Primăria Sibiului, 2001 (Anul 10, nr. 442-494)

2001-01-13 / nr. 442

In Primărie se lucrează la definitivarea proiectului de buget în cursul acestei săptămâni, primarul, viceprimarii și șefii principalelor compartimente din Primărie s-au întrunit spre a discuta alcătuirea proiectului de buget pentru anul care a început iată ce ne-a declarat, în legătură cu acțiunea începută dl. primar Klaus Iohannis: ”în această săptămână am avut prima întrunire, în Primărie, pentru a începe definitivarea proiectului de buget. Vom continua și săptămâna viitoare și considerăm că vom realiza un buget cu care putem să atingem câteva puncte, să îndeplinim câteva obiective. Ca la orice proiect, în prima fază, cheltuielile sunt mult mai mari decât veniturile. Faza în care ne aflăm acuma este de a identifica noi surse de venituri și de a reduce, strategic, câteva cheltuieli. Strategic însemnând că noi trebuie să ne definitivăm o strategie pe câțiva ani și o facem pentru a vedea care din obiectivele avute în vedere de noi le vom atinge în anul 2001, care în 2002 și care rămâne pentru anii ce urmează. Eu cred că în aproximativ două săptămâni vom putea prezenta primele concluzii privind construcția bugetului”. Ar mai fi de spus, în legătură cu bugetul local pentru acest an, că toate lucrările începute în cele peste șase luni de când s-a schimbat echipa de conducere a Primăriei urmăresc sporirea veniturilor municipalității. "Multe din lucrările pe care le-am demarat a spus dl. primar Iohannis - vizează deschiderea unor surse de finanțare suplimentare pentru Primărie. Loturile care vor fi eliberate și vor fi date în concesiune, pășunile care vor fi evidențiate și pentru care se va plăti conform legii, loturi din Păltiniș pe care vom încerca să le trasăm și să le concesionăm, toate acestea vin pentru a completa bugetul local în privința veniturilor”. limLiil AJ ■ Hotărârea nr. 193/2000 a Consiliului Local al Municipiului Sibiu privind aprobarea documentației ”PUD-uri lotizăm terenuri în municipiul Sibiu" Hotărârea nr. 198/2000 a Consiliului Local al Municipiului Sibiu privind revocarea unor decizii ale fostului Comitet Executiv al Consiliului Popular al Municipiului Sibiu Hotărârea nr. 199/2000 a Consiliului Local al Municipiului Sibiu privind revocarea Dispozițiunii nr. 481/13 noiembrie 1958 a fostului Comitet Executiv al Sfatului Popular al Orașului Sibiu ■ Hotărârea nr. 201/2000 a Consiliului Local al Municipiului Sibiu privind prelungirea termenului contractului de închiriere pentru spațiul din str. Arhivelor nr. 2 ■ Hotărârea nr. 206/2000 a Consiliului Local al Municipiului Sibiu privind transformarea unui post la Cantina de ajutor social ■ Hotărârea nr. 209/2000 a Consiliului Local al Municipiului Sibiu privind repartizarea, fără licitație publică, în vederea închirierii, a spațiului cu altă destinație decât aceea de locuință, situat în Sibiu, str. 9 Mai nr. 65, Consiliului Național al Audiovizualului Fondat în 1992. Prima publicație a unei Primării din România apărută după Decembrie 1989 Și Primăria din Alba lulia vrea să-și facă Centru de Informații pentru Cetățeni Joi, 11 ianuarie, s-a aflat în vizită la Primăria Sibiu o delegație a Primăriei din Alba Iulia, alcătuită din primarul Mircea Hava, viceprimarii Radu Coclici și Călin Potor, secretarul Marcel Jeler și alte 12 persoane cu funcții de conducere, reprezentând principalele compartimente ale Primăriei din Alba Iulia, printre care s-au aflat șefa Biroului Stare Civilă, d-na Floare Colceriu, șefa Autorității Tutelare, d-na Olivia Paștiu, directorul economic, d-na Teofila Țâr, șeful Biroului Amenajarea Teritoriului, dl. Gheorghe Morariu, șefa Biroului Urbanism în Construcții, d-na Floare Hațegan. Cu intenția declarată de a-și crea un Centru de Informații pentru Cetățeni după modelul celui care funcționează la nivelul municipalității sibiene, oaspeții au purtat discuții cu dl. primar Klaus Werner Iohannis și cu echipa de conducere a Primăriei, după care s-au întâlnit cu omologii sibieni, arătându-se deosebit de interesați de realizările în domeniul informatizării circuitului documentelor, dar și de măsurile de eficientizare a activității recent puse în practică la Primăria Sibiu. Principalele impozite și taxe locale pentru 2001 pe înțelesul tuturor 60 Xtil I Jft (■ ) "^mÉste. %% il LVVIV] SĂPTĂMÂNAL DE INFORMARE ANUL X • NR. 442 • 12 - 19 IANUARIE 2001 • 8 Profitând de timpul favorabil acestui gen de lucrări, Primăria a declanșat în aceste zile o acțiune de salubrizare și gospodărire, menită să înlocuiască grădinile de zarzavaturi, gardurile și gardulețele, cotețele și copertinele inestetice de la marginea cartierelor Hipodrom IV și Vasile Aaron cu garaje de construcție tipizată, locuri de parcare și zone verzi. Echipe formate din personal al Direcției Tehnice și Direcției Patrimoniu Urbanism s-au deplasat pe teren spre a verifica modul de ocupare a domeniului public în zonele de est și de sud-est ale orașului. S-a constatat că, prin ocuparea ilegală a terenurilor au apărut adevărate "parcuri de vechituri", unde s-au ridicat cotețe pestrițe din tablă, placaj și scânduri, care adăpostesc găini și porci, s-au amenajat "grădini de legume", împrejmuite cu sârmă sau plasă de sârmă al căror aspect este dezolant, începând de luni, 15 ianuarie, Primăria începe salubrizarea zonei, pe porțiunea limitrofă pârâului Valea Săpunului, de la Cimitirul Comunal, strada Siretului până la Calea Cisnădiei, strada Oncești, strada Oașa până la strada Muncel și somează toți locatarii care și-au amenajat ilegal "grădini”, cotețe sau alte construcții să le desființeze și să elibereze terenul, luându-și de acolo CURĂȚENIE IN CARTIERELE HIfORROME ȘI VANJUE AARON toate bunurile și animalele, în caz contrar se vor aplica amenzi contravenționale, după care se va trece la dezafectarea și curățirea terenului. Zona va fi nivelată cu buldozerele, după care Primăria va utiliza terenurile respective pentru construirea de garaje tipizate, care vor fi concesionate locatarilor din blocurile învecinate, vor fi amenajate zone verzi sau, dacă loturile sunt mai mari, vor fi concesionate chiar pentru construirea de locuințe. Dl. viceprimar Gheorghe Tuluc, care coordonează cele două direcții din Primărie care vor fi implicate în această acțiune ne-a declarat: "Așa cum era planificat încă din toamna anului trecut, clarificarea situației garajelor și a construcțiilor ilegale amplasate pe domeniul public trebuia să înceapă în primăvara acestui an. Cum afară se pare că este primăvară și se poate lucra, iar persoanele care și-au construit tot felul de cotețe și garaje n-au început încă să-și sape așa-zisele grădini și să ceară apoi daune pentru că le stricăm "culturile", am început, dintr-o margine a orașului și sperăm ca până vine cu adevărat primăvara să ajungem și noi în cealaltă margine cu această acțiune de curățenie a zonelor ocupate ilegal cu așa-zise grădini, cu tot felul de garduri și de împrejmuiri care nu-și au rostul și care nu au nici un aspect cât de cât corespunzător. Acțiunea noastră va continua cu inventarierea tuturor garajelor construite. Acelea care corespund din punct de vedere arhitectural cu hotărârea de Consiliu Local elaborată de noi cu cele trei tipuri de garaje vor rămâne și vom încheia contracte începând cu data de 1 ianuarie 2001 pentru ocuparea terenului cu construcții provizorii. Contractele se vor încheia cu fiecare deținător în parte. Pentru cele care sunt necorespunzătoare vom da termen deținătorilor să le demoleze și să construiască unul din cele trei tipuri aprobate. Dacă nu se vor încadra în termen, vom scoate spațiile respective la licitație și le vor ocupa alții, care vor face garaje corespunzătoare”. (continuare in pag. 8) m Hotărârea nr. 204/2000 a Consiliului Local al Municipiului Sibiu privind aprobarea schemei organigramei aparatului propriu al Consiliului Local al Municipiului Sibiu ■ Hotărârea nr. 211/2000 a Consiliului Local al Municipiului Sibiu privind aprobarea majorării tarifelor practicate de către S.C. Tursib S.A. la bilete și abonamente pentru transportul urban de călători în municipiul Sibiu ■ Hotărârea nr. 212/2000 a Consiliului Local al Municipiului Sibiu privind luarea unor măsuri de eradicare a ciorilor în municipiul Sibiu ■ Hotărârea nr. 210/2000 a Consiliului Local al Municipiului Sibiu privind repartizarea, în regim de urgență, a unor locuințe din fondul locativ de stat pentru familii evacuate în baza unor hotărâri judecătorești rămase definitive din locuințele pe care le-au deținut în calitate de chiriași In lipsa precipitațiilor Sibiul ar putea avea probleme cu apa în a doua jumătate a anului Chiar dacă multe zone ale țârii sunt grav afectate de lipsa precipitațiilor și sa produs o adevărată criză a apei, deocamdată sibienii n-au nici un motiv de îngrijorare în această privință Dl. primar Iohannis declară: "Sibiul, în momentul de față, nu trebuie să fie îngrijorat. Este apă în sursa de la Gura Râului și unul dintre proiectele prioritare ale noastre este finalizarea investiției la aancțiunea Sadu, care va permite suplimentarea apei din această sursă. Problema este în atenția noastră și putem să asigurăm sibienii că o vom rezolva”. (continuare în pag. 8) Sibiul Conferinței anuale a voluntarilor Corpului Păcii Primarul Klaus Iohannis a deschis vineri, 12 ianuarie, lucrările Conferinței anuale pentru perfecționarea instruirii voluntarilor Corpului Păcii care predau limba engleză în școlile din România. Peste 40 de voluntari americani care predau engleza în școlile din țara noastră s-au întâlnit pentru a discuta metodica predării și modul de colaborare cu profesorii români alături de care lucrează în școli. La lucrările conferinței au participat și dascălii sibieni, iar elevii de la Colegiul "Gheorghe Lazăr” au prezentat o demonstrație a Cercului de dezbateri. "Mi se pare foarte important faptul că această conferință a Corpului Păcii începe să capete tradiție la Sibiu , iar orașul nostru poate profita foarte mult din această relație. Limba engleză va deveni, pentru generațiile care acum sunt pe băncile școlii și pentru cele care le vor urma, nu o limbă străină, ci limba comunicării internaționale, fără de care nici nu putem gândi integrarea țării noastre în structurile euroatlantice" consideră primarul Iohannis. Ca și anul tecut, conferința a avut loc la Sibiu, în zilele de 12 și 13 ianuarie, la Hotelul "împăratul Romanilor”, iată ce a declarat, în acest sens, Mirela Creangă, director al Programului TOEFL (învățarea limbii engleze ca limbă străină): "Am ales din nou Sibiul ca loc de desfășurare pentru că anul trecut am avut o experiență extraordinar de reușită. Am beneficiat, atunci, de sprijinul domnului Iohannis, ca inspector general școlar și al cadrelor didactice de la Colegiul "Gheorghe Lazăr” și de la Liceul "Octavian Goga”. în plus, Sibiul este orașul nostru preferat și am observat că și al voluntarilor”.