Progresul, ianuarie-iunie 1870 (Anul 8, nr. 1-49)

1870-01-28 / nr. 7

P R 0 G R E S UJL_ ____ ________^ _ . 1 n . ' Primariea Comunei Iaşii. No. 771. De câtre epitropia averei bisericei Sf. Teodor, urrendu a se vinde unu quartal de peatru lespezi, rămasă de la reparaţiunea acei biserică, se deschide concurenţa Luni în 9 a viitoare! Iuni FevTU&rie, orele 1 dimineaţă, amatorii se vor presenta la acea biserică în ziua și ora frcsată, spre a se pute face adjudecarea în presenta D-lui adjutore Primăriei, N. Dimitriu, asupra persoanei care va da un pretă mai avantajosă. No. 873. Consiliul comunalii în ședința de la 26 a curentei, având în vedere că D. antreprenorii al venitului pe măhălitu au calcat condiţiunele contractului prin luare de facse mai multu de cât contractul ÎI permite, şi neglijenţa da a ave servicii complectă, cum să cere de articolul II din acel contract, de a satisface cerinţele cetăţenilor, precum aceasta se constată în procesul verbal încheiet de adjiterele Primăriei D. Majoră Langa şi un agent poliţieneştii, au decisii a se resilia contractulu şi a se căuta serviciul de către autoritatea comunală pe compia antreprenorului, după cum rosteşte art. 8 din contract, şi a se înainta lucrări pentru revinderea antreprizei pe câmpta antreprenorului. Primăria pe baza acestei decisiuni publică în termină la 30 olile spre cunoştinţa doritorilor de a lua aşa antrepriză după condiţiunele publicate în Progresii No. 98 din 1868, care suntă invitaţi a se presenta la Primărie cu garanţiile velute în acele condiţiunî, când are a se adjudeca antrepriza pe câmpta numitului antreprenorii. Primăriea T. Peatra. No. 159. Urmând a se da în antrepriză eclararea acestui presă cu 230 lampe cu mucuri rotunde, pe timp de 3 ani începători de la 1 Ianuarie curent, se publică spre cunoştinţa doritorilor, ca în filele de 17, 18 şi 19 Fevruarie anul curent, să se presinte în Camera Primăriei cu garanţiile cuvenite, unde vor vide şi condiţiunele. No. 157. Din lipsa concurenţilor la terminele publicate prin Foaea No. 98 anul trecut 1869, neputându-se ţine licitaţie pentru darea în antrepriză a îndestulărei obştiei cu carne de vacă, miel, grăsime şi laminări de seu, pe timp de un an începătură de la 23 Aprilie anul curent, s’au regulatu termina din nou pentru 16, 17 şi 18 Fevruarie viitoră; se publică spre cunoştinţa doritorilor, ca să se presinte în Camera Primăriei la arătatele termine cu garanţii în regulă, când vor vide şi condiţiunele. PUBX.XCAT1I JOmSCATCEESTI tribanalul civil de Iaşi secţie a 1-a. No. 39. D. Vasile Spâcu, a căruea domiciliu este necunoscuta în România, în virtutea art. 71 Procedura Civilă, este citat a se presenta în Camera Tribunalului Iaşi. Secţia l-iu, la 4 a lunei Martie, elipa Mercur, orele 12 din eli, anul 1870, când are a se cerceta procesul de diversa intentat de D-na Catinca Spânu contra D. Vasile Spânu. Tribunalul în virtutea art. 75, aliniatul 6 Procedura Civilă, publică ca D. Vasile Spânu să se presinte la această Secţiune la arătataţii, că la neurmare causa se va regula conformă art. 93 din Procedura Civilă. Secţia a 3-a. No. 61. După cererea D-lui Nicoi Tăcu, înregistrată la No. 377, creditore D-nei Maria Deoghinidi cu o sumă bani, şi în baza art. 539 din Procedura Civilă, Tribunalul publica de nou adjudecaţiunea imobilului de vie a numitul Doamne, situată în podgoria Vişanu, supusă embaticilul cătră Monastirea Socola, ca concurenţi ioe tre de a cumpăra acest imobil, după lămurirele publicate în Foaea „Progresul* No. 65 din 13 Iunie 1863, să se presinte în Camera acestei Secţiuni a 3-ea cu garanţia cerută de lege, la 11 Martie, Ziua Mereu I, 1870, orele 12 din ţoi, când are a se face adjudecaţa conform art. 539— 550, şi cu restricţiunea art. 559, 561, 564 şi 565 Procedura Civilă. No. 37. D. Alecu Obreja, domiciliat în Iaşi cuartalul al 3-lea, ca procurator. D-oe! Elena David, prin comandamentul No. 560, au sonat pe D-na Rucsanda Cozma, epitropa defunct, elenţă Gheorghe Cozma, domiciliată tot în Iaşi cuartalul al 2-lea, ca în termin de 30 zile libere se plătea i’a D-nel Dvid suma de 1815 lei şi a lor procent de la 1 Iulie 1867, precum şi cheltuelele de judecata în sumă de 48 Iei raoli 84 bani, şi 3 galbeni plata de avocat, pretinse aceste sume după sentinţa Secţiunei a 2-a & acestul Tribunal cu No. 147 din 3 Mai 1869, şi fiind că D na Cozma nici după arătetul termin ce au espirat, n’au achitat plata clisei datorii, iar D, avocat Obreja prin petiţiunea înregistrată la No. 9197, cerăndă de s se pune în urmărire venerirea bunurilor imobiliare, care sunt: 1) o dugheană cu mai multe apartamente , în fundul ogrăvel o grădină cu pomi pentru petreceri, situate în urba Iaşii pe locă cu bezmână cătră Monăstirea Galata, la strada din Târguşorul Nicolina, cvartalul al 2-lea, şi în acea conducătoare la Galata; şi 2) o casă mai la deal de clisa dugheană, acuma loc este separat prin îngrăditură de acela dughenel, care casă se ocupă de o școală primară publică a Primăriei da I și, înscrisă la No. 862 și 863, pe acest temei, și în baza art. 503 din Procedura Civilă, Tribunalul publică venerirea indicatelor imobile, conform art. 516 din acea Procedură, ca concurenţii ce ar fi de a le cumpăra, să se presinte în Camera acestei Secţiuni a 3-ea cu garanţia cerută de lege, la 30 Aprile, obort Joi, 1870, para din di, cănd are a se face adjudecaţia conform art. 539—550, şi cu restricţiunea art. 559, 561, 564 şi 565 din Procedura Civilă, totodată se stracuce pe toţi acei care ar pretinde vreun drept de proprietate, unu-fruct, servitute, chirie, privilegie, hippiscă sau ori ce alt drept asupra bunurilor urmărite, ca înaintea adjudecaţiune* să se arate la Tribunal spre a’şi arăta pretenţiunele lor, sub pedeapsă de a nu li se mai ţine în stama, se adaoge că din dosarul No. 4530, figureaele asupra fişelor imobile, următoarele sarcinÎ: a) 170 g,lbeni cătră D na Maria Cucheriţa; b) 700 galbeni o gliante dată la Ministeriul de Culte pentru D. Dimitrie Avram; 3686 lei vechi 34 parale cătră D-na Agripina PopcsCU. Tribimanul jucăcţ. Botoşani. No. 182- Imobilul publicată prin „Progresul“ No. 75 din Oltomvria 1869, proprietatea D-nei Catinca Theodor loan, spre satisfacerea maicelor Sofia şi ()uimbiada surori iuraşcu, cu o sumă bani la terminal de 12 ale curentei, din cauza de nestăruințe, punându-se în suspensiune. Tribunalul din motivul cererei reclamantelor prin jurnalul No. 213, și în baza art. 539 Procedura Civilă, puind din nou în venerare clisul imobil, se publică spre ştiința concurenţilor ca în clipa de 13 Fevruarie, para 12 din eli, să se presinte in Camera acestui Tribunal cu garanţii solvabile spre a se face megatură. No. 181. Casele din târguşorul Suliţa, rămase de la defunctul Costachi Policovă, publicate prin „Progresul“ No. 13 din 19 Fevruarie 1869, spre satisfacerea D-lui Cost. Tomuşă cu o sumă de bani, la terminul de 22 Martie anul contenită din causa legală, neputându-se efectua mecitul, Tribunalul publică terminul de 30 o zile de la data Feaei, spre ştiinţa concurenţilor ce ar fi, carii să se presinte în Camera acestui Tribunal cu garanţii solvabile, spre a se urma licitarea. Tribunalul judeţ. Dorohoi. No. 320. Conform cerinţei adresată prin suplica înregistrată la No............se dă publicităţii anunciul următorii : A N U N S V. Subscrisul Iorgu Vasile Curt, având trecută moşia mea Strâşnenii şi Ignatenii supranumită şi Ghiren I Curt din judeţul Dorohotă, în absolută proprietate a unicei mele fiice D-na Oga născută Curt, prin actul legalizată sub No. 75 de Tribunalul judeţului Dorohotă , se face ştiută şi prin acestă anunşă tuturor cui ’i se cuvine a şti că fiica ne devenită proprietară cstrei moşii, poate dispoz* de ea precum interesek va povepti-o, privindu-o pe D-sa toate drepturile aparţinute de acest fondu, şi prin urmare cătră D s să se îndrepte ori ce lucrări privitoare pe această moşir. Asemenea şi eu Olga născută Curt declar ca proprietară a cUsei moşii devenite prin actul menţionat de părintele meu mai sus, că orice lucrare privitoare la această moşie, să se îndrepte cătră mine, atât de persoanele private cât şi de autorităţi. Iorgu Vasile Curt. Olga născută Curt. 1870, Ianuarie 16jile. Aşadar aceasta fiind sub adeverite sub-acriptura D-lui Iorgu Vasile Curt şi a fiic- sale D-na Olga născută Curt, se publică spre genera cunoştinţă. No. 272. La 17 a viitoarei luni Fevruarie, urmând a se arenda de cătră D. Membru Supleanţi 2 binale din Târgul Herţa, rămase după defunctul Talică Rasin, pe timp de 3 ani cu începere de la 23 Aprilie viitoră anul curent, după condiţiunele ce va da tutorele acestor case ; sa publică spre ştiinţa concurenţilor care în arătata ori, să se presinte în urba Herţa unde urmeazle a se ţine licitaţia, cu garanţiile cuvenite, spre a se face adjudecaţiunea asupra per- soanei ce va da mai folositoriă priţa. Tribunalul Judeţ. FAIclă. No. 525. După deplinirea art. 496 şi 497 Procejdura Civilă, şi la neurmarea D-lul Gheorghe Hodia din Huşi, de a satisface pe D-na Marghioala Prapurciucă din Huşi, cu suma de 509 lei vechi şi procentul de la 2 Octomvrie 1866 până la numeratoare, conform hotârârei Judelui de Pace din Huşi rămase definitivă, urrand a se vinde prin licitaţie imobilele următoare şi anume: o dugheană din suburbia R4-oştii, sub No. 156, cu o odaje şi un hambariă, coperitâ cu stofă, calitate proastă, megieşită la răsărit cu casa D. Maria Hodia, la merçjk-eli loculă casei D. Antona Caniel, la apus drumul ce merge spre viile Sara, la meala- noapte locul casei D. Frenţi Romini, şi o vie din ocolul Sara, megieşită la răsărită cu drumul de pe zarea dealului despre ocolul Turbata, la merçU oli via D.Gh. a lui Dim. Hodea, la apusă drumulă ce merge în Huşi, la ânepeU-noapte viea D. Dim. Ţureanu, plâtinu-se pentru aceste imobile dările cuvenite, se publică terminul de 3 luni, cu deşteptare ca concurenţii ce vor fi, să se presinte la acest Tribunal, oraşul Huşii în cea întâi ori după espirarea termiaulul, orete 12 di ici, când s’au ficaat clipa de adjulocaţie, conformă art. 563, şi enumerat conformă art. 730, preparaţi da garanţii, pentru efectuarea adjudecaţiei; totodată se pune în vedere tuturoră aceloră ce ar poseda vre un drept din acele preveelute de aliniatul 3, art. 506, ca mai înainte de adjudecaţie ,su se arate la Tribunal cu pretenţiile lor, sub pedeapsă de a nu li se mai ţine în samă, urmand ca în a 8-a să se facă supralicitarea conformă art. 547. No. 526. După deplinirea art. 496 şi 497 Procedura Civilă, şi la neurmarea D-nei Maria Hodea din Iaşi, de a satisface pe D-na Marghioala Praripurciu din Huşi, cu suma de 900 lei vechi, procentul de la 26 Octomvrie 1865 până la numeratoare, conforma hotârârei judelui de pace din Huşi, rămasă definitivă, urmând a se vinde prin licitaţie imobilele următoare, şi anume: o casă din suburbia Râeştii, oraşul Huşii, judeţul Fălciă, sub No. 155, cu o odae, sală, unetacă, acoperită cu stofă, megieşită la răsărit drumul ce merge la vii, la meaelâ-oli loculă casei D. Antona Câtănoael, la apus locul dughenel D. Gh. Hodea, la mehelâ-noapte locul casei D. Fronţ Romila, şi o vie din ocolul Sara, târgul Huşii, cu o crâşmă în proastă calitate, megieşită la răsărit cu drumul de pe zarea dealului, despre ocolul Turbata, la mea$ă-şi via D. Iosăp Croitoriă, la apus drumul ce merge în Huşi, la mealâ-noapte via D. Moisă Catana, plătindu-se pentru aceste imobile dările cuvenite, se publică terminul da 3 luni, cu deşteptare, ca concurenţii ce vor fi, să se presinte la acest Tribunal oraşul Huşii, în cea întâi ori după espirarea terminulul, orele 12 din ajii, când s’ar ficuat clipa de adjudecaţie, conformă art. 536 şi enumerată conformă art. 730, preparaţi de garanţii, pentru efectuarea adjudecaţiei, totodata să pune în vedere tuturoră acelora ce ar poseda vreun drept din acele preveelute de atimutul 3, art. 506, ca mai înainte de adjulecaţie să se arate la Tribunal cu pretenţiile lor, sub pedeapsă de a nu li se mai ţine în samă, amenda ca în a 8-a ori să se facă supralicitarea, conformă art. 547. No. 527. După deplinirea .art 496 şi 497 Procedura Civilă, la neurmarea debtorului Ioan Popa Bucuri, din buşi, de a satisface pretenţia D. Vasile Boiberg din Huş cu suma de 10 galbeni, conformă lentinţei Tribulalului Fălclă, rămasă definitivă, urmendă a se vii de in licitaţie o casă sub No. 699 din mahalaua Plopenii, oraşul Huşii, judeţul Fâlcă, cu tină etac şi o feliţâ, cu 4 fer şti, acoperită cu alură, negata încă, regreţindu-se la răsărită şi mea^â-ejU cu locul şi casa preutului Gh. Bucur, la apus cu locul .'aselor D. V. Maconicu, V. Alupou, I. Bostană, la îneacă noapte cu locul caselor D-nii Zoiţa soţia repos. D. Caprariu, şi Gh. Turcu, având antre pe o poartă cu preotul Brouru, plătindu-se bezmiănul legiuit, se publică terminul de 3 luni, cu deșteptare, la