Progresul, ianuarie-iunie 1870 (Anul 8, nr. 1-49)

1870-01-24 / nr. 6

PROGRESUL FOAEA PUBLICAŢIUNELOR OFICIALE DIN RESORTUL CURTEA DE APEL DIN IAŞI IN IASSI prenumeraţiunea se face la Tipografia H. Goldner, uliţa Primăriei. Ziarul se publica de la 1—2 coaie pe septâmânâ. Abonamentul pe an 3 galbeni, pe patru luni 1 galbenă. Iaşii, Sâmbătă 24 Ianuarie 1870. In districtele României, prenumeraţiunea se face la biurourile postale. Inserarea unui rând de 35 litere, costa nu leă cursul fiscala Iaşii, 24 Ianuarie 1870. Depeşe Telegrafice. MUNICH, 29 Ianuarie. Camera au votată o adresă, conţinând una votă de blama pentru ministerifi. PARIS, 29 Ianuarie. — După declararea făcută de ministeri, că nu mai reînoeşte tratatul de comerţu încheietă între Englitera şi Francia, Camera trece la ordinea «Jilei. (Românul.) CAMERA, în şedinţa de la 17 Ianuarie sau ocupată de pensiuni. Ea au recunoscută prin votul ei reversibilitatea recompensei naţionale acordată reposatului G. Asachi, de 2.000 lei vechi, asupra soţiei sale, D na Elena Asachi. S’au respinsă luarea în considerare a opiniunei comisiunei de pensiuni pentru acordarea unei recompense naţionale D-lui C. Carp din Iaşi, căruia nu l i s'ajungă anii după lege pentru a dobândi o pensiune. Urmeate şi alte asemenea pensiuni. D. Prim Ministru ceru un credită, pănă la votarea budgetului pe 1870, pentru calea ferată Giurgiu. Unu No. de 66 Deputaţi din Cameră aă depusă la biuroă şi D. Gr. Sturdza aă dată lectură unei propuneri de dotaţiune a M. S. Doamnei, salutată de mai multe ori cu aplauze. D. Prim Ministru a declarată că M. M. L. L. mulţumind Camerei, în vederea situaţiunei noastre financiare, nu va primi dotaţiunea propusă. (Informaţ. Bucur.) sumă bani, împlinindu-se de la debitorele Gh. Palade , cal, se publică venerarea lor în clipa de 6 a viitoarei luni, cu deşteptarea D-lor concurenţi, că licitaţia se va ţine în peaţa carmarocului Cuza, în presenţa şi a D-lui Judecatori locală. Sub-Prefectura plasei Codrului, judeţul Iaşii. No. 3392. De la jidovul Faibi şi barbă roşie, s’au secvestrat 2 vase şi unu cal în îndestularea D-lui C. Coşoveanu, după transacţiunea No. 1121, a D. Jude de pace a ocolului l-iu din oraşul Iaşii; în aşa urmare se publică venirea lor cu terminul de 15 zile, în Camera acestui oficiu. BURSA PUBLICĂ DIN VIENA. Cursul din clipa de 2 Ianuarie 1870. FUBOCAŢII ADMINISTRATIVE. Prefectura Judeţ* IaşI”. No. 504. La 4 a vigoare, luni Fevruarie urmând a se ţine din nou în Camera acestui oficiu licitaţiune pentru darea în antrepriză a confecţionarei îmbrăcămintei de carnă pentru bursierii fără mijloace din Internatul Liceului central din acest oraş şi se publică aceasta spre cunoştinţa generală. Prefectura judeţ. Suceava. No. 6954. în comuna Dolheşti, s’au găsit de pripas un cal în păr murga, coama murgă închisă, coada neagră, pişcătură la urechea stângă, inferat la piciorul stâng denapoi fără a se cunoaşte ce literă, piciorul drept denapoi frânt, din acâruea cauză merge şchiopii, şi cu pete albe pe spate, se publică aflrea proprietarului, care în termină legiuit să se presinte la Primăria acei comuni cu dovedi legale spre a’i primi. No. 6960. De către Primarulu comunei Mălinii, declarându-se de pripas o vacă la pâr porumbă, brează în frunte, cornul drept inferat cu litere na cunoscute, şi cornul stâng rupt, se publică ca proprietarul ei în terminul prevenit de art. 49 din legea Poliţiei rurale, să se presinte cu doveeli legale la Primăria susă clisei comuni spre a o primi. No. 148. Locuitorii Simion Maftei din Dolhaica, cu înapoerea sa din târgul Lespezile, percând biletul ce’l are eliberat de Primăria acei comuni sub No. 397, cu data 8 August 1867, pentru vecerea unui mânzat în păr murg închis, coarnele ţapoşe şi cu o pată albă la gât, se publică aflarea şi trimeterea lui la această Prefectură. Comisie a cvartalului al 5-lea din Iaşi. No. 188. în pretenţiunoi. D. A. Sadoveanu de o Comitetul Permanent al judeţului Neamţu. No. 111. La 16 a viitoarei luni Fevruarie fiindu clipa destinată a se ţine concursă la acest Comitet d in prezenţa unei comisiuni medicală, pentru a se ocupa postul ce este vacant de subhirurgă de plasa; se publică pentru cunoştinţa celor în dorinţă de a ocupa acest postu, spre a se presenta în clipa concursului. Comitetul Permanent al judeţului Roman. No. 68. Data viitoarei luni Fevruarie urmează a se ţină licitaţie în Camera Comitetului Permanentă, pentru reconstruirea localului a arestului judeţenn, se face cunoscută ca concurenţii ce ar fi, să se presinte la menționata ori în Cmera Comitetului cu geranjiile cerute de legea comptabilitâţel, când li se vor presenta planurile, devisile şi condiţiunele acestei antrepriză. Primărie« Comandaşii. No. 732. Fiind că Domnul Psinaite Vâleanu, după toate deşteptările ce i s’aă făcut de Primărie, nu s’aă conformată art. 3 din condiţiunele cu care în Ziua de 17 a lunei Octomvrie anul espirat 1869, s’*ă făcut asupra’i arendarea pieţei din curtea palatului comunală, căci nici până în presenţă, îndestul ţimua trecută, aă depusă pe lângă garanţia provizorie suma necesară întru complectarea câştiului pe 6 luni, cum este stipulaţii prin mencionatură articolă; pentru espusulă motivă, în puterea art. 15 din condiţiuni revolându-se pe numitul din drepturile de antreprenoră, se publică rearendarea pieţei pe comptul garanţiei sale, şi se invtă pe toate persoanele ce ar voi a lua asemenea posesiune pe termin de la încheierea contractului şi până la 26 Octomvrie anul 1872, să binevoeascà a se presenta în pretoriului acestei Primării cu garanţii de 600 leî noi în numerarii, bonuri şi alte obligaţiuni de a Statului, la 8 a viitoarei luni Fevruarie, orele 12 meridiane, când urmeazle a se ţine concurenţa prin strigări ore de. No. 737. Adresa Tribunalului judeţ. Iaşii Secţia a 3-ea, se publică aicea nin joaă în toată a ei cuprindere spre generala cunoştinţă. Tribunalul judeţ. Iaşii Secţia a 3-a. Judele Directore al Juriului de espropriaţiune pentru comuna Iaşii. Domnii Hritonescu Climent, Panaite Iaierlu, Zsnescu Christnchi, Costantin Balaeşi, Emanoil Zalariu, Alecsandru Vuluţa, Panaite Izmirliu, Ştefan Emdian, Gheorghe Ghristoforă, Vasile Adamăchi, Mihăiţa Mihalachi, Teodor Codrescu, fiind căzuţi la sorţi pentru a compune juriula destinată a frisa indemnităţile cuvenite pentru imobilele espropriete în comuna Iaşi, pentru îndreptarea stradei Arcidă, sunt convocaţi pentru clipa de 3 a iunei Fevruarie anul curent, orele 11 anti-meridiane, în localul Primării comunei Iaşii. Asemenea D-ni a fost! Froimoviel, Venţel Hubacică, Pai. N. Leahu, epitropă bisericel Banu, D-na Mana Horească, D. Rugină, D-na Catinca Ionescu, D. Mulsă Herman, D. S. Tufeasca și D. Lu- |pu Davidovici, proprietari esproprieţî pentru îndreptarea stradeî Arculă, fiind că nu s’aă învoit cu Comuna asupra preţului pentru locurile de care s’aă espropriată, suntă citaţi înaintea juriului la data mencionatâ mai susă, cândă are a se frisa de furiă indemnitatea ce li se cuvine. Judele Directoră, Tasu. Primăria comunei Buciumii. No. 98. Aflându-se la această comună de pripas o vacă la păr porumbă, cu urechea dreaptă tăeta, coarnele ţapoşe, cu viţelul ei la pâr roşă, se publică aflarea păgubaşului de ea în terminală prescrisă de art. 48 din legea Poliţiei rurale. No. 100. Aflându-se la această comună de pripas o vacă la pâr neagră, coarnele greblişe, inferată la cornul drept cu litera P, se publică aflarea păgubaşului de ea, în terminul prescrisă de art. 48 din legea Poliţiei rurale. No. 102. Aflându-se la această comună de pripas o păreche bol la păr porumbi galbeni, unul cu urechile tăete, la un cornă inferat cu litera R, şi acel al 2-lea inferat la un cornă cu litera R, se publică aflarea păgubaşului de el, în terminală prescrisă de art. 48 din legea Poliţiei rurale. Primăria comunei podgoria Copou. No. 68. Se publică aflarea păgubaşului unui bou la trup mic, la păr porumb gălbiă, coarnele mari ţapoşe în lături, şi cel stâng lasat pe spate, conformă art. 48 din legea Poliţiei rurale, care loă este trimesă de Primăria urbei Iaşi, cu adresa No. 427, ca de pripasă. Primăria comunei Goeştil. /N No. 46. In comuna Goeştîl din pasa Cârligatura, judeţul Iaşii, la 28 a lunel Dechemvrie 1869, au picat in această comună de pripas o glunca în pâră porumbă, coarnele ţapoşe, se publică aflarea păgubaşului. Primarta a de linşi. Nn. 115. Ezâturea iazului de pe emaşul comunei, regulându-se a i se face îmbunătăţirea prevenită prin devizul şi planul făcut de D. arhitect a comunei, se publica din nou spre ştiinţa lor care ar voi de a lua asupră-le facerea unei asemenea îmbunătăţiri, sft se înfăţoşeze în Camera Primăriei în 7M0 de 10, 13 şi 15 a viitoarei luni Fevruarie anul curentă, cu garanţiile cuvenite, când urmeaze a se ţine mezată. Primăriei de Neamţu. No. 166. Se publică din nou antreprizuirea a 33 stânjini lemne necesare stabilimentelor publica din această urbă, pentru anul present, cu mipa de mezată la 30 a curentei; concurenţii amatori de asemenea antrepriză, suntă invitaţi a se presenta în Camera acesti.I Primării la clipa citată, acompaniaţi de garanţii formale, fără de care nu vor fi admişi a concura. Primărie« T. Peatra. No. 107. Schelele de pe râul Bistriţa, trupul moşiei Măriţeii, acea din locul de insulă de la deal de podă, şi acea de la pod până în hotarul Tataraşilor, partea stângă a Bistriţei, urmândă a se arenda din nou pe timpă de 3 ani cu începere de la 23 Aprilie viitora; se publică terminul de 30 Zile de la data Foael, ca concurenţii ce vor fi, să se presinte în Camera Primăriei în cea întâi Zi după espirarea terminului, cu garanţiile cuvenite, când vor vide şi condiţiunele după care se va opera mezatul. Primăria comunei târgul Sculenii. No. 80. După ordonanţa D. Judecatoră plasei Braniştea sub No. 142, urmând a se vinde prin licitaţie o vacă sechestrată cu hotărârea după cartea de judecată sus- zisă, spre îndestularea D. Vasile Speranță din comuna Stânca, cătră care datorește D. Ioan Clonul din astă comună, cu suma de lei vechi 94.