Ramuri, 1981 (Anul 18, nr. 1-12)

1981-09-15 / nr. 9

Proletari din toate ţările, uniţi-vă! (307) 1981 Revistă lunară editată de Comitetul de cultură şi educaţie socialistă al judeţului Dolj , 15 septembrie 1981 • 16 pagini, 3 lei Redactor şef: M A R I I SOR ESC U Neîntreruptul dialog cu ţara în zilele de 14 şi 15 septembrie tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, a întreprins o rodnică vizită de lucru în judeţul Dolj. Desfăşurată la doi ani după cea din 1979, noua vizită de lucru a ilustrat, încă o dată, într-un mod extrem de convingător, rolul determinant al secretarului general al partidului în mobilizarea şi stimularea oamenilor muncii din întreaga ţară în înfăptuirea neabătută a politicii partidului nostru, evidenţiind cu pregnanţă preocuparea statornică a tovarăşului Nicolae Ceauşescu de a se afla mereu în mijlocul făuritorilor de bunuri materiale, pentru a le cunoaşte mai bine viaţa, preocupările şi împlinirile, pentru a-i consulta în toate problemele construcţiei socialiste, înalţii oaspeţi s-au bucurat de o primire deosebit de călduroasă pe aceste străvechi şi înnoite meleaguri româneşti, vizita de lucru transformîndu-se într-o adevărată sărbătoare populară, într-o manifestare impresionantă a dragostei, stimei şi recunoştinţei faţă de conducătorul iubit al partidului şi statului nostru. Asemenea manifestări de dragoste şi ataşament profund sunt expresia adevărului pe care îl ştim cu toţii, reafirmat cu mîndrie cu acest prilej de locuitorii Doljului, un adevăr potrivit căruia tot ceea ce s-a înfăptuit in ultimii şaisprezece ani ■este nemijlocit legat de numele şi personalitatea strălucită a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, de gîndirea şi acţiunea cutezătoare, neobosită, pusă în slujba înfloririi multilaterale a României socialiste, a bunăstării materiale şi spirituale a poporului. Vizita de lucru a marcat un nou şi important moment în viaţa unităţilor industriale şi agricole, a şcolilor şi instituţiilor de invăţămînt, aprecierile şi indicaţiile tovarăşului Nicolae Ceauşescu stimulînd aceste colective în eforturile lor consacrate obţinerii unor rezultate tot mai bune, ridicării întregii activităţi la cote superioare de calitate şi eficienţă. Pretutindeni, în halele de producţie ale întreprinderilor, pe ogoare, în instituţiile de învăţămînt unde s-a aflat ca oaspete, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a fost înconjurat cu cele mai alese sentimente de dragoste şi stimă, oamenii i-au mulţumit din inimă pentru vizita efectuată, i-au exprimat bucuria de a-l vedea în mijlocul lor, de a-i asculta cuvîntul cald, însufleţitor. Pe parcursul vizitei secretarul general al partidului s-a oprit, în repetate rînduri, în secţii şi ateliere de producţie, a stat de vorbă cu numeroşi muncitori şi factori de răspundere, discutînd cu ei probleme ale activităţii şi muncii lor, i-a felicitat pentru felul cum muncesc, le-a urat noi succese în viitor, multă sănătate şi fericire. Primul popas al vizitei a fost făcut la întreprinderea de avioane din Craiova, unitate modernă, realizată în urmă cu un deceniu la indicaţia secretarului general al partidului. Gazdele au relevat, cu acest prilej, că în secţia sculărie, unde se asigură întreaga pregătire a fabricaţiei, a fost asimilată toată gama de scule necesare producţiei, precum şi utilajele specifice, iniţial aduse din import. Directorul întreprinderii a subliniat că prin colaborarea dintre specialiştii şi cercetătorii din acest domeniu s-a reuşit asimilarea în fabricaţie a unui mare număr de maşini unelte ceea ce înseamnă o importantă diminuare a efortului valutar. Conducerea unităţii a raportat tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, că au fost transpuse în practică indicaţiile date cu doi ani în urmă, referitoare la utilizarea mai eficientă a suprafeţelor de producţie, prin eliberarea spaţiilor ocupate de depozite, la creşterea gradului de mecanizare a lucrărilor de ajustaj în sculărie şi extinderea prelucrării mecanice, la accelerarea programelor de asimilare în ţară a materialelor şi echipamentelor. Felicitînd colectivul unităţii pentru realizările obţinute, secretarul general al partidului a cerut iniţierea unor măsuri pentru creşterea în continuare a gradului de integrare a produselor, pentru ridicarea nivelului tehnic şi calitativ al acestora. Următorul popas a fost făcut la întreprinderea de utilaj greu, înfiinţată cu şase ani în urmă, unitate care va produce, în momentul intrării în funcţiune a tuturor capacităţilor de producţie prevăzute în plan, o importantă gamă de maşini unelte de mari dimensiuni, precum și utilaje tehnologice complexe destinate industriei metalurgice, de prelucrarea lemnului și hîrtiei. Dialogul secretarului general al partidului cu factorii de răspundere, cu oamenii muncii din această întreprindere, căreia îi este oaspete pentru a patra oară de la crearea ei, a avut în vedere aspecte esenţiale ale producţiei, realizarea integrală a sarcinilor de plan, asimilarea unor noi tipuri de maşini-unelte grele, de mare complexitate tehnică, dezvoltarea în continuare a unităţii. Gheorghe Gheban, directorul I.U.G., prezintă o serie de realizări tehnice : freza longitudinală cu portal, avînd lăţimea mesei de 300 mm, intrată deja în dotarea unor combinate şi întreprinderi de utilaj tehnologic, piesele mecanice pentru ştanţări şi matriţări, destinate întreprinderii de autoturisme ,OLTCIT“, blocuri finisoare pentru laminoarele de sîrmă, alte utilaje pentru combinate siderurgice, unităţi de fabricare a hîrtiei, prese hidraulice pentru industria lemnului. Apreciind rezultatele obţinute de tînărul colectiv craiovean, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a cerut să fie luate măsuri pentru finalizarea într-un timp cît mai scurt a lucrărilor de investiţii, pentru utilizarea judicioasă a spaţiilor şi a întregii capacităţi productive a întreprinderii. Vizita în unităţi economice de pe platforma de est a continuat la „Electroputere“, o adevărată citadelă a industriei electrotehnice româneşti. Vizita de lucru în această unitate, care realizează într-o singură lună o producţie egală cu cea obţinută în 1960 de întregul municipiu Craiova, începe la fabrica de maşini electrice rotative. Secretarului general al partidului i se raportează de către ing. Constantin Udrea, directorul întreprinderii, modul cum au fost îndeplinite sarcinile şi indicaţiile primite la vizita precedentă, evoluţia principalilor indicatori, stadiul îndeplinirii planului anual de producţie, despre acţiunile iniţiate pentru reducerea importului atît la „Electroputere“, cît şi în unităţile cu care cooperează. Analizînd macheta de dezvoltare în continuare a unităţii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a cerut specialiştilor să revadă proiectele de amplasare a noilor obiective prevăzute, situîndu-le în strînsă conexiune cu fabricile existente, asigurînd spaţiilor libere o destinaţie cît mai raţională în viitor. Au fost vizitate, aici, fabricile de maşini electrice rotative, de locomotive, laboratorul de înaltă tensiune tinde tovarăşului Nicolae Ceauşescu i-au fost prezentate o serie de importante realizări. Este vorba de extinderea fabricaţiei motoarelor de curent alternativ pînă la puteri de 2 500 kW şi a celor de curent continuu pînă la 1250 kW ; locomotivele Diesel-electrice de 2100 şi 3 000 CP cu parametri perfecţionaţi de funcţionare, locomotivele electrice de 500 kilovolţi, cu grad de integrare sporită , transformatoare speciale de 50 MVA pentru cuptoare cu capacitate de 100 tone pe şarjă, transformatoare de 30 MVA pentru cuptoare de 50 tone pe şarjă, transformatorul de 1000 kW realizat cu bobine din folie de aluminiu. In laboratorul de înaltă tensiune al centrului de cercetare ştiinţifică şi inginerie tehnologică au fost prezentate cîteva din cele mai noi şi semnificative produse create în acest an printre care se află transformatoare de măsură neconvenţionale, instalaţia de încercare a echipamentelor electrice, diferite tipuri de traductoare, convertoare. In după-amiaza primei zile, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a fost oaspetele unor unităţi agricole şi de cercetare din judeţul Dolj, unde a fost primit de mii de cooperatori cu acelaşi sentiment de dragoste fierbinte. In comuna Dăbuleni, au fost vizitate plantaţia de piersici şi poligonul experimental pentru studierea metodelor de irigare şi avertizare a udărilor pe terenurile nisipoase. Deşi a intrat în al 13-lea an de producţie, livada de piersici produce 7 000 kg la hectar. Prof. dr. Petre Baniţă, directorul staţiunii de cercetări, a subliniat că, în cooperare cu Universitatea din Craiova, cercetătorii din Dăbuleni realizează lucrări complexe de ameliorare a solului nisipos. Rezultatul cercetărilor efectuate constă în introducerea de noi specii de plante pe nisipuri în terenuri de fertilitate ridicată. Apreciind rezultatele de pînă acum, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a recomandat extinderea lucrărilor de ameliorare pe noi suprafeţe cu terenuri nisipoase, atît în Oltenia cît şi în alte zone ale ţării astfel încît să se asigure creşterea fertilităţii solului, să crească producţia de cereale, plante tehnice, de fructe, legume şi struguri la nivelul celor stabilite prin plan. Locuitorii comunei Bîrca — următorul popas — au primit pe secretarul general al partidului nostru într-un cadru sărbătoresc, într-o atmosferă de puternic entuziasm. Informîndu-l pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu asupra rezultatelor obţinute, organele locale (Continuare în pag. 2)