Radical, octombrie-decembrie 1994 (Anul 5, nr. 1221-1280)

1994-10-01 / nr. 1221

Jocul de-a hofii și vardiștii Seism în viața politică românească, acum la început de toamnă. De la tribuna parlamentului, ingrata sarcină de a rupe „omerta“ i-a revenit d-lui Vonica, incriminând o serie de „vipuri“ ale timpurilor post-decembriste din România, confirmând multe din adevărurile spuse de gen. Fiorică. Cam mult ne-a trebuit pentru ca să facem un pas, să rupem plasa aruncată peste corupție și corupători, peste peștii mari, care s-au învârtit până acum intr-o apă tulbure. Nu tocmai ortodoxe, etichetările de tot felul n-au lipsit în intervențiile vorbitorilor — chiar dacă unii au părăsit sala înainte de a lua cuvântul, rufele murdare au fost scoase la iveală, cei ce le vor spăla nu prea se îșighesuia s-o facă. In forță, partidul de la putere a găsit modalitatea de a scăpa de incomozi, marșând pe fapte destul de grave săvârșite de guvernări mai vechi și mai recente. Câteva dintre brațele caracatiței corupției românești vor fi neutralizate, dar până la tăierea lor in întregime este mult prea departe. Gălăgia va continua, congresul corupției își va încheia lucrările, Cotrocenii își va ocroti incriminații, gargara politică își va continua mersul, iar problemele acute ale societății românești vor rămâne în continuare nebăgate în seamă. Așadar, aleșii națiunii se joacă de-a „hoții și vardiștii“. Focul se va stinge, regrupările politice se vor reface, iar din această tevatură, partidul puterii va ieși întărit, membrii săi vor continua marșul victorios, pentru că: „nici usturoi nu au mâncat, nici gura nu le miroase". A.D.F. Se redeschide BAZINUL „OLIMPIA“ începând de luni, 3 octombrie bazinul de înot „Olimpia“ va reintra în circuitul de agrement pentru marele public. Programul de acces al publicului este următorul: Zilnic între orele 17,30— 19 și 19,30—21. mm pe s. N. c. 1. R. SNCFR-ul acordă o reducere de 50 la sută a biletelor de călătorie pe distanța de 1.300 km tuturor categoriilor de pasageri în zilele de sâmbătă și duminică. 1994 100 lei INDEPENDENT » SIBIU Anul V, Nr. 1221 Sâmbăta, 1 oct. Ne mirăm, când auzim că un escroc oarecare s-a îmbogățit peste noapte dând o lovitură. Ne mirăm, când îl vedem pe câte un fost „fomist44, învârtind zeci de milioane. Ne mirăm, văzând cum clocotește în jurul nostru corupția, arzându-ne de parcă ar fi plumb topit. Ne mirăm și mai tare atunci când descoperim, că vicleni tovarăși ne manevrează cum doresc ei și cum vine bine intereselor lor. Ne mirăm, uneori, cât de naivi suntem. Ne mirăm, atunci când auzim că la Sibiu, lângă Aeroport va fi ZONĂ LIBERA și că persoane importante se zbat deja să pună mâna pe cât mai mult teren „aurifer". Ne mirăm, de asemenea, aflând câte ceva despre manevrele politicienilor și potentaților locali. Ne mirăm, atunci când lupta noastră împotriva corupției se mărginește la a-i amenda pe bișnițarii de valută din când în când, lăsându-i pe marii bișnițari ai județului să acționeze nestingheriți. Ne mirăm, atunci când auzim că o mare autostradă internațională va trece pe lângă Sibiu și că fel de fel de borfași ajunși mari după ’89 se străduiesc să cumpere ieftin terenul care se află de-a lungul șoselei Sibiu-Brașov, pentru a revinde la un preț de sute de ori mai mare. Ne-am mira și mai mult dacă am ști numele acestor lupi, puși să păzească stâna. Dan Ioan BOGDAN Zvon, sau adevăr?! Din surse demne de încredere se pare, că începând cu 1.10.94, după alei vom asista și la majorarea prețului zahărului Deși Guvernul a dat asigurări Încă de acum câteva luni, eă va menține prețurile nemodificate U câteva din produsele de bază. Dar noi ne-am obișnuit cu această neconcordanță dintre vorbă și faptă a celor de la putere. Joi, în Consiliul Municipal s-a vorbit în „chineză“ Joi, 29 sept. a.c. a avut a loc ședința extraordinară Consiliului Municipal, vizavi de ordonanța nr. 69/1994 privind „reorganizarea regiilor autonome de interes local", In cazul nostru, RATURSIB SA și Direcția Administrației Piețelor, „lupte seculare" ee După au durat... 4 ore, a-i aprobat alipirea acestora pe lângă RAGCL, spre disperarea d-lui dir. Niculescu Dl. primar Sorin Șerbu exasperat de neseriozitatea consilierilor a precizat: „pe cuvântul meu dacă vă înțeleg, fie sunt (continuare un paga H a) Romeo CRISTEA Majoritatea piețelor sibiene nu sunt autorizate Dl. Beldeanu (Administrația Piețelor) a afirmat jel. 29 09-1994: „O singură piața este autorizată pentru funcționare, cea care se va inaugura luni 3.10.1934 în Vasile Aaron.“ Dacă ar fi să-l parafrazăm pe Garagiale am spune: domnilor, desfacerea legală a produselor In piețele sibiene este sublimă dar lipsește cu desvftrșire. Romeo CRISTEA Bursa locurilor de muncă vacante în județul Sibiu (salar neg.): lăcătuș me Continuare în pag. ali Romeo GRISTE4 AGRICULTURA: nomist (salar 78 400 eco— 880 237), inginer agronom