Primăria Sibiului, 1997 (Anul 6, nr. 236-286)

1997-01-18 / nr. 236

u /IAdA^ PENTRU SIBIENI, IN SLÜJ Stimați concetățeni. După cum, probabil ați aflat, din informațiile date publicității de mass-media, începând cu data de 15 ianuarie 1997 s-a constituit și funcționează la Sibiu COMISIA JUDEȚEANĂ DE ACȚIUNE ÎMPOTRIVA CORUPȚIEI ȘI A CRIMEI ORGANIZATE, ca un corespondent teritorial al organismului național creat la inițiativa Președintelui României. Noua comisie nu va putea funcționa cu rezultate viabile fără ajutorul tuturor cetățenilor de bună credință ai Sibiului în aspra confruntare cu flagelul corupției. Acțiunile și luările Dumneavoastră de poziție, propunerile, sesizările, sugestiile sau reclamațiile trebuie să ducă, în final, la repunerea în drepturi a puterii legii. Ca atare, apelez la întreaga comunitate sibiană, cerându-i să dea dovada responsabilă a spiritului său civic, încunoștiințând Comisia asupra fenomenelor de corupție cu privire la funcționarii instituțiilor purtătoare ale autorității statului și ale puterii economice. De asemenea, mizez pe promptitudinea Dumneavoastră, a cetățenilor acestui oraș, în depistarea și combaterea rapidă a cazurilor de pasivitate (mai mult sau mai puțin voită), de care anumite organe ale statului au dat și dau, eventual, dovadă. Am convingerea că nu vor întârzia să apară probe clare referitoare la tranzacționarea autorității de stat. Aceasta este, de fapt, și dorința mea...Mesajul pe care doresc să-l transmit sibienilor cu această ocazie este acela de îndemn la lupta neînduplecată împotriva corupătorilor și a corupților, împotriva acelora care își permit, cu nerușinare, să eludeze legea, în calitate de șef al administrației publice locale, mă declar dispus în orice moment ca întreaga mea activitate - de la învestitură și până în prezent - să fie supusă cercetărilor Comisiei nou constituite, cu exigența de rigoare...Aceasta, conform principiului simplu care impune necesitatea situării persoanei și faptelor Primarului deasupra oricăror bănuieli și, bineînțeles, din respect pentru Dumneavoastră, concetățenii mei. Așa să ne ajute Dumnezeu! Al Dumneavoastră, av.Dan Condurat Primarul Municipiului Sibiu Fondat în 1992. Prima publicație a unei Primării din România apărută după Decembrie 1989 SAPTAMANAL DE INFORMARE ȘEDINȚA CONSILIULUI LOCAL Prima ședință ordinară din acest an a Consiliului Local va avea loc luni, 27 ianuarie curent, la ora 12. Consilierilor li se vor prezenta informări privind * modul cum au fost duse la îndeplinire hotărârile adoptate de Consiliul Local în semestrul al doilea al anului trecut * modul de soluționare a sesizărilor care au fost adresate Primăriei Municipiului Sibiu în aceeași perioadă * activitatea municipalității sibiene pe parcursul anului trecut în domeniul relațiilor internaționale * amenzile aplicate de serviciile de specialitate (comerț, urbanism, tehnic) în luna decembrie 1996. Vor fi supuse dezbaterii proiecte de hotărâri vizând: * stabilirea modului de folosință a unor spații cu altă destinație decât aceea de locuință * repartizarea unor spații cu altă destinație decât aceea de locuință unor formațiuni politice * aprobarea Metodologiei pentru aplicarea prevederilor Hotărârii Guvernului României nr.389/ 1996, modificată prin Hotărârea Guvernului României nr.906/ 1996 * modul de administrare și folosință a Stadionului Municipal Sibiu * modul de administrare și folosință a Bazei Hipice Sibiu. Ca de obicei, pe ordinea de zi se vor afla numeroase probleme curente. în ultima ședință a consiliului (cea din 16 decembrie 1996) a fost ales să conducă ședința din ianuarie dl. consilier Alexandru Ioan Olteanu. DIN RESPECT PENTRU CETĂȚEAN Scrisoarea celor treisprezece consilieri cuprinde chiar o parte din regretabilele lipsuri ale semnatarilor... Funcționarul public nu poate fi comod. El trebuie să găsească, uneori sub presiunea timpului și a opiniei publice, soluții cât mai viabile problemelor curente sau inopinate, ivite pe parcursul mandatului său. Acest lucru cere energie în acțiuni și fermitate în decizii, iar efectele, de cele mai multe ori imediate și eficiente, nu sunt, din păcate, observabile întotdeauna din exterior... Fără îndoială, opinia consilierilor în cauză este inspirată din legile democrației...Dar democrația presupune responsabilitate, echilibru și echidistanță, toate în slujba celor care ne-au acordat votul. Gestul "celor 13” poate fi inclus în sfera dialogului, doar că, un real dialog nu se poate derula prin intermediari...în caz contrar, autorii scrisorii deschise riscă să dea dovadă de slăbiciune în susținerea proprilor argumente. Eu, personal, încerc un sentiment de teamă, încredințat fiind de faptul că, prin actul lor, consilierii semnatari continuă să imprime oamenilor neîncrederea în democrație, că, prin atitudinea lor, acești aleși ai cetățenilor fac un mare deserviciu comunității, implementându-i acel sentiment de neputință socială, de lehamite colectivă și chiar de profund scepticism în legătură cu posibilitatea unei reale schimbări, ceea ce este, în opinia mea, foarte grav... Totuși, spre folosul tuturor, vom analiza cauzele neconcordanțelor apărute din direcțiile ambelor părți, urmând ca, în cursul săptămânii viitoare, să dăm publicității amănunte referitoare la stadiul concret al evoluției problemelor enumerate în scrisoarea deschisă. Noi nu trebuie să avem decât o singură dispută și aceea în favoarea progresului și pentru edificarea unei mentalități moderne, specifice unor vremuri noi...Or, pentru concretizarea acestui deziderat, nu avem nevoie de situații artificial tensionate, avem nevoie de înțelegere, de voință, de muncă și, mai ales, de competență. av. Dan Condurat Primarul Municipiului Sibiu 'Ul m ANUL VI - NR. 236 / 18 - 24 IANUARIE 1997-4 PA 5 schiori sibieni în Stil Zâmbind aparatului de fotografiat (de la stânga la dreapta),Mihaela Fera, împreună cu schiorii sibieni Anda Curuță, Radu Nan, Alice Mitu, Bianca Munteanu, Dan Lașiță și antrenorul american care i-a ajutat în pregătire. __________________________________________________(Amănunte în pag. 4). AQENbil MIMAm ■ întârzierea încheierii contractului de salubrizare a căilor publice ale Sibiului cu societatea româno-austriacă DBM SRL - SAUBERMACHER AG dincolo de termenul de 45 de zile prevăzut (care a expirat în 10 ianuarie a.c.) se datorează și faptului că nu s-a ajuns, în timp util, la o înțelegere în două puncte-cheie, în sensul că Primăriei Sibiu nu i-au convenit două dintre condițiile cerute de societatea respectivă, care ar fi dorit un termen mai îndelungat și nu a fost de acord ca modificarea prețurilor să se facă în funcție de rata trimestrială a inflației, ci au legat-o de prețul combustibililor. ■ Primăria a expediat un fax partenerilor austrieci ai firmei DEM, propunându-le ca până în data de 24 ianuarie a.c. să clarifice problema încheierii contractului. ■ Cele două firme care asigură, în continuare, preluarea gunoiului de la populație și agenții economici, au fost avertizate de Direcția Tehnică a Primăriei să respecte cu strictețe programele pe care le au în acest sens. ■ în perioada imediat următoare, reprezentanții Primăriei se vor întâlni cu cei ai asociațiilor de locatari pentru a găsi, împreună, soluții în privința achitării sumelor datorate RAGOL pentru prestațiile de apă și căldură. (continuare în pag. 3) SCRISOARE DESCHISĂ Domnului Primar al Municipiului Sibiu, av. Dan Condurat Am devenit consilieri ai municipiului Sibiu în urma alegerilor din anul trecut datorită votului de încredere ce ni s-au acordat alegătorii care și-au pus speranța în noi că ne vom strădui să contribuim din plin la prosperitatea acestei urbe, împreună cu executivul Primăriei, să reașezăm Sibiul la locul ce-l merită în ierarhia marilor orașe ale țării. Cu aceste gânduri am pornit și noi atunci când am fost de acord să fim trecuți pe listele de candidați pe locurile ce ne-au adus în componența consiliului. Constatăm cu regret că față de speranțele noastre de a fi utili, datorită modului defectuos în care sunt prezentate și analizate problemele majore ale municipiului, aportul nostru este cu mult sub cel dorit. Ne oprim doar la câteva aspecte ce credem noi că influențează azi necorespunzător munca acestui Consiliu al Municipiului Sibiu; * Documentele pentru comisii sunt incomplete și se prezintă de multe ori pe parcursul desfășurării ședinței; * Rapoartele ce se fac de către personalul Primăriei și se prezintă consilierilor de cele mai multe ori sunt superficiale, datele ce se prezintă au caracter general, fără propuneri concrete, care să poată fi, eventual, discutate și completate; * Unele rapoarte sau proiecte de hotărâri au culoare de comandă și scot în evidență interese înguste: * Nu există înțelegerea necesară în executivul Primăriei, ceea ce a condus de multe ori la derutarea consilierilor, în sprijinul celor de mai sus vă reamintim doar câteva aspecte ce au fost prezentate și discutate în consiliu, fiecare având o doză de vulnerabilitate mai ales în ceea ce privește finalizarea: * Deși s-a stabilit că mapele cu documentele ce urmează să fie discutate în ședință vor intra în posesia noastră cu 5 zile înainte de data ținerii ședinței, acest termen de regulă nu se respectă și, dacă se respectă, în ziua ședinței se vine cu o multitudine de alte documente noi sau completări ce nu pot fi studiate și aprofundate, situație ce conduce la trecerea cu "ușurință” prin consiliu și, bineînțeles, la hotărâri eronate. (continuare în pag. 3) ■ Hotărârea nr.137/1996 a Consiliului Local al Municipiului Sibiu privind completarea Comisiei care face propuneri pentru acordarea titlului de "Cetățean de onoare" al municipiului Sibiu ■ Hotărârea nr.156/1996 a Consiliului Local al Municipiului Sibiu privind schimbarea destinației și stabilirea prețului de licitație pentru spațiul situat în Sibiu, str. 9 Mai nr.7 ■Din Hotărârea nr. 30/1994 a Consiliului Local al Municipiului Sibiu privind îmbunătățirea activităților de gospodărire, curățenie, întreținere, păstrarea liniștii și ordinii publice, comerț, transport, conservarea mediului în municipiul Sibiu, modificată și completată prin Hotărârea nr. 99/1996 a Consiliului Local al Municipiului Sibiu - Cap.IV, art.13 - Norme specifice privind protecția, conservarea și dezvoltarea parcurilor, plantațiilor, zonelor verzi și a surselor naturale de importanță locală_________ 4.