Renaşterea Bănăţeană, octombrie 1999 (Anul 11, nr. 2935-2960)

1999-10-01 / nr. 2935

( DIRECTOR ONORIFIC PROF. DR. JOSIF CONSTANTIN DRÁGÁN) NR. 2935 * VINERI 1 OCTOMBRIE 1999 ♦ 16 PAGINI + PROGRAME TV ♦ 1500 LEI UN NOU VAL DE SCUMPIRI • Energia, căldura, convorbirile telefonice, călătoria cu trenul și serviciile poștale ne vor scoate mai mulți bani din buzunare începând de astăzi, tarifele feroviar de călători se vor majora cu reamintim și "reașezarea" tarifelor energia electrică va crește cu 2,2% 8,2%, iar tarifele la serviciile Rom la diverse servicii poștale. Ca de obipentru consumatorii industriali și cu Telecom cresc în medie cu 8,2%. cei, autoritățile justifică scumpirile 8,1% la consumatorii casnici, prețul Prin scumpirea apei calde și a enei prin alinierea la rata inflației sau acmediu majorându-se cu 3,5%. Tot giei termice vor crește considerabil rutilizarea în funcție de cursul dede astăzi, tarifele la transportul fe sumele facturilor la întreținere. Sălarului sau al euro. Situația deficitului comercial al României continuă să se îmbunătățească, pe primele tre luni din acest an scăderea deficitului fiind de 700 milioane de dolari față de aceeași perioadă a anului trecut, îmbunătățirea balanței comerciale se realizează pe seama reducerii importurilor, care pe primele șapte luni au scăzut cu 15,1% față de perioada similară din 1998. Potrivit Comisiei Naționale pentru Statistică, deficitul Bancuri statistice . Situația deficitului comercial al României continuă să se îmbunătățească comercial FOR/CIF în luna iulie 1999 a fost de 64,3 milioane dolari SUA (367 milioane dolari SUA în iulie 1998), iar pe primele șapte luni de 1083,8 milioane dolari SUA (1.796,2 milioane dolari SUA în aceeași perioadă din anul precedent). Principalele țări față de care balanța comercială în perioada 1.1- 31 .VII. 1999 este excedentară sunt Grecia, Olanda și Portugalia dintre țările Uniunii Europene, precum și Polonia, Bulgaria, Iugoslavia, Republica Moldova, Turcia și Egipt. Balanța comercială este deficitară în relațiile cu majoritatea țărilor din Uniunea Europeană. Câștigul salarial mediu nominal brut a crescut cu 0,8% în luna august față de luna iulie, iar câștigul salarial mediu nominal net a crescut cu 1,3%, informează Comisia Națională pentru Statistică. Câștigul salarial mediu nominal brut pe economie, în luna august 1999, a fost de 2.035.698 lei, iar cel net de 1.624.183 lei. Puterea de cumpărare, exprimată ca raport dintre indicele câștigului salarial mediu nominal net și indicele prețurilor de consum,în luna august 1999,a fost de 100,1 % față de luna precedentă, de 88,7% față de decembrie 1998 și de 60,2% comparativ cu luna octombrie 1990. Din gândirea președintelui Constantinescu "Vreau sâ aud porcii grohăind, oile behänd" . La Cuculeasa stadiul în care se află lucrările celor 30 de case pentru sinistrați și a promis că statul va mai construi case, anul viitor,pentru celelalte 30 de familii de sinistrați. Președintele Constantinescu le-a promis sătenilor, care se vor muta în casă nouă că, din câștigurile realizate de Loteria solidarității, vor primi mobilă și chiar câteva animale în ogradă. Constantinescu a declarat că s-a realizat un câștig prin "Loteria solidarității" și va propune ca această sumă să fie folosită pentru mobilarea caselor și pentru achiziționarea de animale de curte. "Propunerea mea este să folosim o sumă pentru mobilă, și, mă gândesc și la pui, ca să văd când Președintele Emil Constanți. voi mai veni, la anul, un sat plin de nescu, aflat, ieri, la Cuculeasa (județul viață, porcii grohăind, oile behăind", Buzău), s-a declarat mulțumit de a mai spus Constantinescu. (MP.) Guvernul a reglementat acordarea primei pentru producătorii de grâu 0 300 lei/kg Executivul a adoptat ieri o Ordonanță de Urgență privind acordarea primei de 300 lei pe kilogram producătorilor agricoli pentru grâul de panificație livrat din recolta anului 1999, destinat consumului intern, precum și normele metodologice privind modul de acordare și decontare a primei. Purtătorul de cuvânt al Guvernului, Adriana Săftoiu, a precizat că această ordonanță de urgență face parte din pachetul de acte normative propus de Ministerul Agriculturii și Alimentației în perioada vacanței parlamentare, acte care nu au fost publicate în Monitorul Oficial din cauza solicitării în acest sens a Băncii Mondiale. Plata primelor se va suporta din bugetul Ministerului Agriculturii pe anul 1999, în limita cantității de un milion tone de grâu, precum și din bugetul aceluiași minister pe anul 2000, în limita unei cantități de un milion de tone de grâu. Producătorii agricoli care beneficiază de prima de 300 de lei/kg grâu STAS sunt cei care au livrat grâu de panificație din recolta anului 1999 agenților economici cu activitate de morărit și/sau panificație și societăților comerciale de tip Comcereal și Romcereal pentru consumul intern. (M.F.) Prea Onoratul protopop ortodox al Timișoarei este pr. dr. Ioan Bude Ieri, începând cu ora 9, la reședința Mitropoliei Banatului din Timișoara, s-a derulat ședința lunară a Consiliului Eparhial, prezidată de dr. Nicolae Corneanu, mitropolitul Banatului. Cu acest prilej a fost numit noul protopop ortodox al Timișoarei în persoana preotului doctor în teologie Ioan Bude de la Parohia Ortodoxă Română Timișoara Cetate, Piața Dacia. Prea Onoratul părinte protopop loan Bude este născut la 24 iulie 1954 în comuna Vermeș, județul Caraș-Severin. A urmat Școala Generală din Vermes, apoi Seminarul Teologic Caransebeș. Este licențiat al Institutului Teologic Universitar din Sibiu, promoția 1979. Recent, și-a luat doctoratul în teologie, specialitatea studiul biblic al Noului Testament. Protopopiatul Ortodox Român al Timișoarei este cel mai mare de pe cuprinsul Mitropoliei Banatului, numărând 120 de parohii și filii. Facem precizarea că onoratul Colegiu electoral al preoților și cantorilor salariați din cadrul Protopopiatului Ortodox Român Timișoara a propus Consiliului Eparhial trei preoți pentru funcția de protopop ortodox al Timișoarei: loan Bude, loan Tămaș și Nicolae Mircia. P.N. DOLÂNGĂ Cupa UEFA (manșa a ll-a a turului I) "Ceai amar" în Cotroceni... • Dinamo - Benfica 0-2 (0-1) Pare incredibil cum un meci așteptat cu mare interes de o țară întreagă s-a transformat până la urmă într-un veritabil joc de-a șoarecele și pisica. "Aceasta în primul rând datorită unui condamnabil trac al bucureștenilor care nu numai că nu au dominat din nici un punct de vedere această întâlnire, dar s-au lăsat practic duși de un val spre un naufragiu pe o insulă pustie. "Motanul", adică teamul lusitan, și-a ținut pe toată durata celor 90 de minute în șah adversarul, și doar nehotărârea din final a oaspeților a făcut ca rezultatul final să nu capete o proporție penibilă, în ceea ce îi privește pe băieții lui Cornel Dinu, aceștia au fost de nerecunoscut, au jucat slab și au greșit în lanț tocmai într-un moment crucial al carierei lor sportive. Așadar, practic s-a șters cu buretele jocul sublim de acum două săptămâni, de la Lisabona, dar nici nu se putea altfel în condițiile în care Vlădoiu a uitat la ce poartă atacă. Ciobotariu evolua mai mult cu gândul la Standard Liege, în timp ce portarul Preda a fost în repetate rânduri "spectator neplătitor". Cele două "lovituri de baionetă" ale portughezilor au fost date de Maniche (min. 27) și Fernandez (min. 72). (O.R.) în această lună Accizele la tutun, obol, cafea și produse petroliere vor crește din nou , în urma calculării lor în euro Pagina 5 WEST BANK Timișoara, Intrarea Doinei nr. 19-21 (Piața Mărăști) tel. 191061, 192652 Orar 8-20 Acordă dobânzi atractive la depozite în lei persoanelor fizice juridice la 30 zile = 50% 45% la 90 zile = 53% 47% Extrasul de cont se eliberează pe loc. Nu se percep comisioane la depunerea de numerar. (2008)