Renaşterea Bănăţeană, martie 1996 (Anul 8, nr. 1835-1860)

1996-03-01 / nr. 1835

Pianistul Radu Lupu a câștigat Premiul Grammy Pianistul Radu Lupu, de origine română, a câștigat Premiul Grammy la secțiunea solist instrumentist, pentru interpretarea a două sonate de Franz Schubert. El a fost desemnat printre câștigători, miercuri seara, la Los Angeles, în cadrul ceremoniei de anunțare a premiilor, aflată la cea de a 38-a ediție și organizată de Academia Națională Americană de Artă și Știință. Premiul Grammy (echivalentul Oscarului) se acordă anual pentru cei mai buni artiști din lumea muzicii. (ROMPRES) Românii au cucerit (fi) America!... Federația Română de Alpinism și Escaladă transmite știrea că alpiniștii români Constantin Lăcătușu și Oliver Batăr, aflați în expediția din Anzii Cordilieri (America de Sud), au reușit ascensiunea vârfurilor Aconcagua (6.960 m), cel mai înalt de pe continentul american, și Cerro Cuemo (5.462 m), în premieră românească, pe versantul sud-vestic, acesta din urmă mult mai dificil tehnic decât Aconcagua. Alpiniștii români sosesc în țară azi, ora 15,10, la Aeroportul Otopeni, cu cursa British Airways 2894. În cursul lunii martie, ei vor găsi expediția românească în Himalaya, pentru cucerirea vârfului Dhaulagiri de 8.167 m, al șaptelea optmiar al lumii, expediție planificată să demareze la sfârșitul lunii. (ROMPRES) 0 Este a 60-a zi a anului. 0 Mai sunt 306 zile până la sfârșitul anului 1996. • Soarele răsare la ora 7,14 și apune la ora 18,21. Singurul aliat al integrării României în structurile occidentale este Ungaria! • Consideră cotidianul Magyar Nemzet Reticențele Occidentului față de România sunt o consecință a ritmului lent al reformelor economice și transformărilor în plan politic, ca și a imprevizibilității clasei politice române, se apreciază în cotidianul ungar Magyr Nemzet. Sursa citată menționează că o altă problemă a diplomației române o constituie lipsa de interes atât a Occidentului, cât și a Rusiei, față de România, în opinia cotidianului ungar, singurul punct de sprijin al Bucureștiului îl reprezintă Ungaria, tocmai datorită minorității maghiare din România. Dar pentru a obține acest sprijin, România trebuie să facă concesii, "însă din cauza opoziției dintre interesele de politică internă și externă, acest cerc se închide”, conchide cotidianul ungar. (MEDIAFAX) Capitalul străin investit în România se ridică la 1677,4 milioane dolari Capitalul străin investit în România, până la 15 februarie a.c., se ridică la 1677,4 milioane dolari, în creștere cu 82,4 milioane dolari față de începutul anului, iar numărul investitorilor străini era de 49.746 persoane, față de 49.206 la începutul lui 1996, informează Agenția Română de Dezvoltare. Potrivit sursei citate, după nivelul capitalului investit, pe primul loc se situează Republica Coreea cu 159,1 milioane dolari, urmată de Germania - 154,9 milioane dolari, și Italia - 139,4 milioane dolari. (ROMPRES) Bucureștenii vor face școala generală și la fără frecvență Inspectoratul General Școlar al Municipiului București (IGSMB) a dispus organizarea învățământului școlar fără frecvență în 22 de unități de învățământ din Capitală și SRI, a informat, ieri, prof. Florin Diac, inspector general în IGSMB. Aproape 500 de elevi au solicitat înscrierea la învățământul fără frecvență organizat în școlile generale. Conform Regulamentului elevului, elaborat de Ministerul învățământului, în mod excepțional, învățământul gimnazial se poate organiza și ca învățământ seral sau fără frecvență pentru persoanele care au depășit cu mai mult de doi ani vârsta corespunzătoare clasei. Deoarece mulți tineri sunt obligați de familie să muncească și nu mai pot frecventa cursurile, Ministerul învățământului (MÎ) și IGSMB au hotărât să vină în ajutorul acestora, au precizat surse din M. (M.F.) --------------------------------------- Mijește iar fir de primăvară, căci iar e întâi de Martie, o zi binecuvântată, a tandreții, a aducerii aminte și a speranței. Și firul acesta nu-i oricum, ci împletit din puritate și purpură. Deci mărțișoare, mărțișoare... Mii, multicolore, aducătoare de zâmbet și de bucurie, mici simboluri trădând tainice sentimente nemărturisite ori întărind vorbe de iubire ori recunoștință, venite tot din aceleași unghere ale inimii. Simboluri discrete, măiestrii meșteșugite, mici și diafane, fixând imagini, pete de culoare, urări, semnificații, pentru cea dragă. Pentru mamă, soție, iubită, prietenă, fiică, bunică, învățătoare, colegă de bancă, pentru toate ființele a căror prezență degajă acea căldură rață de care nu pare posibilă primăvara și, odată cu ea, reluarea speranțelor noastre, înverzirea și înflorirea, pajiștea înmiresmată și toate celelalte minunății pe care anotimpul renașterii naturii le aduce, îmbucurarea ochiului și a sufletului nostru, încărcarea bateriilor cu lumină nouă, cu fior existențial. Așadar, inimioare, mărțișoare... Pentru cea dragă. Pentru cele dragi și pentru cei dragi. Zâmbetul lor va face iarăși frumoasă Ziua începutului de Martie și, desigur, viața noastră. MARCEL SĂMÂNȚĂ _____________________________________________________________________________________ "După furtunile sufletului, ca și după ale naturii, învie flori ce le credeam uscate". N. IORGA • Curtea Supremă de Justiție va stabili, pe 25 aprilie a.c., unde va fi judecat dosarul în care Zaher Iskandaravii este acuzat de complicitate la omor. Sindicatul Independent Tehnic TAROM a comunicat, ieri, Ministerului Transporturilor că respinge oferta făcută de Administrația companiei și va intra în grevă generală, începând de astăzi, ora 6. 0 Legea partidelor a fost adoptată, ieri, de Senat, într-o nouă formă, care stabilește necesitatea ca fiecare partid să aibă cel puțin 10.000 de membri și filiale de cel puțin 300 de membri în minimum 15 județe. Federația Sindicatelor Libere din Comerț (FSLC) a hotărât declanșarea conflictului de muncă împotriva Fondului Proprietății de Stat (FPS), organizând în data de 5 martie a.c., un miting de protest în Piața Revoluției, în fața sediului FPS, și la Guvern. Ministrul român al afacerilor externe, Teodor Meleșcanu, a informat, ieri, la plecarea spre Sarajevo, că principalul obiectiv concret al vizitei pe care o va întreprinde în Bosnia este semnarea Protocolului bilateral privind stabilirea relațiilor diplomatice la nivel de ambasadă. Purtătorul de cuvânt prezidențial, ambasadorul Traian Chebeleu, i-a solicitat, ieri, președintelui CDR, Emil Constantinescu, să facă precizări nominale prin care să-și susțină afirmația făcută luni, 27 februarie, potrivit căreia nu mai poate fi acceptat un sistem politic în care "vinovații din Guvern devin fie ambasadori, fie consilieri prezidențiali". Deputatul PD Adrian Severin a declarat, ieri, în conferința de presă a partidului, că PD nu va subscrie unor eventuale acțiuni juridice ale CDR împotriva Guvernului, pe baza moțiunii "Energia". Bazinul portuar Constanța a fost poluat, miercuri dimineață, cu 11 tone de benzină din cauza nesupravegherii, de către echipajul petrolierului "San Giorgio", a operațiunilor de încărcare. Tribunalul Militar Teritorial București i-a prelungit, ieri, întreruperea executării pedepsei lui Tudor Postelnicu, pentru o perioadă de șase luni, din motive medicale. Capelanii ortodocși din armata Statelor Unite vor susține prelegeri în cadrul cursurilor de pregătire a preoților militari pentru Armata Română, informează Ministerul Apărării Naționale. Elevii care obțin la purtare o medie anuală sub 6 sunt declarați repetenți, indiferent de rezultatele obținute la celelalte discipline, în conformitate cu Regulamentul elevului, elaborat de Ministerul învățământului. De asemenea, sunt declarați repetenți și elevii care absentază motivat peste 120 de zile calendaristice.