Rampa, iulie 1925 (Anul 8, nr. 2301-2326)

1925-07-01 / nr. 2301

t$l£srssîrj 1*3138 vG' Alergările dela imneasa . Ziua XVIII. — Duminică 28 iunie 1925 Cronica Ziua pr. National a însemnat un îmens succes, din toate punctele de ■vedere, pentru societatea Jokey- Dub. Marele Premiu National, ca $i toate alergările de această categorie din anul acesta, n’a revenit calului care avea ceia mai multe şanse pe hârtie. Bineînţeles că rezultatul n’a constituit o supriză prea mare, câştigătorul fiind calul cel mai bun pe care-l avem astăzi în ţară Alergarea a prezentat cele mai desăvârşite condiţiuni de regularitate. Magistral condus de Milton Hen Ty, Prince d’Orance, a atacat la mijlocul liniei drepte pe Brumar şi■a trecut de acesta cu oarecare 11-şurinţă. Bou Jeloud a terminat al treilea confirmând valoarea pe care o avea în ţara de origină fată de "Prince d’Orange care i-a fost acolo întotdeauna superior. Marele Handicap a fost câştigat când şi cum a voit de Cocoş. In Pr. Roger, Banu Mărăcine s’a tratat a fi cel mai bun doi ani după Guy. Noua importaţie Milton a confirmat buna sa valoare, câştigând la ■pas Pr. Hugues Capet Musca, pe care o indicasem ca câştigătoare, a câştigat la luptă Pr. Cercetaţilor în contra Iu. Bubi Odette şi-a revenit în forma ei cea bună câştigând uşor Pr. Bellona în contra lui Nyil şi Glentana, cari vor câştiga în curând paler^sara, . sf*. S I Pr. de închidere a fost o plimbare de sănătate pentru Taifun. Rezultatul technic PR. HUGUES CAPET 1) Milton (Golovkin); 2) Landratz; 3) Housette; 4) Confidens. N. P. Caraîman, Tufan P. M. 15.50—13—32. Pp. CERCETAȘILOR 1) Musca (Painter); 2) Bubi; 3) Duduia; ''•) Mathusalem. N. P. Anca, Balron, Țăndărică. P. M. 87 30 19.50. Pr. BELLONA 1) Odette (Csi Has); 2) Nyíl; 3) Glentana; 4) Bun Venit N. P. Electra, Aramă, Jupiter, Lele Drag®, Moment, Vornic. P. M. 53 21 25 32. MARELE PREMIU NATIONAL 1) Prince d’Orange (Milton Henry); 2) Brumar; 3) Bourcloud; 4) Chită. N. P. Fidibusz, Vania, Violeta P. M. 45 22 30. Pr. ROGER 1) _Banu Mărăcine (Steker); 2) Gouvernante; 3) Fântâna Doamnei. P. M. 23 MARELE HANDICAP 1) Cocoş (Steker); 2) Rămăşag; 3) Fănuţa; 4) Vizi. N. P. Mönchsberg, Năluc, Mudania, Norocul Meu, N’aude N’avede. P. M. 20 15 50 27 81. Pr de ÎNCHIDERE 1) Taifun, (Golovkin); 2) Cocoş, frumoase, au acum loc între fmnantaşii alb-roşi. In min. 26 Landmann scapă de Nicolau şi trimite balonul pentrua doua oară în plasa lui Postescu, fără ca plongeonul pe care la executat acesta, să-î poată fi de folos. 2— 0 pentru Slavia. Nutrec decât cinici minute de la marcarea celui de al doilea goal şi Hübsch în urma unei combinaţii de o frumuseţe rară ridică scorul la 3- 0 pentru Slavia. Negrii văzând că scorul ameniinţă de a deveni dezastruos îşi dublează eforturile şi încep a juca mai mult cu centrul. Stanciu scapă singur din faţa porţii şi ezită a trage. Pavlin intervine la timp salvând astfel un punct sigur. De altfel aceasta a fost unica ocaziune mai favorabilă a „Venus”-ului de a marca. Primul half-time se termină în câmpul negrilor care-şi concentrează toate forţele din apărare. La reîncepere ,negrii par cu totul istoviţi. Oaspeţii din contră, mai vioi ca în prima repriză, dau impresia că de aci înainte au de gând să joace... Intr’adievăr chiar dela început „Slavia” se instalează în câmpul „Venus”ului şi începe un adevărat bombardament la poarta lui Postescu. Landmann într’o învălmăşeală se strecoară singur şi trage în colţul opuis în care se găsea Postescu. Struska având prezenţa de spirit plonjază şi prinde ba D. Mitty Niculescu Ionul sub piept după care degajează. Această intervenţie fericită a lui Struska este mult aplaudată de public. In min. 14 Landmana driblează întreagă apărare a „Venus”-ului şi expediază pentru a 4-a oară balonul în plasă. Postescu în poziţie bună nu poate interveni. 4— 0pentru Slavia. Venus-ul recurge acum la jocul de defensivă. Mitty şi Onoriu salvează situaţii din cele mai critice. Hübsch trecede Hamerle şi centrează cu o precizie uimitoare. Landmann cu aceeaşi precizie introduce balonul în plasă „negrilor” majorând scorul la 5— 0 pentru Slavia. Oaspeţii domină net. O incursiune slabă a lui Siracu este respinsă fără dificultate de Pavlim. Când arbitrul flueră sfârşitul jocului, aceştia se găsea concentrat în câmpul „Venus ’ ului. L. ROŞIANU. HAffPA 'SPaße? Viaţa în aer liber Matchurile „Slaviei“ în Bucureşti 9„Slavia" (Praga)-„Venus 5-0 (3-0) Pe un timp extrem de favorabil, a avut loc Duminică la U. A. R. în faţa unei numeroase asistenţe, prima întâlnire între formudlabila echipă a „Slaviei” din Praga şi Campioana Bucureştilor „Venus”. După cum era şi de aşteptat, jocul a fost aproape tot timpul la discreţia oaspeţilor, cari cu toate că n’au pus în linie cel mai bun „11” al lor, au desfăşurat un joc magistral. In faţa unui astfel de adversar, „negrii” au depus o dârză rezistenţă, marginindu-se în a dejuca combinaţiile executate cu maestrie de aceştia. Jocul ce l-a desfăşurat Duminică „Slavia” la C. A. B. n’a avut încă egal în analele football-ului bucurştean. Ne-a fost dat cu această ocazie să verbam un adevărat joc tehnic spre deosebire de cel desfăşuratde alte echipe ce ne-au vizitat. Fiecare jucător este un perfect cunoscător al jocului. Mânuirea balonului este făcută cuo siguranţă uimitoare şi trecerea lui de la partener la partener, cu greu poate fi întrerceptată de adversar, cu toate că aceste treceri se facnumai şi numai pe jos. Controlul asupra balonului este perfect. Acesta ■odată ajuns im posesia unui jucător, e distribuit cu precizie partenerului ce se găseşt in cea mai favorabilă poziţie aşa că adversarul direct este pus în imposibilitate de a-l urmări. Fiecare jucător, de la fundaş şi până la aripi, posedă un dribbling din cele mai eficace. Jocul în ansamblu, desfăşurat de oaspeţi a avut caracteristica jocului german, adică : Eşiri puternice pe tuşe, conduse admirabil de cele două extreme şi prilejuite în special de tripletă,—halfii i secondând’o numai pe aceasta — şi combinaţii până’n faţa porţii adversarului, fără a întrebuinţa lovituri de la distanţă. „Venus”-ul a căutat să se acomodeze cu acest fel de joc, însă n’a putut susţine „tempo”ul de o celeritate extraordinară în care l-au condus adversarii. Conform prevederilor noastre, aripile „negrilor” au fost reduse la nulitate prin marcajul sever al mijlocaşilor respectivi. Manolache în tot decursul matchului n’a reuşit o singură dată să centrezie, întimp ce Siracu a avut una saudouă eșiri mai bune, în momentele în care adversarul său direct îl lăsa nemarcat. Tripleta a defășurat un joc cu mult prea slab pentru a fi putut fi periculos adversarului Singura ocazie fericită de a marca, a fost scăpată de Riankin. Mijlocașii au avut cel mai mult de lucru. Lor le-a revenit sarcina de a stăvili atacurile adversarului. Sr. rusk a mai bine în prima repriză, a fost în cea de a doua aproape inexistent, când în urma efortului depus, obosise cu totul. Tănăsescu a reuşit întrucâtva să se achite conştiincios de datorie, jucând de la început şi până la sfârşit cu un suflu puţin obişnuit. Fundaşii în afară de unele mici scăpări, sau comportat admirabil. Postescu, nerestabilit încă, de puternica lovitură căpătată cu o săptămână în urmă, a comis câteva greşeli, n’am fost obişnuiţi a le vedea la el. Două, — ca să nu zicem mai multe — din golurile intrate, puteau fi cu uşurinţă apărate. Jocul a fost condus cu competenţă de d-l Petre Sadoveanu, căruia echipele i s’au prezintat astfel : „ SLAVIA” alb-ros Taborsky Pavlin Nyttel Stepanek, Lokatek, Rosvoda Ianovsky, Hübsch, Landmann, Hruby, Toschner „VENUS” negru Manolache, Georgescu, Stanciu, Florian, Siracu Ham,cric, Struska, Tănăsescu D. Nicolau M. Niculescu Postescu Lovitura de înepere revine gazdelor cari au vântul în faţă. Stanciu scapă balonul la Sokajek car-l trimite lui Ionovski care bat afară. După o degajare puternică a lui Mitty, balonul revine iar în camipul negrilor. In minutul 2, Toschiner primind balonul de la Hruby se apropie singur de poartă şi când să shooteze este atacat în forţă de Tănăsescu. Postescu părăseşte poarta şi balonul împins uşor de Toschner nu poate fi oprit de acesta. 1-0 pentru Slavia. Venus contraatacă vehement. Georgescu combină cu Stanciu însă acesta pierde la masivul Pavlin caredegajează. Slavia începe să domine din ce în ce mai mult însă nefiind încă acomodaţi cu terenul, jucătorii acestia pierd multe situaţii. O deschidere iute pe aripă a lui Siracu, obligă pe Nyttel să dea corner. Tănăsscu bate admirabil. Georgescu bine plasat nu poate utiliza şi trimite afară. Jocul trece acum pentru mai mult timp în câmpul „Venus”ului. Combinaţii din cele mai «• D. Postescu Artiştii români in străinătate Săisi Următoriiartişti ai Teatrelor Naţional au plecatsau vor pleca în cursul acestei săptămâni în străinătate : 1. D-na Agespina Macry 2. ,D-na Al. Gusty 3. D-na Angela Luncescu 4. D-na Lilly Popovici 5. D-na Marioara Voiculescu 6. D-ra Maria Mohor 7. D-ra Marga Chicoş 8. D-ra Christinel Eliade 9. D-ra Fel. Frunză 10. D-ra Tantzi Bogdan 11. D-ra Dide Solomon 12. D-ra Nataşa Alexandra 13. D-nul Paul Gusty 14. D-nul Vasile Enescu 15. D-nul Soare Z. Soare 16. D-nul V. Bumbești 17. D-nul N. Kirilov 18. D-nul N. Băltățeanu 19. D-nul Pepe Georgescu 20. D-nul H. Polizu 21. D-nul Victor Antonescu 22. D-nul T. Cornescu 23. D-nul I. Tâlvan 24. D-nul Al. Botez 25. D-nul G. Vracea. Desigur că artiştii noştri nu pot decât să folosească de pe urma acestor călătorii. Când însă li se va da posibilitatea şi scriitorilor noştri de a vizita măriile centre ale Apusulii Tenorul Stănescu-Cerna va cânta Vineri 3 Iulie rolul Alfred din Traviata. 53 fi M P is i