Primăria Sibiului, 2001 (Anul 10, nr. 442-494)

2001-01-13 / nr. 442

Modificarea Hotărârii nr. 30/1994 Aproape în fiecare dintre piețele Sibiului este amenajat câte un spațiu de alimentație publică. Acestea nu au fost, însă, adjudecate prin licitație publică din cauza articolului 10, litera ”e” din Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 30/ 1994, prin care era permisă vânzarea băuturilor alcoolice în piețe, dar era interzis consumul acestora. Pe lângă faptul că, prin respectarea acestor prevederi, Direcția Administrația Piețelor a pierdut mai multe sute de milioane de lei pe care i-ar fi putut încasa, sub formă de chirii, în cei peste 5 ani de când datează această prevedere, cei veniți cu marfă la piață au fost nevoiți să consume alimente și băuturi pe mesele destinate comerțului, creându-se un aspect total necivilizat și dezagreabil atât cumpărătorilor cât și celor în cauză. Prin Hotărârea nr. 238 din 28 decembrie 2000, consilierii municipali au modificat articolul 10, litera ”e” din Hotărârea nr. 30/1994 a Consiliului Local al Municipiului Sibiu, care are, de acum, următoarea formulare: "Este interzisă comercializarea băuturilor alcoolice și a preparatelor calde și reci în incinta piețelor, în afara spațiilor comerciale special amenajate în acest scop și autorizate de către organele colîmpetente”. CONCURS Primăria Municipiului Sibiu, cu sediul în Bulevardul Victoriei nr. 1 - 3, anunță concurs pentru ocuparea unui post de ȘEF SERVICIU SECRETARIAT. Condiții: - studii medii - vechime minimă în activitatea de secretariat - 5 ani Concursul va avea loc în data de 24 ianuarie 2001, ora 10, înscrierile se vor face până la data de 19 ianuarie 2001. Documente necesare la înscriere: - cerere de înscriere - copie după diploma de studii - curriculum vitae - recomandare de la ultimul loc de muncă - adeverință medicală - certificat de cazier judiciar Relat suplimentare se pot obține la sediul Primăriei, Serviciul Personal. INFORMAȚII Primăria va cumpăra locuințe de pe piața liberă Numărul mare de solicitări privind atribuirea de locuințe din fondul locativ de stat depășește, la ora actuală, cu mult posibilitățile pe care municiaplitatea le are de a le acoperi din fondul existent. Numeroase cereri de atribuire de locuințe vin din partea unor familii care, datorită veniturilor mici pe care le au și numărului mare de membri de familie, reprezintă adevărate cazuri sociale. Sprijinirea acestor familii nevoiașe, prin încercarea de a le crea condiții minime de existență, reprezintă una din obligațiile comunității în care aceștia Numai cei fără datorii la bugetul local vor primi autorizații de funcționare în Legea nr. 69/1991 a administrației publice locale, la articolul 3, se stipulează că "autonomia locală privind organizarea și funcționarea administrației publice locale reprezintă dreptul și capacitatea efectivă a autorităților administrației publice locale de a rezolva și de a gestiona, în nume propriu și sub responsabilitatea lor, o parte importantă a treburilor publice, în interesul colectivităților locale pe care le reprezintă". Având în vedere datoriile pe care anumite persoane fizice și juridice le au față de bugetul local, în vederea recuperării debitelor restante și a celor curente, prin Hotărârea nr. 236, adoptată de Consiliul Local în ședința din 28 decembrie 2000, a fost modificată metodologia de autorizare a funcționării unităților comerciale, de alimentație publică, prestări servicii, producție de către Primărie, condiționându-se eliberarea autorizațiilor de funcționare de achitarea de către persoanele fizice sau juridice care solicită autorizarea a tuturor datoriilor pe care acestea le au față de bugetul local, trăiesc. Situația de criză existentă în momentul de față în privința locuințelor va putea fi, parțial, modificată prin achiziționarea de locuințe de pe piața liberă, în condițiile Hotărârii nr. 222, adoptată de consilierii municipali în ședința din 28 decembrie 2000. Locuințele cumpărate în aceste condiții vor avea statut de locuințe sociale și, potrivit legii, vor aparține domeniului public, neputând face obiectul unui schimb locativ, vânzării sau subînchirierii de către cei care le vor deține cu titlu de închiriere. S-a optat pentru această soluție considerându-se că oferta de locuințe de pe piața liberă este avantajoasă atât ca varietate cât și ca preț. Resursele financiare destinate cumpărării de locuințe de pe piața liberă se regăsesc în fondul special constituit din vânzarea spațiilor comerciale în baza Hotărârii Guvernului României nr. 505/ 1998. Locuințele vor fi achiziționate de Primărie de pe piața liberă, prin licitație publică. Persoanele fizice sau juridice care au oferte în acest sens le vor depune la Primărie, urmând să primească un caiet de sarcini, care va cuprinde atât condițiile minime pe care trebuie să le îndeplinească locuința (acestea fiind obligatorii), cât și informații privind modul de desfășurare a licitației publice. Pentru stabilirea prețului tehnic informativ de începere a licitației pentru achiziționarea acestor locuințe urmează să se pornească de la prețurile din anexele nr. 3 și 4 ale Decretului nr. 256/1994, art. III, Decretul-Lege nr. 61/1992 și Legea nr. 76/1994, la care se vor aplica coeficienții de reactualizare la zi, stabiliți de Corpul Experților Tehnici și publicați în buletinele documentare editate trimestrial. Măsurarea și evaluarea apartamentelor care urmează a fi cumpărate de Primărie vor fi făcute de comisii constituite prin dispoziție a primarului, alcătuite din personal din aparatul de specialitate al Consiliului Local și care vor lua în considerare toate elementele ce stau la baza evaluării informative a apartamentelor, prin întocmirea de procese verbale de constatare la fața locului. Banii încasați din taxa de participare la licitație depusă de ofertanți vor fi virați într-un cont special constituit și vor fi folosiți pentru publicitate, igienizarea apartamentelor cumpărate și plata inspectorilor evaluatori în conformitate cu metodologia publicată în Buletinul documentar editat de Corpul Experților Tehnici din România. După adjudecarea locuințelor la licitație, documentele aferente vor fi înaintate Direcției Economice și Serviciului Patrimoniu, care vor viza câștigătorului licitației suma stabilită, asigurând, totodată, întocmirea contractului de vânzarecumpârare, în termenii prevăzuți în caietul de sarcini, iar după aceea se vor ocupa de operațiunile de întabulare a apartamentelor astfel cumpărate în Cartea Funciară. JUDEȚUL SIBIU, CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI SIBIU HOTĂRÂREA NR. 206/2000 privind transformarea unui post la Cantina de ajutor social Consiliul Local al Municipiului Sibiu, întrunit în ședința ordinară din data de 30 noiembrie 2000. Analizând referatul nr. 89208/2000 al Cantinei de ajutor social, prin care se propune transformarea unui post de bucătar, treapta IV, în bucătar treapta II. Văzând avizul Comisiei pentru administrație publică locală, juridică, apărarea ordinii publice, respectarea drepturilor și libertăților cetățenilor, în conformitate cu prevederile art. 20, alin. (2), litera ”d” din Legea nr. 69/1991, în temeiul art. 28 din Legea nr. 69/1991 privind administrația publică locală, republicată. HOTĂRĂȘTE: Art. 1. Se transformă postul de bucătar, treapta IV, de la Cantina de ajutor social, în bucătar treapta II. Art. 2. Primarul Municipiului Sibiu va asigura ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri. Adoptată în Sibiu, la data de 30 noiembrie 2000. PREȘEDINTE: p. SECRETAR: GEROLD HERMANN Dir. GABRIELA MIHAILESCU JUDEȚUL SIBIU, CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI SIBIU ________________HOTĂRÂREA NR. 209/2000____________ privind repartizarea, fără licitație publică, în vederea închirierii, a spațiului cu altă destinație decât aceea de locuință, situat în Sibiu, str. 9 Mai nr. 65, Consiliului Național al Audiovizualului ca Consiliul Local al Municipiului Sibiu, întrunit în ședința ordinară din data de 30 noiembrie 2000. Analizând referatul nr. 87546/2000 al Direcției Patrimoniu, prin care se propunea repartizarea, fără licitație publică, a spațiului cu altă destinație decât aceea de locuință.; situat în Sibiu, str. 9 Mai nr. 65, Consiliului Național al Audiovizualului, cu destinația de birou teritorial. Văzând avizul Comisiei pentru servicii publice și comerț, în conformitate cu prevederile art. 20, alin. (2), litera ”g" din Legea nr. 69/1991, în temeiul art. 28 din Legea nr. 69/1991 privind administrația publică locală, republicată, n—iMMUMiaiiiini mm iniiimin rrwmi înmiii îi uimi iii'imr' tu ~ tr ribiiiiiiTiIít laiiiiiiiiMTiviM HOTĂRĂȘTE: Art. 1. Se repartizează, fără licitație publică, în vederea închirierii, spațiul cu altă destinație decât aceea de locuință, în suprafață de 28,00 mp, situat în Sibiu, str. 9 Mai nr. 65, Consiliului Național al Audiovizualului, cu destinația de birou teritorial. Art. 2. S.C. URBANA S.A. va asigura ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri. Adoptată în Sibiu, la data de 30 noiembrie 2000. PREȘEDINTE: p. SECRETAR: GEROLD HERMANN Dir. GABRIELA MIHĂILESCU