Radical, iulie-septembrie 1994 (Anul 5, nr. 1157-1220)

1994-09-15 / nr. 1210

Ori ești cu noi, ori te schimbăm! Se amplifică tot mai mult zvonul prin care cresc presiunile făcute in județele Cluj și Alba asupra directorilor de licee și școli, care dacă nu vor să fie membri ai PDSD-ului sunt schimbați din funcție. Așa se pare că se petrec lucrurile la Cluj la liceele de Artă și Muzică unde cadrele didactice au alcătuit un memoriu către ministerul de resort prin care protestează împotriva acestor presiuni arbitrare și de politizare a învățământului românesc, EXPOSIB '94 seri, a avut loc la Casa de Cultură a Sindicatelor din Sibiu, deschiderea oficială a expoziției de bunuri de larg consum cu vânzare „Exposib '94“, care va fi deschisă în perioada 14— 19 septembrie orele 10— 18. La deschidere au participat persoane oficiale ale județului Sibiu și reprezentanții Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Sibiu. Vom reveni cu amănunte în numărul viitor. R.C. Emoționantă zi pentru pruncii noștri mai ales pentru cei care cu pași șovăielnici pășesc astăzi pentru prima dată în sălile școlii, ca Astăzi, pentru ei, banpe care își vor așeza primele caiete și primele cărți, este mai importantă decât o locomotivă, un vapor, un avion sau o navetă spațială. Alături de emoția lor, emoția noastră și speranțele că ei vor fi mai buni decât noi. Micilor elevi le urăm mult succes, la fel și celor care cu migală și trudă le arată tainele primelor învățături. 21 RADICAL Se scurtează de la ln an trimestrele școlare în acest an școlar, în învățământul preuniversitar structura se prezintă astfel: Trimestrul I — durata de 14 săptămâni, între 15.09. — »2.12.1944. — vacanța de iarnă de la 23.12.1994 — 8.01.1965. — Trimestrul II — durata de 11 săptămâni, între 09.01. 1995 — 24.03.1995. — vacanța de primăvară de la 25.03.1995 — 09.04.1995. —■ Trimestrul III — durată de 7 săptămâni, între 10.04. 1995 — 15.06.1895. — vacanța mare începe la 16.06.1995 — 14.09.1965. M.A, / Furt la Societatea „Mondial Bingo” In data de 13 septembrie a.c., orele 4.30, unul dintre bodyguarzii Societății Mondial Bingo — aflată în subsolul Casei de Cultură a Sindicatelor — a constatat dispariția monitorului de la recepție în care erau introduse numele și datele din buletin ale persoanelor participante la joc. Prejudiciul a fost estimat la suma de 1 200 000 lei. Camelia CRISTEA „Stânga“ iși strânge rândurile Membrii Partidului Comunist (marxist-leninist), a Ligii Comuniștilor și a Partidului Muncitoresc din România s-au întrunit la 3 septembrie '94 în cadrul conferinței de la Craiova, constituind „mișcarea — Opoziția revoluționară Comunistă din România“. Declarațiile făcute presei sunt fulminante, reînviind coșmarul sloganelor comuniste pe care le-am crezut scoase pentru totdeauna din vocabularul limbii române: „poporul slab“ — cei săraci — va fi apărat împotriva „poporului gras" — cei bogați —, „noul proletariat muncitoresc, țărănesc și intelectual va fi apărat împotriva noii burghezii ceaușiste și post-ceaușiste“ și atenție — „împotriva profitorilor noii stângi din Continuare în pag. a rv . D.Z DIAN INDEPENDENT* SIBIU Anul V. Nr. 1210 Joi, 15 sept. 1994 100 Iei ' Dl. Iliescu a făcut penitență la ușa Parlamentului Abuzul și joaca de-a legea se asudând și recurgând la tot felul de „chichițe“ juridice și constituționale a reușit să evite acest lucru. De fapt, domnia sa în calitate de președinte executiv al partidului de guvernământ, într-una din declarațiile anterioare se pronunța pentru o cale proprie de privatizare în România și se declara împotriva privatizării de tip occidental partidul dominiei sale fiind de orientare socialistă. Dl. Iliescu a propus și o platformă minimă, prin care susținea: „o înțelegere a disensiunilor politice actuale, o înțelegere cu privire la rolul reformei, o înțelegere asupra participării la guvernare indiferent de culoarea politică“. Refuzul domnului Adrian Năstase de a se dezbate mesajul naște Întrebarea președintelui dresat președintele cui s-a adlucă mesajul Său nu este dezbătut în Parlament? Prevalându-se de prerogativele sale constituționale, președintele României a prezentat timp de 45 minute un mesaj în forul legislativ al țării. După ce a fost nevoit să aștepte timp de o oră să fie primit, dl. Iliescu, care nu și-a pierdut calmul și zâmbetul, a prezentat un „raport“ al viziunii prezidențiale, referitoare la situația actuală a țării. Expunerea domnului Iliescu a cuprins patru capitole principale: accelerarea privatizării; funcționarea instituțiilor de stat; stăvilirea corupției și relațiile externe ale României. La propunerea opoziției, ca mesajul să fie dezbătut în Parlament dl. Adrian Năsta Anul trecut, când edilii orașului au hotărât amplasarea la parterul acestui imobil cu o arhitectură reprezentativă, a unei hale de tranșare și desfacere carne, noi, locatarii, am acceptat executarea prin pivnițele noastre de către Administrația Piețelor a unei Instalații improvizate pentru apă și canal care să deservească hala de carne și care nu are nici o legătură cu instalațiile proprii ale imobilului. N-am știut atunci, dar am aflat acum de la Agenția de Administrare Fond Locativ că lucrarea a fost executată fără acordul proproprietarului reprezentat de RAGCL Sibiu. Dar asta ne a interesat mai puțin. Tragedia a început odată cu funcționarea halei, când instalațiile de canal și apă au început să curgă pe la toate îmbinările distrugând pereții, pardoseala pivnițelor, tavanul, afectând și instalația electrică și distrugând total toate bunurile locatarilor depozitate pivnițe. Am sesizat de nenuînmărate ori Administrația Piețelor în fapt pe domnul Tomescu și pe domnul director Beldeanu, dar nu au luat nici o măsură. Situația a dus la apariția în pivnițe a șobolanilor și a Insectelor, în momentul de față pivnițele fiind inutilizabile. Punctul culminant este situat pe la sumă(Continuare în pag. a II-a)