Primăria Sibiului, 1998 (Anul 7, nr. 287-328)

1998-01-17 / nr. 287

Pentru 1997- bilanț economico-financiar pozitiv al municipalității "Anul 1997 l-am încheiat, din punctul de vedere al activității economicofinanciare, cu un semn pozitiv, în sensul că, în cursul anului 1997, am realizat bugetul local adoptat de către Consiliul Local în sensul îndeplinirii obligațiilor la cele două mari capitole, venituri și cheltuieli - ne-a declarat, în debutul acestui an, dl. viceprimar Ioan Sturz." Sigur că, dacă am vorbi despre o mică depășire la venituri - a continuat domnia sa - nu cred că ar fi relevant și nici nu aș dori să fie acesta un lucru de reținut pentru că o depășire în acest sens ar fi importantă dacă am dubla sau am tripla bugetul. Or, cu câteva milioane, chiar cu un miliard dacă depășești un buget în zilele noastre aproape că nu se cheamă depășire ci o îndeplinire normală, firească a obligațiilor pe care le-am avut din hotărârea Consiliului Local. La cheltuieli, de asemenea ne-am îndeplinit obligațiile, cheltuind în conformitate cu legea și cu dispozițiile bugetare, pe fiecare capitol, sumele alocate, respectând condițile financiare și nerămânând, în acest sens, sume care să fie absorbite, conform procedurii, de către bugetul național, astfel încât să avem acel reproș pe care anul trecut l-am avut că am pierdut anumite sume. Deci, din acest punct de vedere, am spus că este o încheiere cu semn pozitiv. La bilanțul anului 1997 sigur că au fost relevate și o serie întreagă de neîmpliniți, de rezultate care nu au atins cota planificată, preconizată. Nu am reușit să realizăm tot ceea ce ne-am dorit în privința stimulării construcțiilor de locuințe, nu am reușit să îndeplinim obiectivele propuse chiar și în domeniul salubrizării, al dezvoltării investițiilor, al absorbției în municipiul Sibiu a investitorilor, fie străini, fie autohtoni, pentru că nu facem diferențieri din acest punct de vedere, și cred că acest lucru, în 1998, va constitui și, prin programele pe care le-am realizat constituie, un obiect de analiză și prognoză, astfel că vom reuși, sper, să recuperăm o parte din aceste neîmplinit Din punct de vedere al personalului care este angajat în instituția noastră, în anul 1997 am completat în mare parte posturile rămase vacante, astfel că putem spune că, pentru 1998, principala misiune a noastră este să ajutăm personalul nou angajat să intre în atribuții, să și le îndeplinească, în conformitate cu fișele posturilor.” * Hotărârea nr. 168/1997 a Consiliului Local al Municipiului Sibiu privind modificarea și instituirea de impozite și taxe locale conform Legii nr. 27/ 1994 ‘ * Hotărârea nr. 180/1997 a Consiliului Local al Municipiului Sibiu privind modificarea impozitelor și taxelor locale stabilite în sume fixe conform Legii nr. 27/1994, cu modificările ulterioare Fondat în 1992. Prima publicație a unei Primării din România apărută după Decembrie 1989 SAPTAMANAL DE INFORMARE Cu gândul la cetățenii orașului ”In 1998 suntem deciși să punem un accent deosebit pe satisfacerea exigențelor în privința serviciilor pe care Primăria le prestează către populație - a declarat dl. viceprimar Ioan Itzu în cadrul primei conferințe de presă din acest an. Indiferent de bugetul pe care îl va avea Primăria, noi suntem obligați să ne gospodărim finanțele în așa fel încât cetățenii să aibă la dispoziție apa necesară, căldura necesară pe timp de iarnă, curățenia necesară în oraș, chiar dacă se face de către Primărie prin fondurile și angajații, executanții din partea Primăriei, chiar dacă se fac de către alte firme care au contract cu cetățenii, pentru că Primăria, Consiliul Local, prin regulamentele și legile care sunt, au puterea și au și obligația să controleze și să ia măsuri pentru satisfacerea acestor nevoi ale orașului, în anul 1998, Primăria are în program să continue lucrările la investiția aducțiunea de apă de la Sadu la Sibiu, având ca obiectiv prioritar terminarea rezervoarelor de stocare a apei care sunt undeva între Cisnădie și Sibiu, în prezent, această aducțiune funcționează, se asigură circa 100 de litri pe secundă spor de apă, care, de obicei, este folosită atunci când avem consum de vârf și aducțiunea de la Gura Râului nu satisface necesitățile orașului, dar nu avem asigurat stocul de apă pentru această aducțiune. Rezervorul de 12.000 mc din dealul acesta de la Cisnădie este în lucru, nu este terminat. Noi intenționăm, în funcție de fondurile de investiții, să dăm prioritate acestui obiectiv de investiții. O a doua problemă la care trebuie să fim foarte atenți și suntem hotărâți ca să o facem, chiar dacă nu vom avea bani din bugetul Consiliului Local, în zona Terezian trebuie să transformăm un punct termic în centrală termică pentru a îmbunătăți încălzirea cu agent termic de la această centrală, pentru că, în prezent, Uzina "Independența” încă creează mari greutăți cetățenilor din zonă. Toate eforturile noastre nu rezolvă acest necaz. Uzina "Independența”, sub diverse motive, legate de unele greutăți financiare, în multe perioade nu furnizează agent termic nici la parametrii, nici în cantitatea necesară pentru a satisface zona cu căldură. Deși centrala va rezolva o parte din cetățeni. Totuși mai rămân racordați cei din zona str. Rusciorului la centrala de la "Independența" și acolo vom mai avea greutăți. De "Independența” este alimentat acum tot cartierul, cu excepția a două blocuri care sunt racordate la o centrală termică a Fabricii de creioane. După transformarea punctului termic în centrală termică, cei care sunt în zona Gladiolelor, până la Fabrica de creioane, deci în spate la "Flaro”, vor fi racordați la această centrală. Acest punct termic se află în zona blocurilor din spatele "Flaro" și deservește acuma zona. Noi dorim să-l transformăm în centrală termică prin metodele pe care le-am folosit anul trecut pe Ștefan cel Mare. Dacă nu avem fonduri la investiții, atunci forțăm nota ca din resurse proprii regia să finanțeze această lucrare. (continuare în pag. 4) Mb H M .1 Biblioteca, ASTR A“] i — SIBIU — I ffJL% ANUL VII • NR. 287 /17-23 IAN. 1998 • 4 PAG. ”Am așezat proiectul de înger pe posibilitățile reale de venituri” - afirmă dl. viceprimar Ioan Sturz "Această concepție, care este destul de veche ,cere mult, ca să-ți dea puțin>, mie mi se pare că nu mai funcționează. Mie mi se pare că trebuie să ne așezăm pe realitate și să începem să devenim și din acest punct de vedere oameni serioși și instituții serioase. Vreau să vă spun că am pregătit bugetul pe 1998 și, de ce să nu o spunem, am crezut și am sperat și sperăm în continuare să primim, evident, cât mai mult. Dacă la o evaluare care, am zis noi, nu este exagerată, am ajuns să preconizăm sau să gândim un buget de circa 149 de miliarde lei pentru anul 1998, a fost din dorința de a face ceea ce ar fi absolut necesar în municipiul Sibiu. La o asemenea sumă, evident că celelalte instituții cu care colaborăm au manifestat, din capul locului, reticența de rigoare, fiind acuzați că am supralicitat această cerere. Eu vreau să vă spun că nu am supralicitat, ci am gândit că ar fi necesar ca să putem realiza niște lucrări. Dar, în condițiile date, și cum vremea cererilor mari cu gândul că primești puțin a cam trecut, noi ne-am gândit să reanalizăm această cerere și am ajuns la un buget minim care, în realitate, poate fi realizat pentru 1998. Asta ar însemna un total de 117.114.000.000 lei. ________(continuare în pag. 3) decent pe calitate si eficienta a a Dl. viceprimar Ioan Sturz a precizat, recent, că printre obiectivele prioritare pe care și le propune Primăria în acest an, la loc de frunte se va situa atenția ce va fi acordată calității deopotrivă a prestațiilor către populație și a celor care le execută, precum și eficientizării activității executivului, iată ce a declarat, în acest sens, dl. viceprimar: "Pentru 1998 și acesta este deja, cred, lucrul cel mai important, am început ca în orice instituție, ca în orice unitate organizată, în orice societate și noi să ne pregătim munca pentru anul în curs. (continuare în pag. 4) ’’Compromisurile au ieșit din concepția Primăriei!” - declară, răspicat, dl. viceprimar Ioan Itzu "Primăria, în ideea îmbunătățirii aspectului general al orașului, pe termen de lungă durată, este hotărâtă ca toate aprobările care se dau pentru construcții, indiferent de volumul lor, de mărimea construcțiilor, să se facă strict numai prin autorizație de construire și numai în conformitate cu planurile de urbanism aprobate. Avem planul general de urbanism întocmit. Este adevărat că nu s-au primit toate avizele, dar este aprobat de Consiliul Local și nu ne abatem de la acest plan de urbanism, deși, în ultimul timp, am avut destule solicitări de modificare a acestui plan pentru anumite instituții, anumite firme care au solicitat amplasări de firme sau chiar fabricate în zone care nu corespund cu interesele orașului pe timp îndelungat. Nu suntem împotrivă să dăm autorizații pentru orice construcție care ni se solicită și care se încadrează și în acest program urbanistic. Nu suntem împotrivă să aprobăm construcțiile de garaje, construcțiile de închideri de balcoane la blocuri și alte construcții dacă nu se solicită și îndeplinim condițiile prevăzute în lege. (continuare în pag. 4) Potrivit spuselor d-lui viceprimar Ioan Sturz, în anul care abia a început Primăria dorește să acorde mult mai multă atenție construcțiilor de locuințe, cam anemice în ultimii ani. "Ne-am propus ca în acest an să mergem mai accelerat spre stimularea construcțiilor de locuințe de către persoane fizice și juridice în conformitate cu Legea 114/1996. Legea locuinței. Avem în vedere atragerea unui număr cât mai mare de persoane juridice, care să construiască locuințe din profit, respectiv prin investirea profitului firmelor, beneficiind, în acest sens, de posibilitatea legală de a concesiona terenuri pentru construcții de locuințe fără licitație publică. Sigur că, în continuare, articolul 5 al Legii 114 spune că chiar taxa de concesionare poate fi redusă de către Consiliul Local până la 95 la sută. Asta nu înseamnă că toți cei care vin și solicită vor beneficia în mod automat de această reducere. Reducerea va fi aplicată, în mod cert, dar în funcție de condițiile concrete ale fiecărei parcele de teren, însemnând viabilizare, însemnând poziția față de zona centrală sau de axa centrală a municipiului și alte asemenea poziții pe care documentația de execuție le poate demonstra. Cert este că sistemul va trebui, în acest an, să înceapă să funcționeze. Dacă vom reuși și sper din tot sufletul să reușim să punem în funcțiune acest sistem, în câțiva ani cred că municipalitatea nu va mai avea, din acest punct de vedere, o misiune atât de grea, ci va trebui să se ocupe și o vom face, de realizarea doar a unor locuințe sociale, care să poată fi puse la dispoziția celor care efectiv nu au nici un fel de posibilitate să-și construiască o locuință și, bineînțeles, acest lucru tot pe baza legii.” Primăria își propune să stimuleze construcțiie de locuințe - '. " 'O. • •O .