Renaşterea Bănăţeană, octombrie 1997 (Anul 9, nr. 2323-2349)

1997-10-01 / nr. 2323

UE a ales pentru România timpul... rezonabil Jean-Claude Junker, premierul Luxemburgului, țară care deține președinția Uniunii Europene, s-a pronunțat, ieri, pentru acordarea unor șanse egale tuturor țărilor candidate la integrarea în UE. După întrevederea cu președintele Emil Constantinescu, premierul luxemburghez a apreciat că România va demara negocierile într-un timp "rezonabil", în cazul în care procesul de reformă continuă în același ritm. Junker a afirmat că țările candidate vor fi reexaminate anual de către Uniunea Europeană. El a precizat că la summitul din decembrie de la Luxemburg, UE va stabili "instrumente" de integrare pentru fiecare țară-candidat, în funcție de ritmul propriu de evoluție. (MEDIAFAX) upa UEFA “Noi punem steagul românesc«»»11 . Fenerbahce Istanbul - Steaua 1-2 (0-2) Aseară, lângă Bosfor, în manșa a doua a primului tur, reprezentanta țării noastre în Cupa UEFA a reușit o excelentă victorie în fața fotbaliștilor turci, cu scorul de 2- 1, rezultat care, coroborat cu acel 0- 0 din primul joc, de pe Ghencea, îi califică pe fotbaliștii români în turul ■ * * *m al acestei competiții. Pentru elevii jenați de Mihai Stoichiță și Marius Lăcătuș au înscris Militari (min. 10) și Ciocoiu (min. 45). _____________________C. ROȘA Nimic "electrizant" la FC Poli . Antrenorul Victor Roșea a fost reconfirmat! Ieri, la sediul Prefecturii din Timișoara, a avut loc o nouă ședință a Consiliului de Administrație al clubului. Infirmându-se unele preziceri, antrenorului Victor Roșea i s-a acordat în continuare încredere, considerându-se eșecul de sâmbătă, din meciul cu Unirea Alba-Iulia, ca fiind o surpriză neplăcută pe fondul unei căderi inexplicabile. De asemenea, s-a menționat și faptul că există totuși și unele "bruiaje externe" în ceea ce privește clubul violet, dar se va merge în mod ferm mai departe, ignorându-le. Mâine, membrii consiliului de administrație vor avea o discuție tranșantă cu jucătorii, iar, în perspectivă, la Poli se dorește formarea unei societăți pe acțiuni, termenul limită fiind 1 ianuarie 1998. ________________________OCTAVIAN ROSA S-a înființat Consiliul Suprem al Revoluționarilor . Care va protesta, în octombrie, la Timișoara Mai multe uniuni și asociații de revoluționari din întreaga țară au constituit, ieri, Consiliul Suprem al Revoluționarilor. Format din zece membri, reprezentanți ai acestor uniuni și asociații, Consiliul a fost constituit cu scopul de a elabora și a conduce strategia acțiunilor revoluționarilor "aflați în conflict direct cu instituțiile statului", conflict generat de hotărârea privind modificarea Legii 42/1990, se arată într-un comunicat al reprezentanților asociațiilor revoluționare. Radu Istrate, membră a acestui Consiliu, a declarat că asociațiile din București se vor solidariza cu cele din Timișoara care, pe 4 octombrie, vor organiza în Piața Victoriei din Timișoara o întrunire, ce va avea ca scop adoptarea unei strategii pentru dezamorsarea conflictului. (MEDIAFAX) "Spre a izbuti în lume facem tot ce ne stă în putință pentru a da impresia că am izbutit". FR.de La ROCHEFOUCA ULD .......................................... • Este a 272-a zi a anului. • Mai sunt 93 de zile până la sfârșitul anului 1997. • Soarele răsare la ora 7,32 și apune la ora 19,18. Economia româneasca trebuie orientata spre exterior . Ne-a declarat domnul Mihai Berinde, ministru secretar de stat în Ministerul Industriei și Comerțului, negociatorul român al acordului CEFTA - De ce avem nevoie de acordurile de liber schimb? - în calitate de negociator al acordurilor României cu Uniunea Europeană, CEFTA, EFTA, Turcia, Moldova și alte zone de liber schimb pot afirma că orice acord internațional este un compromis care înseamnă facilități, dar și concesii. Singurul lucru la îndemâna autorităților este să facă cunoscute modalitățile concrete de accesare a facilităților pentru operatorii economici. Dacă rămâi în afara acordurilor de liber schimb și nu îți deschizi economia, ceilalți parteneri se orientează în altă parte și, pe termen lung, te izolezi singur. Neînscrierea în circuitul de liberă circulație a mărfurilor ar însemna pierderea piețelor prin dezavantaje față de tratamentul preferențial acordat competitorilor sau reducerea prețurilor la export cu contravaloarea taxelor vamale și diminuarea din această cauză a încasărilor MIRCEA MITRUȚIU valutare din export. Echilibrarea dinamică a balanței comerciale Continuare în pag. 2 • Șefii diplomațiilor română și ucraineană, Adrian Severin și Ghenadi Udovenko, vor proceda la schimbul instrumentelor de ratificare a Tratatului de bază bilateral, pe 22 octombrie, la Kiev, cu prilejul reuniunii miniștrilor de Externe din țările membre ale Zonei de Cooperare Economică la Marea Neagră. • Senatul a aprobat, ieri, ordonanța de urgență prin care a fost scutit de plata TVA în 1997 importul de produse de tehnică militară, echipamente și aparatură destinate înzestrării armatei. Cel mai important contract de import pe anul 1997 care va fi scutit de plata TVA este cel încheiat cu firma elvețiană Oerlikon, în valoare de 50 de milioane de franci elvețieni, pentru achiziționarea de echipamente de artilerie. Producția industrială, în luna august, a continuat să scadă, atât în volum absolut, cu 13,8% față de iulie 1997 și cu 19,4% față de august 1996, cât și în condiții comparabile din punct de vedere al numărului de zile lucrătoare, informează Comisia Națională pentru Statistică. Grupul austriac Oesterreichische Brau- Beteiligungs AG (BBAG) a anunțat, ieri, că a achiziționat 58% din acțiunile fabricii de bere Malbera Constanța. Senatul a aprobat, ieri, Ordonanța 35/97 pentru ratificarea unui împrumut de 70 de milioane de ECU acordat de Uniunea Europeană și a cărui eliberare era condiționată, printre altele, de privatizarea sau lichidarea a 10 întreprinderi de stat din industrie cu pierderi "foarte mari" și a minimum 20 de firme de stat pentru creșterea animalelor. • Ministerul Lucrărilor Publice și Amenajării Teritoriului (MLPAT) a inițiat un proiect de lege pentru constituirea unui fond național pentru locuințe, a declarat, ieri, Nicolae Noica, ministrul Lucrărilor Publice și Amenajării Teritoriului. • Datoria Societății Române de Televiziune (SRTV) a crescut cu 30 de miliarde de lei în primele opt luni ale acestui an, ridicându-se în prezent la cifra de 92 de miliarde, a declarat, ieri, în cadrul unei conferințe de presă, Stere Gulea, director general interimar al TVR.