Primăria Sibiului, 1999 (Anul 8, nr. 348-387)

1999-03-27 / nr. 348

Bibliotech - i ÍV 2005 După numeroase discuții pro și contra pe marginea proiectului de hotărâre prezentat de executiv, consilierii locali au decis, în ședința din 25 martie, modificarea unor impozite și taxe locale în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului României nr. 15/1999. Astfel s-au operat modificări și completări ale articolului 1 din Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 1/1999 la următoarele capitole: CAPITOLUL I. IMPOZITUL PE CLĂDIRI, în sensul că impozitul Salubrizarea orașului printre prioritățile executivului în ședința operativă din data de 23 martie curent a conducerii Primăriei cu șefii de direcții, servicii, birouri au fost stabilite următoarele priorități pentru perioada imediat următoare: * implicarea mai activă a inspectorilor din Primărie, alături de agenții economici, asociațiile de locatari, școli, instituții în acțiunea de curățenie de primăvară a municipiului * pregătirea documentației necesare în vederea licitării terenului pentru stația de carburanți din str. Malului (Direcția Patrimoniu) * publicarea în presa locală a listei cuprinzând persoanele care au executat lucrări la acoperișuri fără autorizație de construire, cu stabilirea unui termen cert de intrare în legalitate, și afișarea acestei liste în stațiile de bun de pe raza municipiului (Direcția Urbanism și Amenajarea Teritoriului) (continuare în pag. 3) MODIFICĂRI DE IMPOZITE ȘI TAXE LOCALE pe clădiri în cazul persoanelor juridice și altor contribuabili, alții decât cei prevăzuți la art. 5 din lege, se calculează prin aplicarea cotei de 1 % asupra valorii de inventar a clădirii înregistrată în contabilitatea acestora conform în zilele de 23 - 24 martie, specialiștii de la Primărie - dl. primar Dan Condurat, în calitate de ordonator principal de credite și d-na director economic Veronica Dârzu, Consiliul Local (Comisia de studii, prognoze economicosociale, buget, finanțe și administrarea domeniului public și privat al municipiului, alcătuită din d-na consilier Iuliana Drăguțoiu - președinte și d-nii consilieri Ioan Sturz, Ioan Cindrea și Lucian Nachiu) și Consiliul Județean, precum și reprezentanții altor prevederilor legale în vigoare. CAPITOLUL II. IMPOZITUL PE TEREN a fost modificat în concordanță cu art. 14 din Ordonanța de urgență a Guvernului României nr. 15/ 1999. Acesta se stabilește anual, în sumă fixă pe metru pătrat de teren, diferențiat pe categorii de localități, iar în cadrul localităților pe zone, în intravilan, după cum urmează: Zona A 1500 lei/mp/an Zona B 1000 lei/mp/an Zona C 500 lei/mp/an Zona D 250 lei/mp/an (continuare în pag. 4) consilii locale din țară au participat la un interesant seminar organizat de Agenția Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională și firma Chemonics International, intitulat "Bugetul local - eficiență și transparență”. Au fost invitați să ia parte la lucrările seminarului și președinții celorlalte comisii de specialitate ale Consiliului Local al Municipiului Sibiu. Scopul seminarului a fost acela de a propune membrilor comisiilor de buget (economice) ale consiliilor locale din România metode alternative de transformare a bugetului local într-un instrument de planificare și eficientizare a administrației publice locale și de îmbunătățire a comunicării cu cetățenii. (continuare în pag. 3) Șef .. Consiliului Local Pe ordinea de zi a ședinței ordinare pe luna martie a Consiliului Local al Municipiului Sibiu din data de 25 martie curent au fost înscrise opt proiecte de hotărâri vizând: * aprobarea contului anual de execuție a bugetului local al municipiului Sibiu la 31 decembrie 1998 (inițiator dl. primar Dan Condurat) * aprobarea proceselor verbale încheiate de comisia abilitată, inclusiv a prețurilor de vânzare negociate pentru spațiile comerciale care fac obiectul Hotărârilor Guvernului României nr. 389/1996 și 505/1998 (inițiat de Comisia de negociere a prețului de vânzare a spațiilor comerciale) * instituirea unor taxe speciale (inițiator dl. primar Condurat) * modificarea HCLMS nr. 58/1998 și a HCLMS nr. 11/ 1999 privind închirierea prin licitație publică a suprafeței de teren agricol de 218,58 ha din extravilanul municipiului Sibiu (inițiator dl. primar Condurat) * modul de administrare a apartamentelor nr. 1,2,3,7 și 9 din blocul nr. 1 din stațiunea Păltiniș (inițiator dl. primar Condurat) * repartizarea unor spații cu altă destinație decât aceea de locuință, fără licitație publică, Asociației "Sibiu Decembrie ’89”, Asociației pentru Cinstirea Eroilor Martiri” și Asociației "Răniții Revoluției din 22 Decembrie” (inițiator dl. primar Condurat) * stabilirea unor cote de scăzământ pentru însilozări de iarnă la Cantina de Ajutor Social , circulația liberă pe mijloacele de transport în comun din municipiul Sibiu a salariaților aparatului propriu al Consiliului Local al Municipiului Sibiu (inițiator dl. primar Condurat), precum și două informări privind: programul de activități pentru anul 1999 al Asociației Orașe-Energie în România și amenzile aplicate în luna februarie a acestui an de serviciile de specialitate din Primărie. * Hotărârea nr. 21/1999 a Consiliului Local al Municipiului Sibiu privind concesionarea, prin licitație publică, a unor terenuri proprietate de stat din municipiul Sibiu * Hotărârea nr. 25/1999 a Consiliului Local al Municipiului Sibiu privind aprobarea organigramei, a statului de funcții și a fișelor de evaluare a posturilor ale Direcției Administrația Piețelor * Hotărârea nr. 28/1999 a Consiliului Local al Municipiului Sibiu privind avizarea ’’Planului urbanistic de detaliu - Amplasare Sonete LOTO” în municipiul Sibiu * Hotărârea nr. 29/1999 a Consiliului Local al Municipiului Sibiu privind avizarea ’’Planului urbanistic de detaliu - Stație distribuție carburanți, str. Ion Neculce colț cu str. Malului” Fondat In 1992. Prima publicație a unei Primării din România apărută după Decembrie 1989 SĂPTĂMÂNAL DE INFORMARE ANUL VIII • NR 348 • 27 MART.-2 APR. 1999 • 4 GENDA PRIMARULUI * Marți, 23 martie 1999 Ședința operativă conducerii Primăriei Municipiului Sibiu cu șefii de direcții, servici, birouri, consacrată analizării modului cum au fost îndeplinite sarcinile săptămânii anterioare și stabilirii priorităților pentru perioada imediat următoare. * Dl. primar Dan Condurat, dl. viceprimar loan Sturz, d-na director economic Veronica Dârzu, dna Georgeta Spătari, șefa Centrului de Informații pentru Cetățeni, membrii Comisiei de studii, prognoze economicosociale, buget, finanțe și administrarea domeniului public și privat al municipiului a Consiliului Local al Municipiului Sibiu - d-na Iuliana Drăguțoiu (președinte și d-nii Lucian Nadiu IMPORTANT în pagina 3 publicăm PROIECTUL DE BUGET LOCAL AL MUNICIPIULUI SIBIU PE ANUL 1999. Vă informăm, totodată, că locuitorii municipiului Sibiu pot depune contestații la acest proiect în termen de 15 zile de la data publicării, la sediul Primăriei Municipiului Sibiu din B-dul Victoriei nr. 1 - 3, Direcția Economică, și Ioan Cindrea precum și președinții celorlalte comisii de specialitate ale Consiliului Local al Municipiului Sibiu au participat la seminarul "Bugetul local - eficiență și transparență”, organizat de Agenția Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională și firma CHEMONICS INTERNATIONAL. Miercuri, 24 martie 1999 * La sediul Prefecturii Județului Sibiu, împreună cu dl. prefect, dl. ing. Ion Popescu și președintele Consiliului Județean, dl. ing. Nicolae Nan, primarul municipiului Sibiu, dl. av. Dan Condurat a participat la o întâlnire oficială cu ambasadorul Rusiei la București, Excelența Sa Valeri Fiodorovici Keneaikin. Din discuțiile purtate a reieșit interesul d-lui ambasador pentru stabilirea unor relații economice, culturale și turistice cu municipiul și județul nostru, prin inițierea unor programe de cooperare. * A continuat seminarul "Bugetul local - eficiență și transparență”. Joi, 25 martie 1999 * începând cu ora 14, în sala de consiliu de la sediul Primăriei, dl. primar Dan Condurat a convocat Consiliul Local al Municipiului Sibiu în ședință ordinară pe luna martie. Vineri, 26 martie 1999 * Dl. primar Condurat a fost invitat de elevii liceelor sibiene "Gheorghe Lazăr”, ’’Octavian Goga", "Andrei Șaguna” și de studenții Facultății de litere la spectacolul-concurs ”Les francofolies de la francophonie", care s-a derulat în sala de festivități a Colegiului "Andrei Șaguna”. Luni, 29 martie 1999 , începând cu ora 10, la sediul Primăriei Municipiului Sibiu din B- dul Victoriei nr. 1 - 3 va avea loc concursul pentru ocuparea unor posturi vacante, comisia de concurs fiind prezidată de dl. primar Dan Condurat. Au fost scoase la concurs posturile de director la Direcția Stare Civilă, șef Serviciu Amenajarea Teritoriului, șef Serviciu Investiții, șef Birou Proiectare, administrator al stațiunii Păltiniș, precum și posturi de inspectori de specialitate, inspectori, referenți, consilier juridic, conducător auto la serviciile Amenajarea Teritoriului, Expertizare-Autorizare Construcții, Gospodărie Comunală, Stare Civilă, Juridic, Centrul de Informații pentru Cetățeni și Biroul Administrativ.