Radical, aprilie-iulie 1995 (Anul 6, nr. 1349-1385)

1995-04-11 / nr. 1349

r ANUL VI Nr. 1349 Marii 11 aprilie 1995 100 lei ABANDON DE PRIMĂVARĂ Am mai trecut o iarnă din care am ieșit mai zdruncinați decât altă dată. Primăvara încearcă șovăielnic săși intre în drepturi, dar vânturi reci, pudrate cu zăpadă, taie elanul mugurilor care stau să crape. Vreme indecisă, vânt, ploaie, ninsoare, soare și iarăși... exact ca în politica românească, unde lucrurile sunt atât de încurcate, încât nu știi când să ți iei umbrelă, când cojoc. Românul, zăpăcit de atâta încurcătură și nesiguranță, a renunțat la inițiativa politică, plonjând intr-un abandon sinonim cu dezinteresul politic, nesesizând consecințele actului său care desigur îi conferă un statut de manipulat. Criza morală economică și politică este o criză pe care noi o accentuăm permanent. Criticile pe care le facem sunt un scâncet slab, care se aude din când in când pe la colțuri. “Decât să facem ceva, mai bine stăm degeaba" că, de a zi mâine, tirul ierbii este atât de înalt, încât să ne permită, ca trântiți peste ei, să putem lipi urechea de pământ și să ascultăm cum politicienii veroși modifică destinul țării. Dan Ioan BOGDAN. Sâmbătă 8.04.1995, în jurul orei 16,00, pe șoseaua din centrul localității Ruși, la ieșirea dintr-o curbă ușoară a avut loc un accident cu consecințe tragice. Autoturismul Opel Ascona, cu nr. de înmatriculare 2SR-7613, condus de tânărul Cristescu Remus Octavian, de 20 de ani, din Sibiu. • Prețurile la energia electrică și termică vor crește, începând cu luna mai cu circa 10- 12%, dar nu va fi o majorare bruscă, afirmă d. Ghe. Oana, secretar de stat, dir. Departamentului prețuri din Ministerul Finanțelor, în urma str. Uzinei, datorită vitezei excesive, a părăsit carosabilul, izbind violent un stâlp din rețeaua electrică, în urma impactului, autoturismul a fost distrus complet, doi dintre pasagerii aflați în autoturism, decedând pe loc: Paștiu Adrian și Trifan Adina. (continuare în pag. 6) C.I.B. majorării prețului la combustibili, prețul de livrare al păcurei a crescut de la 127.000 lei la 172.000 lei/tonă. Prețurile la cărbuni și gaze naturale se vor stabili în această săptămână. • Ministerul Agriculturii și Alimentației a calculat noie tarife orientative pentru societățile care efectuează lucrările agricole, ne declară dl. Dorin Zaharescu, directorul Direcției Mecanizare Automatizare și Retehnologizare. Tarifele indică o creștere de 9,3-9,9% (32- 47.000 lei/ha, în funcție de sol și adâncimea arăturii) la lucrările de arat și grăpat, o creștere de 8,6% (14.000 lei/ha) la discuit și 6,1% (12.000 lei/ha) la semănat Pentru lucrările agricole sunt necesari 125 motorină/ha, la porumb 68,4 l/ha, la grâu, 78,6 l/ha la floarea soarelui și 73,6 l/ha la sfecla de zahăr. MAJORĂRI DE PREȚURI 7 TRAGIC ACCIDENT LA RUȘI 'S CNSLR FRATIA RAMANE PE POZIȚII CNSRL Frăția organizează la București în data de 11 aprilie un miting de protest, motivul principal al acestui protest, constituindu- i aprobarea de către Parlament, în condițiile propuse de CNSRL a procentului de majorare a salariilor (care nu coincide cu propunerea sindicatelor), mitingul va susține abrogarea V_______________________________ Ordonanței de Urgență nr. 1/1995. Programul de derulare a mitingului este următorul: 11,30 adunarea tuturor protestanților în Piața Parlamentului (lângă Casa Poporului), iar după prezentarea revendicărilor, se va pleca în marș spre Piața Aviatorilor, timp în care, reprezentanții Confederației vor prezenta Guvernului lista de revendicări pe baza cărora, vor demara negocierile: în caz că nu se ajunge la nici un rezultat se preconizează rămânerea în continuare pe poziții. Sibiul are ca delegați la mitingul din București reprezentanți din următoarele întreprinderi: Cortex-Cisnădie, Mondex, Mătasea Românească Cisnădie, Sanltas, Romtelecom, Comat, Silex Dumbrava, Metalul I, Retezat Romanofir-Tălmaciu. A.C.A *