Renaşterea Bănăţeană, octombrie 1995 (Anul 7, nr. 1710-1735)

1995-10-09 / nr. 1716

PAGINA 2 ♦ 9 OCTOMBRIE 1995 început de an la Universitatea "Mihai Eminescu" din Timișoara Ieri dimineață, în sala festivă a Casei Tineretului a avut loc deschiderea festivă a anului universitar 1995/1996 la Universitatea "Mihai Eminescu" din cadrul fundației timișorene ce poartă, de asemenea, numele celui mai mare poet român. Alocuțiunile de deschidere au fost rostite de dl conf. univ. dr. Ioan Ivășchescu, decanul Facultății de Management Turistic, Hotelier și Comercial, și de dna ec. Ana Maria Doran, cadru didactic asociat și manager general al S.C. Tratament Balnear Buziaș S.A., unde fac practică studenții de la Management, începând din acest an, în cadrul Universității "Mihai Eminescu" funcționează și Facultatea de Contabilitate-Finanțe, per ansamblul institutului universitar fiind înscriși aproximativ 600 de studenți, din care 150 sunt "boboci". Cursurile (la zi, cu frecvență redusă și fără frecvență) sunt predate de 29 de cadre didactice. Din câte am aflat de la dna Reghina Suț, fondator al fundației și director general al universității, în vara anului 1996 va susține examenul de licență la A.S.E. București - prima promoție de absolvenți a Facultății de Management Turistic, Hotelier și Comercial. PATRICIA MANOLE La Reșița s-a desfășurat Conferință Națională de Neuropsihiatrie și Profesiuni Asociate pentru Copii și Adolescent Vineri și sâmbătă, 6 și 7 octombrie, la Palatul Copiilor din Reșița s-a desfășurat cea de-a XVIII-a Conferință Națională, cu participare internațională, de Neuropsihiatrie și Profesiuni Asociate pentru Copii și Adolescenți. La conferință a participat și consulul Norvegiei de la Ambasada din București - domnul Hakon Storhang. Pe parcursul celor două zile au fost dezbătute, în plen și pe ateliere, probleme ce vizează metodele moderne de investigație multiprofesională în sprijinul copiilor și adolescenților cu disabilități neuropsihice. _________________________________ E.S. LUNCAN Salonul pielarilor si textilistilor 9 9 • S-a derulat și ultimul act După cinci zile de manifestări expoziționale organizate de Camera de Comerț și Industrie Timișoara, în care s-au reunit societăți comerciale din domeniul textil și al pielăriei, sâmbătă, 7 octombrie, la Complexul Expo Bastion s-a derulat ultimul act pentru cele două saloane, și anume ceremonia de înmânare a premiilor. Reprezentanți ai CCIT au acordat diplome pe domenii de activitate și categorii de apreciere următoarelor societăți comerciale: a) La Salonul textil pentru cel mai frumos stand - firmei "Garofița" S.A. Timișoara, pentru cel mai solicitat produs, jacheta firmei "Tyana" S.R.L. Brăila, pentru noutatea produsului, și anume firul de vigonia - firmei "Fi Ri Vigonia" S.R.L. Timișoara, pentru cel mai atractiv produs firmei "Paltim" S.A. Timișoara și un premiu de fidelitate pentru S.C. "Modatim" S.A. Timișoara; b) La Salonul pielărie pentru cel mai frumos stand al unei societăți comerciale - "Guban" S.A. Timișoara, pentru cel mai solicitat produs, și anume cizmele societății comerciale "Rodoma 92" S.R.L. Timișoara, pentru noutatea produsului societății comerciale "Clujana" SA. Cluj- Napoca și "Fifty" S.A. Timișoara și un premiu de fidelitate pentru S.C. "Banatim" S.A. De asemenea, pentru cel mai bun produs din punct de vedere al raportului dintre calitate și preț, s-a înmânat o diplomă și firmei "HH Brown România" S.R.L. din Cluj-Napoca. Premii speciale au primit Muzeul Banatului, pentru sprijinul acordat în vederea organizării acestei expoziții, și firma "Extra Plus" Timișoara, pentru calitatea serviciilor executate la această manifestare. SORINA BUCURESCU Conferința municipală a PDSR Lugoj • Dl Iosif Sfercoci a fost reales în funcția de președinte Sâmbătă, 7 octombrie, la Casa de Cultură a Sindicatelor din Lugoj, s-au desfășurat lucrările Conferinței municipale a PDSR. întâlnirea s-a bucurat mai degrabă de o prezență masivă a membrilor conducerii județene a partidului de guvernământ (dnni deputați Dorin Munteanu și Romulus Dabu, dl subprefect Petre Miculescu), decât de interesul propriilor membri de partid lugojeni, în sală aflându-se circa 40 de persoane. Conferința municipală a PDSR - Lugoj a consfințit realegerea, pentru încă un mandat de doi ani, a președintelui Iosif Sfercoci la conducerea filialei, dumnealui urmând să fie secondat de o echipă de nu mai puțin de opt vicepreședinți și trei secretari. Referindu-se la activitatea din ultimii doi ani a PDSR Lugoj, dl Iosif Sfercoci a scos în evidență buna colaborare cu filialele partidelor arcului de guvernământ, întărirea situației organizatorice (în prezent organizația municipală numărând peste o sută de membri), propunându-se o hotărâre de conferință în 14 puncte, ce a vizat, cu precădere, dinamizarea vieții interne și externe de partid. Interesantă ni s-a părut alocuțiunea dlui deputat Munteanu, care a pledat convingător pentru necesitatea cooptării și formării unor cadre de perspectivă valoroase care, după ieșirea din arena politică a dlui președinte Ion Iliescu (conform Constituției, Domnia sa mai are dreptul doar la un mandat prezidențial), să umple, prin pregătirea lor, golul lăsat de președinte care, realmente, a tras PDSR-ul după dumnealui în alegeri. "Dacă nu ne pregătim corespunzător, nu dinamizăm activitatea partidului și, mai ales, dacă nu o mediatizăm corespunzător, nu cred că vom câștiga alegerile locale de anul viitor", a concluzionat deputatul PDSR, făcând aluzie la lipsa unei transparențe și a unei flexibilități a partidului de guvernământ în relațiile cu mass-media. RADU TOANCA Nicolae’laețiu J]!|P Urmare din pag. 1 "Dramaturgii..." spectacol, epuizând biletele cu trei luni înainte de a începe dumneavoastră repetițiile la București. - Da, e foarte adevărat, am avut și cronici foarte bune și interviuri foarte bune în legătură cu spectacolul. Desigur că acest fapt se datorează în primul rând numelui dumneavoastră, foarte cunoscut și apreciat în întreaga lume teatrală. Credeți, însă, că dramaturgia pe care ați propus-o a jucat și ea un rol în stârnirea acestui interes cosebit? Nu numelui meu i s-a datorat acest succes, ci trupei de actori, foarte tineri și foarte buni, și, bineînțeles, în primul rând, textului, care, deși a fost jucat în limba română, a fost tradus prin imagini într-un spectacol care a captivat spectatorii. Festivalul de dramaturgie românească, devenit internațional din acest an, trădează intenția organizatorilor de a impune dramaturgia românească și în alte țări. Ce șanse credeți că există, dumneavoastră cunoscând impactul pe care piesele autorilor români, montate de dumneavoastră, l-au avut asupra spectatorilor străini? Ne ^Ildimaki și la turneele pe care le-ați avut cu "Teatrul descompus" al lui Matei Vișniec. Cu "Teatrul compus" am avut turnee în cadrul francofoniei în Elveția, Franța și Belgia și consider că dramaturgia" "1unească are șanse de a se impune în lume în măsura în care spectacolele sunt actuale. Și nu mă refer ’""»nai la text, ci și la spectacol, pentru că dramaturgii au fost puși întotdeauna în actualitate de către vizori. Sau au fost aduși în prim-planul actualității lor de către regizori, de către spectacolele care au făcut voga unui moment artistic printr-un spectacol românesc. Și eventual și o vogă dată, în foarte multe momente ale carierei mele, de dramaturgia românească sau de spectacolul românesc, pentru că au avut multe adaptări după romane sau texte care nu erau dramaturgie. - Stimată doamnă Cătălina •’I Mirianu, ce proiecte de viitor aveți? - Am foarte multe proiecte de viitor. Spectacolul pe care-l repetă vam pentru Festivalul Uniunii Europene este un set după scenariul de film al lui Pirandello. Mai vreau să adaug că prin acest spectacol, "Patul lui Procust", Teatrul Bulandra a suferit o infuzie de tineret, de tinerețe, întrucât toți actorii tineri care joacă în acest spectacol au fost angajați în urma succesului său la București, de asemenea, actori consacrați, cum e Maia Morgenstern, au fost angajați prin cumul la Teatrul Bulandra, și alți actori cu angajamente în alte teatre din București, George Iescu, Mihai Bisericanu, Florin Piersic jr., au acum cumul la Teatrul Bulandra. Prin urmare, în acest moment spectacolul este spectacolul Teatrului Bulandra, deși a început prin a funcționa cu jumătate din tieri absolvenți, sau nici măcar absolvenți, studenți în ultimul an de institut.________________ RENAȘTEREA BĂNĂȚEANĂ ------------------------------------------------------------------------------- Deschiderea celei de-a patra ediții a Tim Top Mini Top-ului a atras numeroși spectatori . Foarte mulți alți amatori au rămas pe dinafară, din lipsă de locuri Cea de-a patra ediție a spectacolului concurs "Tim Top Mini Top" a fost deschisă, sâmbătă dimineață, de reprezentația oferită, în exclusivitate, de prichindeii de la Grădinița PP 23 din Timișoara. Cu farmecul și spontaneitatea (iar, uneori, chiar sinciunea) specifice vârstei, ei s-au întrecut în a spune poezii și glume, în a dansa și a cânta, în a prezenta un fragment din sceneta "Domnul Goe”, fiecare evoluție fiind răsplătită cu aplauze. Juriul a atribuit premii, după cum urmează: Ioana Aciocoiței - premiul I, Roxana Caragea și Claudia Savin - premiul II, Elisabeta Mangol și Lucian Dumitraș - premiul III. De altfel, sponsorii și organizatorul tradițional al manifestării S.C. "Concerto" S.R.L. Timișoara - au atribuit premii-cadouri tuturor participanților. Noutatea adusă în structura spectacolului a fost reprezentată de evoluția grupului de dans "Dansum" și de momentele de muzică ușoară interpretate de Mădălina Petre, Rebeca Lauritz, Voichița Stoian și Octavian Marcu. Spectacolul, desfășurat în sala Teatrului Maghiar "Csiky Gergely”, a fost urmărit de aproximativ 300 de spectatori - educatoare, părinți și copii mai mari și mai mici, foarte mulți alți doritori nemaiavând loc în încăperea primitoare a teatrului. P. MANOLE Urmare din pag. 1 Biroul de Evidența Populației este primul înglobând datele a aproximativ 23 de milioane de cetățeni". Biroul de Evidența Populației din Timișoara este prima formațiune din țară care a pus în aplicare SNEP, fiind dotat cu calculatoare din generația 486. SNEP este inspirat după modelul israelian, dar ceea ce s-a realizat la Timișoara ca dotare și sediu depășește cu mult birourile din Israel. Noul sediu este rodul colaborării dintre Poliția Municipiului, Brigada Poliției Administrative și de Logistică din cadrul IPJ Timiș și IGP, renovarea sediului fiind realizată de S.C. "Nimb" S.R.L. Pe baza SNEP se va întocmi o bază de date operative, care va putea fi folosită pentru identificarea rapidă a unei persoane. Datorită sistemului informatizat, pe baza codului personal sau a numelui, despre o persoană se pot afla toate datele de evidența populației într-un timp extrem de scurt. Noul sistem de evidență a populației va permite schimbarea actualelor buletine de identitate cu noile cărți de identitate, aliniate și ele la standardele europene în domeniu, care vor începe să fie emise încă din primul trimestru al anului 1996. De astăzi, cetățenii Timișoarei vor putea să-și rezolve problemele într-un cadru civilizat și modern.____________ Urmare din pag. Județul Timis va fi I * angrenat... general al programului Ouvertüre, să deschidă un birou al acestui program european în orașul nostru, la sediul ADETIM, în maximum două luni, concomitent cu inaugurarea biroului Ouvertüre la București. La sfârșitul lunii noiembrie a acestui an se intenționează convocarea, la Timișoara, a unei întruniri trilaterale între agențiile de dezvoltare economică din Bulgaria, Ungaria și România, în vederea demarării unor proiecte transfrontaliere comune, asistate financiar de organismele europene. Dl Viorel Coifan, concluzionând experiența europeană avută în Ungaria, ne-a declarat: "Am observat la oficialitățile europene o preocupare și o dorință sinceră de intensificare a contactelor interregionale româno-maghiare, această cooperare, pe care ei o încurajează, fiind considerată ca o importantă premisă a stabilității și prosperității în această zonă a Europei". w fMIMG Coming SRL Histioriebel nr. 3335 1900 JmStoarm/Romănia Telefon: 056/185559 DEUTZ 1 FAHR REPREZENTANȚA^mim3 ÎN ROMÂNIA Vă oferă la prețuri convenabile combine noi, fabricație 1995, cu lățimea de lucru de la 2,70 m până la 7,20 m, cu motoare Deutz cu puterea de la 116 CP până la 310 CP. Combinele sunt echipate cu tehnica cea mai modernă. Vă oferim: toate gamele de tractoare Deutz și toate uneltele agricole marca Eberhardt ca: pluguri, discuri, tăvăluguri etc. De exemplu: tractoare Deutz - noi 4x4 cu cabină lux: 105 CP până la 145 CP, de la 84.600 DM. (3140) Toate mașinile le oferim și în stare folosită.