Primăria Sibiului, 2000 (Anul 9, nr. 390-439)

2000-01-15 / nr. 390

Primăria Municipiului Sibiu aduce la cunoștința cetățenilor că începând cu data de 11 ianuarie 2000 se încasează impozitele și taxele locale, la sediul Primăriei, situat în Bulevardul Victoriei nr. 1 - 3, la camera 20, unde funcționează patru ghișee pentru încasaarea impozitelor și taxelor de la persoanele fizice și unul pentru încasarea acestora de la persoanele juridice. La ghișeele Primăriei A ÎNCEPUT ÎNCASAREA IMPOZITELOR ȘI TAXELOR LOCALE declarații de impunere la Programul de funcționare al ghișeelor este: 1 luni, miercuri și joi - între orele 8 -13 și 14 - 15,30 i marți - între orele 8 -13 și 14- 17 vineri-între orele 8-12.30 Persoanele juridice au obligația de a depune Primăria Municipiului Sibiu, până la data de 31 ianuarie 2000, conform prevederilor Ordonanței Guvernului României nr. 78/1998. Nedepunerea acestor declarații până la data limită amintită se sancționează potrivit articolului 5 din ordonanță. Persoanele fizice vor depune declarații de impunere numai în situațiile în care au intervenit schimbări care duc la modificarea impozitului sau a taxei datorate conform prevederilor Legii nr. 27/1994, republicată. Plata impozitelor și taxelor locale se poate face trimestrial, în patru tranșe egale, până la data de 15, inclusiv, a ultimei luni din fiecare trimestru. Pentru plata cu anticipație a impozitelor pe clădiri și terenul de către persoanele fizice se acordă o bonificație de 5 la sută, dacă plata impozitulu datorat pe întregul an se efectuează până la data de 15 martie 2000. Pentru relații suplimentare contribuabilii, persoane fizice sau juridice, se pot adresa serviciilor de specialitate ale Primăriei, la camera 18 sau la camera 24, telefon 21,77.11 interioare 114,158 și 198. Fondat în 1992. Prima publicație a unei Primării din România apărută după Decembrie 1989 Primăria Municipiului Sibiu reamintește tuturor cetățenilor municipiului, deținători de imobile sub orice formă, societăților comerciale cu capital de stat sau privat, instituțiilor că pentru menținerea curățeniei și prevenirea accidentărilor pe timpul sezonului rece au obligația de a curăța zăpada și gheața imediat după depunere sau până la ora 8 a dimineții următoare de pe trotuarele și rigolele din fața imobilelor în care locuiesc sau își au sediile, precum și a chioșcurilor pe care le dețin sau le administrează. După curățare, în cazul formării de polei, trotuarele vor fi presărate cu material antiderapant. Nu se admite aruncarea zăpezii din curți pe străzi sau în locuri publice. Toți cetățenii orașului sunt rugați să respecte obligațiile ce le revin, iar în cazul în care în unele imobile locuiesc persoane bolnave sau în vârstă, care nu pot îndeplini această obligație civică. Primăria face un apel la vecinii care pot să le dea acestora o mână de ajutor, prevenind astfel accidentarea pietonilor care folosesc trotuarele. Acolo unde nu se va găsi înțelegere, inspectorii din cadrul Direcției Tehnice vor întocmi procese verbale de contravenție, în baza Hotărârii nr. 30/1994 a Consiliului Local al Municipiului Sibiu, art. 6, litera ”p”, aplicând amenzi de la 500.000 la 700.000 lei în cazul persoanelor fizice și de la 1.500.000 la 2.500.000 lei în cazul persoanelor juridice, în numai o săptămână, în perioada 4 - 11 ianuarie, inspectorii Primăriei au aplicat peste 40 de asemenea amenzi. E Biblioteca»/ STRA“I — sibiu — Comisia socială într-o nouă alcătuire De la începutul acestui an, Comisia socială a Consiliului Local al Municipiului Sibiu are o nouă componență, fiind alcătuită din consilierii municipali: Aurel Colomei, Ioan Ittu, Cornel Han, Nicolae Tarcea și Virgil Tauș. Comisia își va exercita mandatul timp de 6 luni, în perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2000. SAPTAMANAL DE INFORMARE ANUL IX • NR. 390 • 15 - 21 IANUARIE 2000 • 4 Curățarea zăpezii și gheții de pe trotuare - obligație civică și semn de respect față de concitadini "O problemă care a apărut cam de o jumătate de an este legată de construirea acoperișurilor la blocuri fără autorizație de construire - a ținut să atragă atenția, de curând, dl. viceprimar Ioan Itzu. Primăria PENTRU ACOPERIȘURI PRIMĂRIA ELIBEREAZĂ AUTORIZAȚII DE CONSTRUIRE ÎN REGIM DE URGENȚĂ Nivelul principalelor impozite și taxe locale pentru anul în curs, pe care sibienii trebuie să le achite la ghișeele Primăriei atenționează cetățenii care doresc săși facă așa ceva să vină mai întâi și să solicite autorizație de construire. Avem, acum, câteva blocuri care sunt în cercetare și aplicăm, bineînțeles, amenzile respective. Am fost sesizați D-na ec. Veronica Dârzu, directorul Direcției Economice din Primărie, precizează că, în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului României nr. 78/1998, persoanele juridice plătitoare de impozite și taxe locale au obligația de a depune la Primărie declarații de impunere până la data de 31 ianuarie 2000. Formularele pentru aceste declarații se pot ridica, zilnic, de la camera 24 și se depun, completate în două exemplare, la camera 21 (Registratura financiară a Primăriei). Nedepunerea acestor declarații până la termenul-limită de 31 ianuarie 2000 se sancționează cu o amendă contravențională în valoare de 500.000 lei și prin perceperea de penalizări. Astfel, pentru o întârziere a depunerii declarației de până la 30 de zile se vor percepe penalizări de 10 % din valoarea impozitului, pentru o întârziere de până la 60 de zile se vor percepe penalizări de 30 % din valoarea impozitului, iar pentru o întârziere de peste 60 de zile se vor percepe penalizări de 50 % din valoarea impozitului. Și în cazul taxei pentru firmă persoanele juridice depun, la Primărie, o declarație, pe propria răspundere, tot în două exemplare, privind suprafața firmei și locul de unii cetățene amu îmlinLSCC&niște firme contracte ca să le facă acoperiș. Le-au luat banii, nu le-au terminat lucrările la timp, mai și plouă, mai și ninge înăuntru...Cetățenii care doresc să-și facă asemenea lucrări, înainte de a avea contractul semnat cu o firmă trebuie să vină să ceară autorizație de construire (continuare în pag. 3) unde se află expusă aceasta. Persoanele juridice au posibilitatea de a-și achita impozitele și taxele locale în 4 tranșe egale trimestriale, scadența pentru fiecare tranșă reprezentândo data de 15 a ultimei luni din fiecare trimestru. De reținut că persoanele juridice nu beneficiază de bonficiația de 5 % în cazul achitării integrale a impozitului pe clădiri și terenuri până în data de 15 martie 2000. Majorările de întârziere la plata impozitelor și taxelor locale care se aplică în cazul persoanelor juridice sunt de 0,3 % pe zi de întârziere. Dl. ec. Ioan Irimină, șeful Serviciului Constatare, Impunere Agenți Economici din Primărie nea precizat că persoanele juridice își pot achita impozitele și taxele locale pe care le datorează fie în numerar, direct la ghișeele Primăriei, fie cu ordin de plată, în următoarele conturi: ■ impozit pe clădiri: 21050201 + codul fiscal al plătitorului ■ impozit pe teren: 21050202 + codul fiscal al plătitorului ■ impozit asupra mijloacelor de transport: 210602 + codul fiscal al plătitorului ■ impozit pe teren proprietate de stat: 210402 + codul fiscal al plătitorului ■ Hotărârea nr. 190/1999 a Consiliului Local al Municipiului Sibiu privind acordarea titlului de ’’Cetățean de Onoare al Municipiului Sibiu” domnului consul Max Arnulf Braun ■ Hotărârea nr. 191/1999 a Consiliului Local al Municipiului Sibiu privind acordarea titlului de "Cetățean de Onoare al Municipiului Sibiu” domnului profesor Hermann Richard Schimidt ■ Hotărârea nr. 192/1999 a Consiliului Local al Municipiului Sibiu privind acordarea titlului de ’’Cetățean de Onoare al Municipiului Sibiu” domnului profesor Zaharia Macovei ■ Hotărârea nr. 195/1999 a Consiliului Local al Municipiului Sibiu privind completarea și aprobarea listei de priorități cu persoanele propuse a le fi repartizate locuințe din fondul locativ de stat ■ Hotărârea nr. 194/1999 a Consiliului Local al Municipiului Sibiu privind avizarea documentației În Plan urbanistic de detaliu - Teren de tenis Parc Sub Arini” ■ Hotărârea nr. 203/1999 a Consiliului Local al Municipiului Sibiu privind crearea unui centru de promovare a afacerilor în domeniul turismului In atenția persoanelor juridice plătitoare de impozite și taxe locale -ris. "#s * ppf it pil 'î a « fl-î si - -1 încălzirea blocurilor de locuințe - o constantă a preocupărilor municipalității în legătură cu această problemă, dl. viceprimar Ioan Ittu ne-a declarat, recent: "Grija Primăriei și a societăților comerciale implicate în această activitate pentru această perioadă este aceea de a asigura încălzirea cel puțin în condiții satisfăcătoare, ca să nu spunem bine. Dacă sărbătorile care au trecut, cu excepția Crăciunului, când am avut câteva sesizări, le-am traversată fără reclamații, asta nu înseamnă că totul este în ordine. (continuare în pag. 3)