Primăria Sibiului, 1995 (Anul 4, nr. 130-181)

1995-01-07 / nr. 130

13 ianuarie 1995 SOCIALE - INFORMAȚII PAGINA 3 Ancheta noastră Ce așteptați de la anul 1995? Domnul Cornel Știrbeț, secretarul Consiliului Local al Municipiului Sibiu: „In primul rând, aparatul Consiliului Local trebuie să își intre în atribuții mai serios, atribuții care trebuie stabilite la nivel de direcții, servicii, birouri și până la persoane. Prin modificarea structurii și numărului de personal în anul 1994 s-a ajuns la o oarecare confuzie în ceea ce privește delimitarea competențelor și atribuțiilor și, ca urmare, la această data responsabilitățile sunt difuze. Intenționăm ca în cursul lunii ianuarie să definitivăm noul regulament de funcționare a aparatului propriu, în care să se stabilească cu exactitate atribuțiile și responsabilitățile fiecărui funcționar, instituinduse și un control mai riguros asupra modului de lucru. Intenționăm, de asemenea, ca în cadrul noii structuri a aparatului să funcționeze un birou de informare-documentare, care să fie primul pas spre o pregătire a celor mai nou veniți în administrația locală. De asemenea, in ceea ce privește organizarea și desfășurarea ședințelor Consiliului Local, dorim să creștem nivelul calitativ al materialelor care se supun dezbaterii și analizei consilierilor, prin implicarea tuturor serviciilor, în funcție de specificul și competențele fiecăruia. De altfel și pretențiile consilierilor în legătura cu acest lucru au crescut și, având în vedere că ne aflăm spre sfârșitul actualei legislaturi, avem posibilitatea sa contribuim mai mult la soluționarea celor mai importante probleme ale orașului. Ne-am referit, până acum, la ce trebuie să facem noi pentru ca administrația locală să funcționeze mai bine, însă, sigur, așteptăm și reglementări legale care să contribuie la mai buna organizare a acestei activități. M-am referit și anul trecut la stringenta necesitate a adoptării legii patrimoniului public și privat, a legii imobilelor trecute în proprietatea statului, a legii funcționarului public și, nu în ultimul rând, a modificării Legii nr. 69/1991 privind administrația publică locală, în sensul stabilirii cu exactitate a atribuțiilor și competențelor autorităților publice locale. Personal, consider că la nivel guvernamental și parlamentar nu se acordă încă atenția cuvenită autorităților publice locale în ceea ce privește adoptarea unor acte normative care să consacre locul și rolul acestora, ceea ce poate crea grave prejudicii în ceea ce privește activitatea viitoare. Când spun aceasta mă refer inclusiv la sistemul de cointeresare a personalului care lucrează în administrația publică, care a fost plasat pe ultimele locuri, având ca efect o scădere a nivelului de profesionalism. Sper ca în acest an să se realizeze un armistițiu social între toți factorii politici, atât la nivel local, cât și central, care să conducă la elaborarea unor soluții de organizare administrației publice locale optime, prin adaptarea unor sisteme occidentale la specificul românesc“. Domnul Virgil Benga, directorul Direcției serviciilor tehnice: „De la 1995 aștept să îmbunătățim activitatea în general, în toate compartimentele direcției noastre, astfel încât rezultatele bune din 1994 să fie și mai bune în 1995. Prin asta înțeleg finalizarea tronsonului DN1 de pe Bdul V. Milea, în domeniul drumurilor, cu modernizare, iluminat, retragerea gardului în zona unității militare, crearea de trotuare și pe partea stângă, cu toate instalațiile din subsol rezolvate (apă-canal, gaz metan), începerea tronsonului DN1 din zona Morilor - PECO Alba Iulia, crearea condițiilor de începere a lărgirii podului de la PECO Alba Iulia și, de asemenea, a porțiunii Pantă Turnișor - Aeroport. Sigur, modul de abordare a acestor lucrări va fi condiționat de banii pe care îi vom primi de la buget. In același timp ne-am propus proiectarea modernizării unui număr de 27 de străzi. Probabil se va finaliza și proiectarea pentru Bulevardul Victoriei (porțiunea de calupi de la semafor până dincolo de Arsenal) și Calea Gușteriței. Toate acestea se vor face cu modernizarea întregii structuri de instalații din subteran. In domeniul gospodăriei comunale ne propunem îmbunătățirea sistemului de colectare a deșeurilor menajere, îmbunătățirea depozitării acestora și, împreună cu RAGOL, să încercam mai buna gospodărire a rampei de gunoi și împrejmuirea acesteia, pentru a reduce sursele de Poluare din zonă. In ceea ce privește domeniul public, vom cauta să amenajăm parcurile cu mai multe flori, zonele verzi cu arbuști și arbori. Sperăm ca în anul acesta să putem regulariza Trindachul în zona Depou - ieșire din oraș, care le creează destule probleme celor din cartierul Lazaret. In domeniul sistematizării, am dori să finalizăm planul de urbanism general și să ne facem mai bine înțeleși de cei care construiesc fără aprobări, iar alții fără a respecta aprobările date de Serviciul de sistematizare. Ar fi de dorit ca populația care a început să construiască tot felul de garaje și barăci pentru autoturisme și alte destinații să înțeleagă faptul că acestea contravin legilor statului și că, mai devreme sau mai târziu, acestea trebuie demolate și, eventual, suportate niște amenzi de către cei care s-au apucat să le construiască. La nivelul Primăriei există preocupare pentru un studiu de amplasare a unor locuri pentru garaje în zonele dens populate, deci în zonele de blocuri. înțelegem populația care, în unele zone, se confruntă cu lipsa locurilor de parcare, dar nu putem fi de acord cu distrugerea zonelor verzi, a arborilor și rondurilor cu flori pentru a-și parca unii oameni certați cu legea autoturismele. Sperăm ca în 1995 să ne apropiem de final cu lucrările de construcții la aducțiunea Sadu și la uzina de tratare a apei venite de la Sadu. Aici ar intra barajul suplimentar, priza de captare cu denisipatorul, unele lucrări rămase în urmă pe conductă și cele două puncte: bazinul redresor și uzina de tratare din zona Seviș. Dorim, de asemenea, să finalizăm aducțiunea de apă de la Păltiniș și să începem lucrările la stația de epurare. Pentru toate aceste obiective sperăm să ne bucurăm de sprijinul constructorilor, al agenției noastre, cu care vrem să lucrăm mai bine decât în 1994. Nu în ultimul rând rămâne sediul Primăriei, la care vrem să terminăm lucrările de structură. Sigur, toate sunt legate de banii pe care îi vom avea. Vom moderniza, în continuare, dotările din Primărie (calculatoare, mijloace de transport, radiotelefoane, birouri). Sperăm să terminăm lucrările tehnico-edilitare în zona Pieței 1 Decembrie 1918, străpungere Mihai Viteazul - Calea Dumbrăvii și proiectarea la Calea Dumbrăvii - Școala de înot, pe lângă Sala Polivalentă“. Domnul Mihai Pampu, director economic, „încep acest an cu un mare regret: sincer îmi pare rău că nu s-a aprobat bugetul înainte de vacanța parlamentară. De două luni era înaintat proiectul de lege la Parlament de către Guvern și așteptam ca până la 1 februarie sa fi avut și noi bugetul aprobat, ca să putem lucra mai în normalitate. Se pare, însă, că nu vom reuși să aprobăm bugetul local mai devreme de trimestrul doi al anului și asta va conduce la foarte multe greutăți pentru administrația locala. Și, când spun asta, mă gândesc numai câte greutăți ne-a produs anul trecut aprobarea bugetului în a doua parte a anului. Sper că anul acesta bugetul provenit din veniturile proprii să fie substanțial mai mare ca până acum, datorită intrării în vigoare a Legii nr. 27/1994 a impozitelor și taxelor locale, fapt care ar putea duce la obținerea unor venituri mai mari și, implicit, la acoperirea unor cheltuieli care sunt în continuă creștere“. Domnul Ioan Sturz, director adjunct: „Am intrat în 1995 cu convingerea că va fi un an mai bun decât ceilalți. Considerăm, totodată, că va fi un an hotărâtor pentru schimbarea în mai bine, spre împlinirea dorințelor tuturor cetățenilor. Cred că 1995 va fi anul care va crea premise certe pentru satisfacerea unora dintre cele mai importante cereri ale cetățenilor și mă gândesc în concret la o politică adecvată în domeniul construcțiilor de locuințe, în domeniul asigurării fondurilor necesare executării lucrărilor de interes public general pentru orașul nostru (reparații, amenajări, ordine, curățenie, spații verzi). In al treilea rând, ma gândesc la funcționarea mai eficientă a mecanismului administrației publice locale, care trebuie să răspundă prompt dorințelor cetățenilor și aici îmi doresc o informatizare a întregii activități de administrație publică locală, ca cetățenii să fie serviți mai prompt. Mă gândesc la o creștere a gradului de pregătire profesionala a tuturor colegilor din Primărie. Conștienți fiind că anul 1995 este anul premergător viitoarelor alegeri, aș dori ca lupta politică de idei care se va desfășura să aibă un caracter cât mai onest, dezbaterea ideilor și lupta pentru imținerea unor principii să aibă baază interesele generale ale cetățenilor. Iar pentru noi, ne dorim multă sănătate și să avem suficientă putere de muncă spre a duce până la capăt obiectivele pe care le avem. Aceleași dorințe le avem și față de cetățenii municipiului, în slujba cărora suntem angajați, astfel încât împreună să facem un oraș mai frumos, mai prosper, să facem, de fapt, să renască visul sibianului“. Cine are dreptul să beneficieze de cantina de ajutor social Pentru a beneficia de dreptul de servire zilnică a mesei la cantina de ajutor social este necesară o aprobare, la cerere, din partea Direcției Legislație, Organizare și Probleme Sociale, Serviciul Stare Civilă și Protecție Socială din aparatul propriu al Consiliului Local al Municipiului Sibiu. • Persoanele fără venituri proprii sau ale căror venituri sunt mai mici de 30% din salariul minim pe țară - 65.000 lei (din care s-a scăzut impozitul) au dreptul la masă în mod gratuit. Persoanele cu venituri proprii mai mari de 30% din salariul minim pe țară (din care s-a scăzut impozitul), plătesc lunar o contribuție în cuantumul de 30% din venitul propriu, fără însă a depăși costul meselor servite, calculat pe baza alocației zilnice de hrană prevăzută de reglementările în vigoare. De altfel, o dată cu aprobarea cererii se stabilește, pe baza actelor prezentate privind veniturile realizate, cuantumul de contribuție care urmează să fie suportat de persoana care beneficiază de serviciul cantinei de ajutor social. Suspendarea postului telefonic pentru o anumită perioadă Pentru suspendarea postului telefonic pentru o anumită perioadă este necesar să depuneți o cerere la oficiul de care aparțineți cu locuința (adică unde plătiți abonamentul pentru telefon). în cerere se vor specifica: numele și prenumele titularului, adresa, perioada pentru care se solicită suspendarea și, bineînțeles, numărul de telefon. Atenție, însă, la verificarea adiționalelor efectuate înainte de adresarea cererii de suspendare. Plata abonamentului TV în conformitate cu Hotărârea Guvernului României nr. 517/5.08.1994, privind taxa de înscriere și de abonament pentru serviciul public de televiziune, art. 2, pentru receptoarele de televiziune aflate în posesia persoanelor fizice se va plăti un singur abonament pe familie, indiferent de numărul și felul aparatelor de recepție deținute de abonat la domiciliu. Prin familie se înțelege: soțul, soția, copiii, precum și orice alte persoane, în cazul în care locuiesc în comun și se gospodăresc împreună. La art. 6 al aceleiași hotărâri se precizează că plata abonamentului la serviciul public de televiziune se face lunar. Dacă plata taxei de abonament se face în luna următoare celei expirate, aceasta conduce la majorarea sumei cu 30% pe lună. Până în 14 ianuarie a.c. Veteranii și văduvele de război vor primi contravaloarea abonamentului telefonic Până în 14 ianuarie 1995 ROMTELECOM procedează la restituirea efectivă a sumelor încasate în perioada iuliedecembrie 1994 de la abonații telefonici veterani și văduve de război, scutiți de taxa abonamentului potrivit Legii nr. 44/1994. Restituirea sumelor se face în str. Lungă nr. 1 A. Solicitantul va trebui să prezinte la ghișeu factura sa telefonică, talonul de pensie de veteran de război sau văduvă de război, după caz și buletinul de identitate. Se vor restitui banii pe șase luni, în funcție de valoarea abonamentului pe care îl deține fiecare: linie principală - 2000 lei, linie cuplată - 1200 lei, centrală de bloc - 1600 lei, în cazul în care titularii abonamentelor nu se pot deplasa să își ridice drepturile bănești până la data limită de 14 ianuarie 1995, aceștia vor beneficia de reglarea conturilor prin factura telefonică normală.