Primăria Sibiului, 2002 (Anul 11, nr. 497-547)

2002-01-12 / nr. 497

:J >r> . usriiMW wr r 1izei (urmare din nr. 493-494/2001) MAI - 27 aprilie - 6 mai 2001 -La invitația consulului general onorific al României la Hamburg, Excelența Sa dl. Hasso Kornemann, Primăria Municipiului Sibiu, reprezentată prin viceprimarul Daniel Fântână, a participat, la Hamburg, la manifestările "Săptămânii europene”, intitulate "Europa la puterea a patra”. Față de manifestările din alți ani, participarea simultană a celor patru țări (Belgia, Polonia, România și Suedia) a făcut posibile schimburi de idei și experiență între state membre ale Uniunii Europene (Belgia și Suedia) și state care doresc aderarea la Uniunea Europeană (Polonia și România). Schimbul de idei din cadrul seminariilor a fost completat de o suită de manifestări culturale, care s-au desfășurat în cadrul "Zilelor României” (4 - 6 mai 2001). - 4 - 7 mai 2001 - Pentru prima dată în istoria postdecembristă, Primăria Municipiului Sibiu s-a prezentat cu un stand propriu, amenajat împreună cu Biroul de Consultanță GTZ, la Târgul Național de Construcții CAMEX, găzduit de sala polivalentă "Transilvania” din Sibiu. Au fost prezentate astfel tuturor celor interesați realizările din cadrul proiectului de reabilitare durabilă a centrului istoric al Sibiului, derulat de municipalitate în colaborare cu GTZ (programele de restaurare fațade, porți istorice și reparare ceasuri de turn), cu detalii de execuție, materiale și tehnici folosite. • 9 mai 2001 ■ Chiar de "Ziua Europei”, rectorul Universității "Eberhard Karls” din Tübingen (Germania), Maginificența Sa prof. dr. Eberhard Schaich a primit titlul și însemnele de Cetățean de Onoare al Municipiului Sibiu, titlu conferit prin Hotărârea nr. 216 din 30 noiembrie 2000, adoptată cu unanimitate de voturi de consilierii municipali sibieni. Tinerii și toți sibienii interesați de construirea unor locuințe au fost invitați de municipalitate în Sala Studio a Casei de Cultură a Sindicatelor unde li s-au prezentat de către viceprimarul Gheorghe Tuluc și specialiștii de la S.C. Urbana S.A. toate variantele posibile, cu detalii în ceea ce privește prețurile și documentele care trebuie depuse. la ’’Ziua Europei” a fost celebrată Sibiu printr-o suită de manifestări (expoziții, mese rotunde, lansări de carte, spectacole de muzică și poezie), derulate pe parcursul săptămânii 7-13 mai 2001, în organizarea Camerei de Comerț și Industrie România - Finlanda, cu sprijinul Prefecturii Județului Sibiu, Primăriei și Consiliului Local al Municipiului Sibiu, Casei de Cultură a Municipiului Sibiu și Consiliului Județean Sibiu. - 14 - 19 mai 2001 - în sala de conferințe de la Casa Albastră a Muzeului Brukenthal, Biroul de Consultanță GTZ, prin proiectul de cooperare româno-german "Reabilitarea centrului istoric Sibiu”, derulat în parteneriat cu municipalitatea, a organizat un seminar de pregătire profesională pentru specialiștii din domeniul reabilitării monumentelor istorice, care au fost instruiți în privința metodelor, tehnicilor și reglementărilor specifice din domeniul restaurării și reabilitării construcțiilor istorice. • 16 mai 2001 - Sloganul ’’Trecutul Sibiului devine viitor” a fost desemnat câștigător al concursului de sloganuri organizat de municipalitate împreună cu Biroul de Consultanță GTZ și a fost înscris, începând din data respectivă, pe toate plăcuțele semnalând locurile unde se efectuau lucrări de restaurare a centrului istoric al Sibiului. ■ 17 - 19 mai 2001 - Cu prilejul aniversării a 30 de ani de la fondarea Facultății de Drept ’’Simion Bărnuțiu” din cadrul Universității "Lucian Blaga” Sibiu a avut loc un ciclu de conferințe internaționale cu tema "Dreptul și administrația publică în contextul integrării europene”. ■ 18 mai 2001 - în Sala Oglinzilor a Forumului Democrat al Germanilor din Sibiu a avut loc prima întrunire a Comitetului interministerial "Sibiu 2000" după alegerile parlamentare din toamna anului 2000, constituind momentul în care reprezentanții noului Guvern al României au preluat ștafeta activităților consacrate reabilitării Sibiului și zonei înconjurătoare. La reuniune au participat: Ministrul Culturii și Cultelor, academicianul Răzvan Theodorescu, care a preluat președinția Consiliului de Coordonare al Comitetului "Sibiu 2000”, Ioan Opriș, ministru secretar de stat în Ministerul Culturii și Cultelor, Tereza Sinigalia, director al Direcției Monumente Istorice din cadrul aceluiași minister, Alina Feldman, consilier al Ministrului Turismului. A fost refăcută, cu acest prilej, componența Consiliului de Coordonare al Comitetului "Sibiu 2000” și a Comisiei Executive și au fost stabilite direcțiile de acțiune pe termen scurt, mediu și lung. 21 mai 2001 - Municipalitatea a primit un convoi cu ajutoare de la Primăria din Eisenbach, Germania, constând în donații pentru spitalele, căminele și azilele de bătrâni, școlile și liceele sibiene, plus o magnolie care a fost plantată în aceeași după-amiază chiar în fața Primăriei. - 24 - 28 mai 2001 - în parteneriat cu Camera de Comerț, Industrie și Agricultură a Județului Sibiu și cu Biroul de Consultanță GTZ, municipalitatea a introdus, pentru prima dată la Târgul Național "Sibiul”, salonul specializat ”R”, dedicat materialelor, tehnologiilor, soluțiilor și echipamentelor moderne de restaurare, renovare și reamenajare. Organizat în holul noului sediu al Primăriei din Piața Mare, Salonul ”R” a prilejuit un întreg complex de manifestări (expoziții, expuneri, colocvii) pe tema restaurării, renovării și reamenajării în Sibiu și în țară. Zece firme și specialiști în domeniu au făcut demonstrații cu materiale, echipamente și tehnologii de restaurare. - 25 mai 2001 - Debutează Festivalul Internațional de Teatru Sibiu 2001, sub genericul "Provocări”, cu participanți din 58 de țări și 135 de evenimente cuprinse în program (spectacole, seminarii, ateliere tematice, spectacole de lectură, o bursă de spectacole, expoziții, lansări de carte) și alte întâmplări pregătite de organizatori, folosind din plin cadrul natural pitoresc al Sibiului.31 mai 2001 - Consiliul Local al Municipiului Sibiu a aprobat bugetul local pe anul 2001, prin care au fost stabilite venituri și cheltuieli în sumă totală de 671,5 miliarde lei. IUNIE ■ 4 - 6 iunie 2001 ■ La Sibiu s-a aflat o delegație oficială din orașul austriac Klagenfurt, înfrățit cu Sibiul, condusă de primarul Harald Scheucher, care a avut convorbiri cu primarul Klaus Werner Iohannis, viceprimarii Gheorghe Tuluc și Daniel Fântână și cu secretarul municipiului, Iordan Nicola. Cu acest prilej, primarul din Klagenfurt a donat municipalității o mașină de pompieri. 6 iunie 2001 - Primarul Klaus Werner Iohannis a primit, la sediul Primăriei sibiene, vizita domnului Peter Schnell, primarul orașului german Ingolstadt. Efectuată la invitația administrației sibiene, vizita a fost una de cunoaștere reciprocă. Primăria Municipiului Sibiu a oferit întreprinderilor mici și mijlocii informații despre licitația deschisă de propuneri pentru proiecte de investiții și activități inovative organizată de Ministerul Dezvoltării și Prognozei. • 14 iunie 2001 - Ambasadorul Austriei la București, Excelența Sa Karl Vetter Von Der Lilie, aflat într-o vizită neoficială la Sibiu împreună cu un grup alcătuit din foștii săi colegi de gimnaziu din provincia austriacă Steiermark (Styria) s-au întâlnit, la sediul Primăriei sibiene, cu primarul Klaus Werner Iohannis.18 iunie 2001 - La un an de când sibienii l-au ales în funcția de primar pe Klaus Werner Iohannis și cu câteva zile înainte de a se împlini un an de când consilierii municipali aleși în 2000 i-au desemnat viceprimari pe Gheorghe Tuluc și Daniel Fântână, aceștia au prezentat public un bilanț al activității din primul lor an de mandat. Dintre cele petrecute în acest interval amintim succint: îmbunătățirea aspectului orașului printr-o salubrizare mai eficientă și dotarea cu mobilier urban, reamenajarea parcului și întregului spațiu public din fața Primăriei, amplele activități de curățenie generală a orașului, concomitent cu desființarea cocioabelor și cotețelor și adunarea "hârburilor” depozitate pe domeniul public, repararea și "plombarea” străzilor și trotuarelor pe o suprafață de 250.0000 mp, semaforizarea intersecțiilor Calea Dumbrăvii cu Lomonosov și str. Gh. Lazăr cu B-dul Corneliu Coposu, curățirea Parcului "Sub Arini” și repararea aleilor, scărilor și echipamentelor din locurile de joacă pentru copii, reînnoirea sistemului de iluminare a parcului, asfaltarea aleii din centrul stațiunii până la telescaun în Păltiniș și dotarea pârtiei cu instalație de iluminat, refacerea, într-o formulă modernă, a iluminatului public din Parcul Tineretului, Păltiniș, pe B- dul M. Viteazu și pe porțiunea din oraș a DN 1, ornarea stâlpilor de iluminat public de pe arterele principale ale orașului cu ghivece cu mușcate, repunerea în funcțiune a unora din fântânile arteziene ale orașului, introducerea noului sistem de colectare prin poștă a impozitelor și taxelor locale, rezolvarea mai rapidă a solicitărilor de avize, autorizații și alte documente, construirea de locuințe în zona str. Reșița, locuințele prin Agenția Națională pentru Locuințe și aprobarea de a negocia achiziționarea de către municipalitate a unui bloc de locuințe sociale, lista firmelor sibiene interesate de joint-ventures cu investitori germani, alcătuirea unei broșuri în limba germană care descrie profilul economic al Sibiului și zonei înconjurătoare, sintetizând, totodată, legile care trebuie respectate și procedurile necesare pentru înființarea și înscrierea unei societăți comerciale, pașii concreți în direcția înființării Parcului Industrial Sibiu - Șura Mică, introducerea Sibiului în strategia națională de promovare a Ministerului Turismului, site-urile pe Internet ale Primăriei cu informații și imagini despre Sibiu, articolele scrise de primar pentru publicații economice germane, interviuri acordate unor publicații străine în care s-a străduit să facă cunoscut Sibiul, proiectele de restaurare începute în centrul istoric, refacerea componenței Comitetului ’’Sibiu 2000”, dezvoltarea parteneriatelor cu Klagenfurt, Rennes și Landshut. (va urma) RETROSPECTIVĂ 2001 - ANUL IN CARE SIRIENII AU ÎNCEPUT DIN NOU SĂ CREADĂ ÎN ORAȘUL LOR * primăria