Rampa, aprilie 1923 (Anul 7, nr. 1628-1651)

1923-04-02 / nr. 1629

Luni 2 Aprilie 1923 E MP . Azi Duminecă Opera Română, matineu orele 3: Lakme; seara orele 8.30: Werther. Teatrul Naţional, matineu Insir’te Mărgărite; seara orele 8.30: Vedda Gabler. Teatrul Regina Maria orele 2.30: Moartea Civilă; seara orele 9: Pământul morţei. Teatrul Mic matineu şi seara Şcoala Cocotelor. Teatrul Popular matineu, şi seara: Dispărut. Palatul Ateneului orele 2: Quartetul Rosé. Opera Română va da în cursul acestei luni o serie de reprezentaţiuni extraordinare cu concursul baritonului rus Zalewski. Teatrul Naţional va reprezenta Mercuri 11 Aprilie pentru prima oară „Plicul”, comedie în trei acte de Liviu Rebreanu. Rolurile principale vor fi interpretate de d-nele Tony Rebreanu, M. Zimniceanu şi d-nii Soreanu, Atanasescu, Morţun, Manu Săvulescu etc. Direcţia de scenă o are d. Vasile Enescu. ULTIMELE NOUTĂŢI MODE LA Stofe, Mătăsuri, Vochiri, Pânzeturi, Marchizete.Art.bărbăteşti încălţăminte străină Au sosit la marile magazine:: 5241 PALATUL NOU’AJNOB Str. Paris (fostă Doamnei) 10 Suc.: Cluj-Lugoş-Oradea Mare Astăzi, la orele 11 a. m, în locul obişnuitului concert simfonic, va avea loc la Ateneu prima şedinţă de muzică de cameră, dată de cel mai renunţitnato de coarde al timpului, faimosul „Rosé-Quartet“ din Viena, care în urma senzaţionalelor succese obţinute în Noembrie trecut, vine să concerteze pentru a doua oară în această stagiune în Capitala fărei noastre. După giganticul efort al ultimelor 3 săptămâni, în care timp a fost copleşită de repetiţiile maeştrilor Weingartner, Morin şi Richard Straus, orchestra ,,Filarmonica“ are acum o săptămână de binemeritat repaus-Fundaţiunea culturală Principele Carol a fost dlar şi din acest punct de vedere fericit inspirată, când a invitat quartorul Rosé să revină în Bucureşti. ... r--. Recomandăm tuturora bogatul catalog de cărţi, note muzicale şi mărfuri de papetărie care se trimete gratuit la cerere de către Libră da Nicolai Petroff, Bârlad. 5261 Spectacolele ne mai fiind permise cu începere de joi, Companiile Bulandra şi Leonard cari se află un turneu, se reîntoarce în Capitală pentru aceste zile. Compania dramatică Bulandra continuă să obţină mari succese în provincie cu drama lui Rostand „Pui de vultur“. Rolul ducelui de Reichstadt e interpretat de d. Tony Bulandra. Buton de manşete Argint, aur şi platină modele cu briliante şi pietre colorate La Fraţii ROLLER Str. Carol 50, Etaj Din cauza abundenţei de materie, foiletonul „Să bem sau nu?“ de d. dr. Poenaru- Căplescu, va apare în numărul de Marţi. A apărut „Peregrinări”, o nouă lucrare literară a ■ d-lui Eugen Relgis. O. A. Schönfeld felicita pe vărul său Lewi Thumim (Zaleszcziki) cu ocazia logodnei sale cu d-ra Jell Grünwald. Opera Română va reprezenta Marţi seara „Werther” de Massenet. ............ 1 Teatrul „Regina Maria“• ■ Companie Dramatic, „Buianora" jg ■ = • • ■ 2 va reprezintă I Luni 2 Aprilie 1923 3 Orele 9 seara . pentru prima oară 1 Fam, Schuimmecks * Farsă în 3 acte de Kadel• . ăi sburg .svomSR Bas-Maas: «sa issBîsaaI Matineul de eri al teatrului Regina Maria nu a mai avut loc, dîn pricina repet't'ei generale a comediei „Familia 8: bmlek" care se va reprezinta pentru prima oară mâine Luni, 2 Aprilie. Se prevede un mare succes. 1 -—.'-Gir Fabrica de Chocolată Bomboneria Alexe Popovici Strada Matei Miilo IO Telefon 18/21 Face cunoscut Onor. sale clientelă, cu ocazia Sff. Sărbători găseşte o frumoasă expoziţie de ouă. Cu mătase, pirogravate, de chocolată cu surprize, etc. Diferite figuri de chocolată, precum şi brioches, cozonaci şi cornuri. 5247 Prietenul şi colaboratorul nostru, pictorul Maxy, a des- chis acum câteva zile o exposiţie personală în sala „Sturm“ din Berlin. ELEGANTE ROCHI de seară gata, lei 2000. D-na MARII Calea Victoriei, No. 175 5242 In foagerele Teatrului Naţional continuă să se repete „Stăpâna“, dramă in trei acte de d. Caton Theodorian. Direcţia de scenă o are d-l Const. Nottara. Astăzi duminecă la Ateneu FrimaSedintă dsm zică de cameră » » date de celebrui quatuor de coarde HOSE-QUARTETT In program: Dvorak, Tschaikowsky, Grieg II La reprezentaţia de Vineri seara a Operei, redactorul nostru insărcinat cu scrierea recenziei nu a fost lăsat să intre in sală, deşi avea bilet in regulă, pentru simplul motiv că, Întâmplător, nu avea asupra sa cartea de legitimaţie. Acest absurd exces de zel al personalului de control al Operei ne face să nu avem în numărul de azi darea de seamă a reprezentaţiei cu Debitzka. I I I I In programul celui de-al doilea concert al quartettului Rosé de mâine seară Luni, a survenit o schimbare. In locul quartetului George Enescu, care din motive independente de voinţa quatuorului Rosé trebue să fie scos dupe program, se va eecuta după cererea generală Septetrul de Beethoven, lucrare atât de rar auzită în sălile de concert. La execuţia septetrului de Beethoven îşi vor da concursul d-nii profesori Hoerath (clarinet), Dan Simionescu (fagot), Nitzulescu (corn) și Pruner (contrabas). Restul programului rămâne neschimbat. Desenul apărut în numărul de eri al „Rampei“ e datorit d-lui Aurel Petrescu şi nu d-lui Ross, cum a apărut. I . ROCHIŢE, COSTUMAŞE şi PARDESIURI pentru copii La Carmen Sylva, Lipscani 68 524^ Astăzi la orele 11 dimineaţa are loc la Teatrul Naţional instalarea noului director V. Al. Jean. Mâine seară Luni are loc la Bacău prima reprezentaţie a campaniei Leonard cu „Frasquita“ de Lehar. Membrii soc. Umoriştilor Români sunt rugaţi a se întruni Duminică ! Aprilie orele 12 la Maison d’art în vederea expoziţiei anuale. Magazin| Hutela Fraţii C, & L. Kühnberg Strada Bărăţiei No. 2 (Piaţa Sf. Gheorghe) Marţi 3 Aprilie orele 4-7 d. a. are loc deschiderea 4922 Expoziţiei de Modele originale Parisiene de Rochi, Tailleur-uri şi Mantouri Astă seară se reprezintă la teatrul Regina Maria „Labiripiul“, frumoasa dramă a lui Poliakov. Rolurile principale sunt interpretate de către d-na Lucia Sturza Bulandra, d-nii Petre Sturza și Ion Manolescu Stimată doamnă, Prin prezenta avem onoare a vă comunica că am primit un frumos asortiment de Pălării Modele Originale din Paris, şi sperăm că ne veţi onora cu vizita Dv. Cu deosebită stimă, D-RELE BRAND Salon de Mode Str. Lipscani, 20, Et. Astăzi la orele ii dimineaţă are loc la Ateneu primul concert al Quartetului Rosé din Viena. ( In program figurează: quartet, de Dvorak, Tschaikovski şi Grea. Greşiţi cumpărând încălţăminte înainte de a ne vizita The ROIAL SHOE 98 Calea Victoriei 98 (Pal. Băncei Naţiune!) Modele exclusive pentru sezonul actual Astăzi Duminică au loc la Roman utmite două reprezentaţiuni ale companiei Leonard cu „Prinţesa Olara“ în matineu şi seara „Werther“. Ultima reprezentaţie extraordinar primadonei Hedwiga von Debutzka are loc Marţi seara la Opera Română. Se va cânta „Faust" Joi, Vineri şi Sâmbătă nu vor fi spectacole la nici unul din teatrele din Capitală. D-l M. Markovski, directorul de scenă al Operei Române, va pleca peste câteva zile la Viena, pentru a lua conducerea Operei Populare pe tot timpul lipsei d-lui Weingart Stagiunea Teatrulu Popular se va închide la 15 Aprlie. Aflăm cu multă părere de rău că d. Alexandru Buzescu, administratorul general al Operei Române, s’a îmbolnăvit pe neaşteptate, fiind supus Vineri noaptea unei intervenții chirurgicale. D. Buzescu se află în afara de orice pericol. Principesa Ileana la serbarea societăţii ¥■ M-KA. (tablou fotografic); 14 instantanee dela manifestaţiile opoziţiei unite); Eroina unui roman extraordinar; Copilulfenomenul cinematografului; Solemnitatea dela Legaţiunea Franceză; Fiică de miliardar dansatoare de varieteu; 6 rarităţi de mărci poştale etnografice; Ducesă devenită soţie de joheu; Nouile creaţiuni ale modei; Decoraţia intenorului; numeroase articole ilustrate cu 60 vederi şi instantanee fotografice în două culori; o nuvelă de Victor Marguerite; pagina jocurilor cu numele deslegătorilor cuprinde No. 13 OGLINDA LUMII mare revistă ilustrată săptămânală ilustrată de actualitate, care s’a pus azi în vânzare. 4 LEI 16 PAGINI ILUSTRATE Viitoarea premieră a Operei Române va fi ,,Balul Mascat“ de Verdi. Repetiţiile urmează sub conducerea d-lui Egisto Tango. i XXXX— — Memento MEMENTO PREMIERE Luni, 2 Aprilie: Teatrul Mic: ,,Năzbâtiile vinului“, comedie în 3 acte de Robert de Flers Miercuri 1 Aprilie (Teatrul Naţional): „Plicul“ comediei în 3 acte de d. Liviu Rebreanu. Luni, 9 Aprilie: Teatrul Regina Maria: ,,Familia Schimeck“, comedie în trei acte de Kadelburg. * ■ Miercuri 11 Aprilie: Teatrul Național „Plicul“, comedie în 3 acte de L- Rebreanu. MEMENTO CONCERTE Duminecă 1 Aprilie: (Ateneu) Quartetul Rosé. Luni 2 Aprilie: (Ateneu) Quartetul Rosé Marți 3 Aprilie: (Ateneu) Quartetul Rosé. Mercuri 11 Aprilie: (Liedertafel) Quartetul de coarde Enacovici. Joi 12 Aprilie (Liedertafel): Baritonul Rignault. Joi 12 Aprilie (Ateneu), concert G- Enescu. Sâmbătă 14 Aprilie (Ateneu) : Concert G- Enescu. Vineri 20 Aprilie (Ateneu)' E Teodorovitch Cerkez (piano). Sâmbătă 21 Aprilie (Ateneu) Concert G- Enescu. Vineri 27 Aprilie (Ateneu) Concert G. Enescu. Marţi 1 Maiu (Ateneu) Concert G. Enescu. Miercuri 9 Maiu (Ateneu). Concert G. Enescu- Sâmbătă 12 Maiu (Ateneu) Concert G. Enescu. MEMENTO EXPOZIŢII Ateneul Român. — Sălile Exarcu „Tinerimea artistică“ Sălile de sus: Petrașcu, Maison d'Art, —• Viorescu „Taina".