al Statului major de apărare civilă județean. Autorizația de construire emisă fără avizul Statului major de apărare civilă județean contravine prevederilor Hotărârii Guvernului României nr. 531/1992 și este considerată nulă de drept. Pentru aplicarea unitară a metodologiei de avizare se impune a fi cunoscute următoarele: 11. Avizul definitiv se înscrie pe două exemplare din planul de arhitectură al subsolului construcției, din care un exemplar rămâne la solicitant și unul se preda comisiei județene sau locale care eliberează autorizația de construire. 2. In funcție de destinație, număr de nivele, număr de apartamente și suprafața desfășurată a construcției se prevăd următoarele: - construcțiile noi, cu destinație locativă, prevăzute a avea cel mult doua apartamente se avizează fără condiții de spații de adăpostire; - imobilele cu destinație locativă cu cel mult P+3 nivele sau maximum 12 apartamente se realizează cu adăpost de apărare civilă dar fără instalație de ventilație; - imobilele cu destinație locativa cu mai mult de P+3 nivele sau mai mult de 12 apartamente se realizează cu adăpost de apărare civilă, inclusiv toate instalațiile necesare. 3. Construcțiile cu destinație social-culturală, industrială (mică și mare industrie), comercială, agro-zootehnică (sedii sau anexe tehnico-sociale) și altele decât cea locativă se vor aviza astfel: - cele cu caracter provizoriu și cele cu suprafață totală desfășurată mai mică de 150 mp se avizează fără condiția spațiilor de adăpostire; cele cu suprafața totală desfășurată mai mare de 150 mp se realizează cu spații subterane amenajate ca adăposturi de apărare civilă, cu toate instalațiile necesare. 4. Destinația adăposturilor de apărare civilă, pe timpul nefolosirii acestora, în scopul protecției cetățenilor, se stabilește de proprietari, ținându-se seama de prevederile normativelor în vigoare. 5. Pentru tipurile de construcții noi sau extinderile altora existente, ce comportă o analiză complexă din punct de vedere tehnic privind acordarea avizului, proiectele acestora se vor aviza de către Inspectoratul General al Apărării Civile. Eliberarea avizului se realizează fără taxă. Locotenent-colonel Petru Scântei șeful Statului Major Județean de Apărare Civilă » ANUL III • NR. 79 • 15 - 21 ianuarie 1994 • 4 PAG. • 20 LEI j 'Mie-mi place, de la început de an, sa văd pâinea cât e de lungă, să vedem In câte felii o Impărțim" Ședința operativa de vineri cu reprezentanții Regiei de Gospodărie Comunală și Locativă și Regiei„Tursib”a fost consacrată, in pricipal, discutării problemelor salubrității orașului, centralelor termice, drumurilor și transportului în comun. Dl. primar și-a exprimat intenția de a supune aprobări Consiliului Municipal inițierea unei taxe, pe familie, pentru salubrizarea orașului, urmând ca, pe baza sumelor colectate, Primăria să organizeze o licitație cu firmele care vor asigura curățenia Sibiului. In felul acesta cetățenii nu vor ma plăti direct unei firme, care le asigură sau nu serviciile de care ai nevoie, ci direct Primăriei, care se obligă față de sibieni. Dl. Mircea Niculescu: Să discutăm evacuarea reziduurilor menajere în totalitate. Altfel discutăm numai o fracțiune din ce înseamnă gunoi, câta vreme nu discutăm hârtia, sticla, containerele necesare pentru ele. Cantitatea de gunoi menajer care rezultă dintr-o gospodărie este mult diminuată daca se face în prealabil o selecție. Ce va face Baneș sau Primăria cu munții de sticlă de diferite culori, care trebuie sortați și cu hârtia de diferite categorii? (...) Să reducem gunoiul din groapa de gunoi și valoarea pe care omul trebuie să o plătească. Dl. primar. Primăria este dispusă să împartă orașul în mai multe zone. Societățile interesate să liciteze petru salubrizarea orașului vor trebui să ne contacteze. La nivelul oașului vor fi mai mulți care vor prelua aceste servicii. (...) Relații. dintre cetățeni și conducătorii unite noi de salubritate nu e atât de pooemică cât ar fi cea dintre ceteni și funcționarii Primăriei sau primar. Prin asta angajez Primăria ca o activitate în plus, benefică pentru oraș. Dl. prinar a solicitat, in continuare, din partea Agenției Centrale Termice un studiu vizând optimizarea activității acesteia: „Dacă ne gândim că suntem in vara ’94, eu zic că nu gândim rău. Discutăm centralele termice de la „Indes“, „Compa“ și „Sibiana“. Pornim un studiu, facem următoarea fază de proiectare și începem reparațiile. Acel studiu trebuie făcut de oameni de specialitate. Eu nu vreau să ajungem la vară să-mi spuneți că am uitat nu știu ce centrală termică. Dl. Niculescu. Lucrarea respectivă va fi suportată de la buget și noi trebuie sa avem prevăzut. Dl. primar: Mie-mi place, (continuare în pag 3) Anca-Ileana Moraru BIROUL DE PRESĂ AL PRIMĂRIEI VĂ INFORMEAZĂ Pentru îmbunătățirea activității Primăriei La începutul acestei săptămâni (luni, 10 ianuarie) a avut loc o reuniune de lucru a conducerii Primăriei, reprezentată prin dl. primar, dipl. ing. Sorin Șerbu și dl. secretar, jurist Cornel Știrbeț (dl. viceprmar Aurel Maxim aflându-se și în această săptămână în concediu de odihnă) cu directorii și șefii de servicii din aparatul Consiliului Municipal. Această primă întâlnire, organizată chiar de la început de nou an, va deveni o regulă în activitatea Primăriei, întrucât se intenționează schimbarea modului de lucru și a imaginii funcționarului public. Având în vedere multitudinea de probleme care trebuie rezolvate zilnic în Primărie, cu eficiență și operativitate, fără a tracasa inutil cetățeanul, precum și necesitatea pregătirii în condiții mai bune a ședințelor de Consiliu Municipal, dl. prinar a cerut șefilor de servicii și celor trei directori (prezent fiind numai directorul administrației publice locale, dl. jurist Iordan Nicola) să ia, în primul rând, măsuri de întronare a unui climat de ordine și disciplină, pentru că „au început problemele să fie atât de multe” încât activitatea devine sufocantă. (...) Nu reușim să răspundem la scrisori, să finalizăm aplicarea Legii 18, să intrăm în legalitate cu terenurile. (...) La primar se intră ca-n gara. (...) Nu vreau să fac un zid între primar și angajați. Suntem o familie, dar nu se știe cine-i stăpânul, cine-i ăla mic, cine trebuie să ia pâine și cine trebuie să meargă după lapte. (...) Ne punem piedică exact când vrem să alergăm mai repede. (...) Haideți să greșim mai puțin și, dacă se poate, să greșim pe rând S-a hotărât ca accesul publicului la cabinetul dlui primar și în biroul dlui secretar să fie permis numai în zilele de audiențe, adică, la dl. primar, marțea, iar la dl. secretar miercurea, începând cu ora 12. De asemenea, dl. primar a statornicit regula că „ajung la mine oamenii cu probleme din Primărie numai ierarhi , și direct angajații numai pentru reclamații“. La solicitarea dnei Irod, șef serviciu contabilitate, motivată prin volumul mare de lucrări din cadrul serviciului, în care lucrează efectiv numai două persoane, s-a decis reanalizarea volumului de lucrări aferente fiecărui angajat al serviciului și angajarea a încă doi economiști. Angajarea se face, inițial, pentru o perioadă de proba de 6 luni. S-a fixat termenul de 15 februarie pentru reactualizarea regulamentului intern de funcționare al Primăriei, în care să se prevadă clar atribuțiile fiecărui angajat. Totodată s-a stabilit ca Serviciul administrație să întocmească un program de urmărire a circulației actelor, urmând ca rezolvarea acestora să se facă operativ și în ordine, după numărul de înregistrare. Dl. arh. Viorel Rusu, șeful serviciului urbanism, amenajarea teritoriului și disciplină în construcții a sesizat lipsa de spațiu și de dulapuri pentru păstrarea documentelor cu care se confrunta acest serviciu. Datorită solicitărilor deosebite din partea cetățenilor, angajaților serviciului le rămâne timp insuficient pentru rezolvarea dosarelor, astfel încât a propus ca programul cu publicul sa se deruleze în felul următor luni și marți - orele 13,30 - 15,30, miercuri 11,30 - 15,30, iar în zilele de joi și vineri să nu fie program cu publicul. Pentru ca aceste întâlniri să-și demonstreze eficiența s-a decis ca in fiecare luni șefii de servicii să-și prezinte activitatea pe săptămâna încheiată și programul pentru săptămâna care începe. Anca-Ileana MORARU