Primăria Sibiului, 1995 (Anul 4, nr. 130-181)

1995-01-07 / nr. 130

Noutate la Primărie SSI vor oficia căsătorii și duminica, de către domnul primar în persoană lată ce ne-a declarat, în acest sens, în prima zi (lucrătoare) din 1995, primarul Sibiului, domnul Sorin Inocențiu Serbu: „începând din acest an vreau să oficiez căsătorii și duminica dimineața, bineînțeles pentru cei care doresc acestucra. în 1992, când am intrat în Primărie, nu se oficiau căsătorii nici sâmbăta. După cum se știe, am introdus oficierea căsătoriilor și în zilele de sâmbătă și, din 1995, eu introduc oficierea de căsătorii și duminica dimineața. De regulă, aceste căsătorii vor fi oficiate numai de mine, evident atunci când sunt în Sibiu și sunt disponibile. Pentru cei interesați mai adăugăm că, potrivit unei hotărâri a Consiliului Local al Municipiului Sibiu, pentru oficierea căsătoriilor în zilele de sâmbătă și duminică se percepe o taxă de 5.000 lei. Gândurile primarului la început de an Nu pot să pornesc în noul an fără a arunca o privire asupra bilanțului anului precedent. Față de 1993, când bugetul local a fost de 5 miliarde lei, bugetul pentru 1994 era preconizat la 15 miliarde lei, din care, din venituri proprii, două miliarde lei, în realitate, am realizat un buget de 17 miliarde lei, prin dublarea veniturilor proprii care, în loc să fie de două miliarde lei, cât se preconizase, au fost de patru miliarde lei. Au fost și situații când nu s-au cheltuit toți banii prevăzuți. Astfel, la investiții, din 4.655.000.000 lei s-au cheltuit 4.318.000.000 lei, însă, vreau să spun că, în realitate, am suplimentat bugetul cu 1,5 miliarde lei la investiții, bani care s-au deblocat numai pe jumătate prin 23 decembrie 1994. Deci, din acea suplimentare de 1,5 miliarde lei s-au deblocat, în realitate, numai 600 milioane lei, din care am cheltuit 300 de milioane, necheltuind celelalte 300 de milioane. Am făcut o economie de 2,5 milioane lei la deplasări și salarii pentru angajații Primăriei. La investiția privind noul sediu al Primăriei și dotările aferente nu s-au consumat circa 10 milioane lei. Independent de voința noastră, din motive ale conducerii Căminului de bătrâni, nu s-au consumat 25 milioane lei la protecție socială. Privind situația în ansamblu, eu zic că sunt mulțumit că nu s-au cheltuit așa de puțini bani, comparativ cu alte municipii din țară, având în vedere că anul bugetar 1994 a început, după cum se cunoaște, la mijlocul anului trecut. Pentru 1995 eu zic că dacă bugetul ar cuprinde în jur de 20 miliarde lei ar fi nemaipomenit de bine (20 de miliarde în care să fie cuprinse și veniturile proprii). Vreau să pornim podul peste Cibin din zona PECO-Poligrafie. Poate și celălalt pod peste Cibin, de lângă Piața Cibin. Eu m-aș mulțumi dacă în 1995 am termina faza de proiectare. Apoi, zidul de sprijin din strada Movilei, o investiție care depășește 100 de milioane lei. Vor continua lucrările pe Bdul V. Milea pe DN1 și tot pe DN1, tronsonul Polsib-Pantă Alba Iulia. Obiectivul principal pe care îl am în atenție pentru acest an este centura ocolitoare a Sibiului, ca și proiectare studiu de prefezabilitate la IPTANA. Și, să nu uit, noua uzină de apă de la Sadu. Anul acesta intenționăm să terminăm partea de structuri, astfel ca în 1996 să se poată începe montarea utilajelor. La noul sediu al Primăriei, atât din punct de vedere financiar, cât și fizic, în teren, intenționăm să dublăm atât activitatea cât și valoarea, care se va cifra în jur de 700 milioane lei. Pe undeva, ar trebui să ne propunem finalizarea în proporție de 80% a întregii structuri de rezistență. Ce aș mai avea în gândire pentru 1995 ar fi zidul care înconjoară parcarea de pe locul fostei cazarme 90, în sensul de a-l excava și de a realiza un taluz natural sau poate o altă soluție cu care vine proiectantul. Tot în atenția mea se află proiectarea și executarea, nu știu dacă în totalitate în acest an, a noii Case a căsătoriilor de pe str. Ștefan cel Mare. Toate acestea depind, însă, de venirea bugetului, de aplicarea legilor, fiindcă bugetul vine repartizat trimestrial, adică nu vine într-un trimestru mai mult ca în celălalt, ca să poți angaja lucrările, indiferent de timpul de afară. Și, pentru că ne aflăm la început de drum în noul an, vreau să le doresc tuturor cetățenilor Sibiului și tuturor acelora a căror activitate se desfășoară pe teritoriul municipiului nostru un an mai bun, mai plin de speranțe împlinite și mai multă încredere în administrația publică locală, care face tot ceea ce face pentru sibieni și pentru mai binele orașului nostru. 5^566 Bilanț 1994 la Starea Civilă în anul pe care de curând l-am încheiat, la Serviciul Stare Civilă din aparatul propriu al Consiliului Local al Municipiului Sibiu s-au oficiat 1168 căsătorii și s-au înregistrat 2852 nou-născuți și 1697 decese. / // / M t * g • Hotărârea nr. 105/1994 a Consiliului Local al Municipiului Sibiu cu privire la stabilirea pe anul 1995 a unor taxe prevăzute în Legea nr. 27/1994 și a unor taxe speciale: - taxa zilnică pentru folosirea locurilor publice de desfacere din municipiu (piețe, târguri, odoaie) - taxa achitată de persoane fizice și juridice care ocupă temporar sau permanent locuri publice, altele decât cele prevăzute la pct.1, precum și suprafețe în fața magazinelor sau atelierelor de prestări servicii - taxa pentru eliberarea certificatelor, avizelor și autorizațiilor în domeniul construcțiilor - taxa pentru folosirea mijloacelor de publicitate, afișaj și reclamă - taxa specială pentru oficierea căsătoriilor în zilele de sărbători legale LEGEA CASELOR NAȚIONALIZATE MODIFICĂRI LA CAMERA DEPUTAȚILOR FAȚĂ DE SENAT ) . Aceste impozite sunt majorate și se plătesc, începând cu 10 ianuarie a.c., la sediul Administrației Financiare a Municipiului Sibiu (Bdul Victoriei nr. 1-3, parter, intrarea prin curte), zilnic între orele 8-12,30. Noutatea constă în faptul că nu se mai acordă bonificații pentru plata în avans a acestor impozite și ele vor fi plătite, în rate egale, având scadențele în 15 martie, 15 iunie, 15 septembrie și 15 decembrie 1995. Față de forma adoptată de Senat, la Camera Deputaților (potrivit raportului înaintat de Comisia juridică a Camerei Deputaților) s-au produs numeroase modificări, astfel încât legea să aibă o mai largă aplicabilitate. De remarcat ar fi faptul că s-a extins sfera celor ce pot beneficia de restituirea în natură, printr-un amendament care permite acest lucru și rudelor până la gradul doi ale foștilor proprietari. S-a extins și limita termenului în care actualii chiriași pot achita, în rate, apartamentele, majorându-se termenul de plată până la 20 de ani. S-a redus și cuantumul avansului de cumpărare a apartamentelor, de la 50% la 10% din valoarea acestora. (V.M.) Din 10 ianuarie, la Administrația Financiară SE VOR PUTEA PLĂTI IMPOZITELE PE CLĂDIRI ȘI MIJLOACE DE TRANSPORT Pentru eliberarea autorizațiilor de funcționare sau viza anuală a acestora SOCIETĂȚILE COMERCIALE VOR PLĂTI 21.000 LEI Potrivit prevederilor Hotărârii nr. 105/1994 a Consiliului Local al Municipiului Sibiu au fost stabilite următoarele cuantumuri ale taxelor pentru eliberarea autorizațiilor de funcționare pentru activități lucrative și viza anuală a acestora: - pentru meseriași și cărăuși - 1.700 lei - pentru cazane de fabricat rachiu -2.500 lei - liber profesioniști - 5.000 lei - pentru mori, prese de ulei și darace - 8.300 lei - pentru alte activități neprevăzute mai sus - 21.000 lei Pentru eliberarea sau viza anuală a autorizațiilor ce dau dreptul de a executa proiecte se percepe o taxă de 15.000 lei. TAXE PENTRU FIRME Conform Hotărârii nr. 105/1994 a Consiliului Local al Municipiului Sibiu, taxele prevăzute pentru firmele instalate la locul exercitării activității de către contribuabili sunt următoarele: - până la 1/2 mp, inclusiv -3.500 lei pe an - între 1/2 și 1 mp, inclusiv -6.500 lei pe an - între 1 și 2 mp, inclusiv -9.500 lei pe an - peste 2 mp - 6.500 lei pe an