Primăria Sibiului, 1997 (Anul 6, nr. 236-286)

1997-01-18 / nr. 236

SCRISOARE DESCHISA (urmare din pag. 1) . S-a prezentat consiliului, în două ședințe, situația contractului de asociere cu firma MON legat de modernizarea centralei termice nr.6. La ultima ședință a ieșit în evidență nepunerea de acord a primarului cu viceprimarul, fapt ce a condus la discuții interminabile și fără rezultat. Mai mult, cetățenii Sibiului care au urmărit ședințele în direct au tras concluzii nefavorabile atât pentru Primărie cât și pentru întregul consiliu. * în ședința din 14.10.1996 s-a prezentat un raport din partea unei comisii de anchetă privind acordarea extinderii locatarului din str. Alexandru Donici nr.4. La sfârșitul raportului, comisia propune, într-o frază, trecerea Agenției de Fond Locativ în subordinea Primăriei, în ședință s-a dezbătut problema extinderii, fără să se discute absolut nimic despre agenție, cu excepția unui consilier care credea că la comandă și foarte cu grijă a menționat că este de acord cu "ultima frază”, fără să se refere la agenție ca nu cumva să atragă atenția. (A se vedea procesul-verbal din 14.10.1996, pag.40 - 43). Se adoptă Hotărârea 126, fără ca se se prezinte consiliului nici un document privind activitatea agenției, punctul de vedere al Primăriei și, bineînțeles, proiectul de hotărâre. Gândim că în condițiile în care aceste documente erau prezentate atrăgeau atenția consilierilor și hotărârea nu se lua abuziv. * S-a propus executivului să oblige beneficiarii construcțiilor din Calea Dumbrăvii (sediul băncilor) care s-au angajat să amenajeze parcul din cartierul Ștrand încă în vara anului 1996, dar spre regretul nostru nu s-a făcut nimic. Se vor termina construcțiile, constructorii vor începe alte lucrări și parcul va rămâne așa cum arată, iar copiii nu vor beneficia de distracțiile ce le poate oferi realizarea lucrărilor prevăzute în acest minunat spațiu. * La data când s-a prezentat consiliului situația construcțiilor ilegale din str. Grâului și Rampa Ștefan cel Mare, pe lângă construcțiile terminate mai era câte una în fiecare loc în fază de construcție, parter, respectiv etaj I. Acum aceste construcții sunt acoperite, iar în afara lor au mai fost începute și sunt în stadiu avansat încă trei construcții. S-a hotărât în Consiliul Municipal aplicarea legii, iar domnul primar a afirmat că se va demola și va aplica hotărârea luată în consiliu. Până acum nu s-a făcut nimic, din contră, țiganii își văd liniștiți de treabă, gândindu-se, probabil, la construcțiile ce urmează să le înceapă în acest an. Curățenia orașului încredințată unei societăți fantomă (fără nici un mijloc de transport), prin licitație, cu o garanție de 2.000 DM, este încă o pată neagră a activității Primăriei care, de la 1 ianuarie, nu mai are un contract cu o întreprindere pentru efectuarea curățeniei orașului. Considerăm că am prezentat suficiente exemple care scot în evidență modul cum se lucrează și mai ales tergiversarea luării unor măsuri. Cetățenii Sibiului așteaptă cu încredere și speranțe abordarea problemelor majore cu care se confruntă și așteaptă ca ele să fie atacate și rezolvate. Acum, la început de an, vă propunem să găsiți modalitatea de lucru cea mai eficientă, să fiți receptiv și analitic. Schimbarea în bine va avea loc numai dacă problemele majore ale municipiului vor fi altfel tratate și analizate decât până acum; în caz contrar, Sibiul va continua să treacă, încet, încet, în coada listei orașelor mari și frumoase ale țării.Scrisoarea este semnată de 13 consilieri locali - Teodor Ancuța, Ioan Deac, Dumitru Uierirea, Cornel Han, Gheorghe Tuiuc, Constantin Oprean, Nicolae Tarcea, Mihail-Florin Zavat, Gheorghe Suditu, Ion Ariton, Aurel Colomei, Aurel Maxim, Eftimie Costeiu și a apărut în presa locală în ziua de vineri, 16 ianuarie 1997) In perioada 21-23 ianuarie a.c. FORUM DE ÎNTÂLNIRI ȘI PREGATIRE PENTRU PROMOVAREA ȘI ORGANIZAREA SISTEMULUI DEMOCRATIC ȘI PLURALIST, PRECUM ȘI A STATULUI DE DREPT ÎN ROMÂNIA Colocvial pe această temă care se va desfășura , timp de trei zile, la Sibiu se bazează pe proiectul Phare nr. 95/2142, în colaborare cu Brandenburgisches Bildungswerk Pro Europa e.V. - Germania, axânduse pe complexul tematic III - Administrația comunală. Rezolvarea problemelor sociale și ecologice, precum și de dezvoltare și va cuprinde: * o scurtă prezentare a proiectului * prezentarea județului și a municipiului Sibiu (situația actuală și perspective de viitor) * modificări în legislația admiIn urma închiderii șantierului de construcții din vecinătatea Școlii generale nr.9, pe amplasamentul menționat, în suprafață de cca 600 mp, se află o parte a organizării de șantier aparținând S.C. "CONSTRUCȚII” S.A., nedezafectată în urma finalizării lucrărilor la blocurile din zonă. Pentru a se reda această zonă circuitului urban sunt necesare demolarea și transportul materialelor și semifabricatelor existente încă în perimetrul instrației publice locale și în optica actualei puteri vizavi de autonomia locală * metode de privatizare a întreprinderilor industriale (referent Harald Piltz de la Ministerul Economiei - Brandenburg) * vizitarea unor obiective culturale și religioase ale municipiului Sibiu elaborarea și realizarea proiectelor de reintegrare a șomerilor, culturale și sociale (referenți din partea PE Brandenburg, D.M.P.S. Sibiu) * rolul mass-media în realizarea unei administrații comunale transparente, apropiată de interesele cetățeaDin punct de vedere tehnic, operațiunea implică demolarea a 34 de bucăți de diafragme din beton armat, dispuse pe două rânduri, la distanță de 1,5 m între ele, însemnând cca 300 mc. O diafragmă din beton armat are următoarele dimensiuni: L = 6,00 m; h = 3,00 m; I = 30 cm. Pentru excutarea lucrărilor de reamenajare a amplasamentului din vecinătatea Școlii generale nr.9, Primăria Municipiului Sibiu, prin Direcția Tehnică, lansează o cerere publică de oferte valorice, defalcate genului (Annemarie Weber, ziaristă sibiană) , educația în spiritul democrației în școli (referent Mihály István, profesor din Târgu Mureș) * rolul administrației locale în păstrarea moștenirii culturale a localităților (problema clădirilor din centrul istoric al Sibiului - referent arh. Ioan Selegean) * rezolvarea problemelor ecologice - sarcină a administrației locale (ecologiști din Germania și România). Au fost invitați să participe dl. primar Dan Condurat, reprezentanți ai Consiliului Local și aparatului propriu, următoarele operații tehnologice: demolarea diafragmentor din beton, transportul materialelor rezultate din demolare și nivelarea platformei. Ofertele vor fi depuse la sediul Primăriei din B-dul Victoriei nr. 1 - 3, la Serviciul Gospodărie Comunală din cadrul Direcției Tehnice până la data de 30 ianuarie 1997. Informații suplimentare se pot obține de la dl. ing. Nicolae Pinciu, inspector de specialitate în cadrul serviciului respectiv, camera 5, parter, telefon 21.77.11, interior 116. DE OFERTE :rm & mmmâ (urmare din pag. 1) ■ Primăria are în vedere și un program de lărgire a posibilităților de parcare în municipiul Sibiu. Aceasta nu înseamnă, însă, că se vor desființa parcurile și zonele verzi. ■ în privința "Cazului MON-SIB”, evoluția nu este spectaculoasă. Se studiază posibilitatea finalizării centralei termice în temeiul legii și cum legislația financiară actuală nu este adaptată specificului administrației, se așteaptă adaptarea acesteia; în prezent, construcția este finalizată în proporție de 95 fdem primăriei la sută, celelalte procente reprezentându-le echipamentul automatizat care urmează să fie adus și montat. ■ în ședința operativă de marți, 14 ianuarie a.c., de la Primărie s-a decis să se trimită somații către posesorii chioșcurilor amplasate pe domeniul public, cărora le-au expirat contractele de închiriere în 31 decembrie 1996, ca în termen de o săptămână să elibereze terenul. ■ O nouă eventuală licitație pentru asemenea chioșcuri se va putea organiza numai după ce vor fi finalizate planurile urbanistice de detaliu unde să fie astfel de amplasamente în bugetul pentru acest an, în limita sumelor care vor fi aprobate, sunt prevăzute și studii, proiecte de acest fel). ■ Primăria va solicita Consiliului Local elaborarea unei hotărâri privind modul de închiriere a domeniului public. ■ Deocamdată, se consideră că majoritatea chioșcurilor actuale nu mai corespund regulilor de urbanism, fiind incompatibile, atât din punct de vedere tehnic, cât și arhitectural cu ținuta acestui oraș. ■ Gânduri la început de an o rugăminte adresată autorităților publice locale întrebându-l pe dl. Dorin Nan, directorul Direcției Județene pentru Tineret și Sport Sibiu, cu ce gânduri a pornit în noul an, domnia sa ne-a dat următorul răspuns: ” Gândurile mele se îndreaptă spre bazele sportive. Vreau să transmit o rugăminte către autoritățile publice locale, care sunt Consiliul Local și Primăria, să-și îndrepte atenția și spre bazele sportive din municipiu. Și aici sunt două aspecte: 1) să reglementăm situația administratorilor și a celor care folosesc bazele sportive și 2) să reluăm demersurile pentru modernizarea, în prima fază, a Stadionului Municipal, care este principalul obiectiv sportiv al municipiului nostru”.