Renaşterea Bănăţeană, aprilie 2000 (Anul 12, nr. 3089-3113)

2000-04-01 / nr. 3089

Actualitate Renașterea Consilierii lugojeni au aprobat cererea A.S. "Conprest" Lugoj de creare a unei baze sportive (arene de fotbal) pe terenul denumit "La Plopi". Toate amenajările și construcțiile bazei sportive vor intra în proprietatea Consiliului Local Lugoj, urmând ca S.C. "Conprest" S.A. să administreze baza timp de 15 ani de la data adoptării acestei hotărâri. (Ni.) La propunerea Biroului urbanism al Primăriei, Consiliul Local Lugoj a aprobat atribuirea denumirii de strada "Sudului", pentru DE 887/4, în lungime de 315 ml și lățime de 4 ml. (Ni.) Analizând cererea Societății de Științe Istorice din România, Filiala Lugoj, Consiliul Local Lugoj a aprobat alocarea sumei de 2 milioane de lei de la bugetul local pentru amplasarea unei plăci omagiale pe clădirea cofetăriei "Liliacul", aflată pe locul unde a poposit o noapte în drumul spre exil, domnitorul Alexandru Ioan Cuza. Placa va fi dezvelită în 15 mai, cu ocazia împlinirii a 127 de ani de la moartea domnitorului. (Nr.) Ionnex Service", serviciul V_^de reparare a telefoanelor cu colectare și livrare la domiciliu, repară acum noi modele de telefoane mobile. Specialiștii de la centrul service din București asigură reparația următoarelor modele de telefoane mobile Ericsson (GA628,GA318,Gf388,GF768, GF788,GF88e,GH388,GH688, PF768, PH388, L868,T18, T28, A1018),Nokia (5110,3210,6110, 6150, 7110, 8210, 8810, 8850, 9110), Bosch (607,608,909,509), Motorola (D520), Mitsubishi (MT35). Clienții care doresc săși repare telefonul prin "Connex Service" pot apela la numerele *222 sau 3022222. (LP.) Turneul de album "După blocuri 2000" al formației B.U.G. Mafia include și un concert la Timișoara, care va avea loc luni, 3 aprilie, începând cu ora 19, la sala Olimpia își mai dau concursul Puia din trupa La Familia, Cătălin, formațiile Zona B și Băieți de Cartier. (AP) In perioada 3-6 aprilie 2000, Clinica a II-a de Chirurgie din cadrul Spitalului Clinic nr. 1 Județean din Timișoara, în colaborare cu departamentul de Ortopedie din Ioannina, Departamentul de Chirurgie a Mâinii, Replantare și Microchirurgie, Spitalul de Urgență și Universitatea Liberă Berlin, organizează al treilea curs practic de microchirurgie din Timișoara. Sunt așteptați 22 de cursanți din Grecia, Iugoslavia și Germania. (L.U.) Marți, de la ora 18,30, invitatul Cenaclului "Pavel Dan" de la Casa de Cultură Studențească din Timișoara este poetul și criticul literar Gheorghe Grigurcu. (L.U.) Comunicat. Uniunea Veteranilor de Război și a urmașilor veteranilor (UVRUV) invită pe toți veteranii ce aparțin acestei uniuni, la adunarea generală care va avea loc marți, 4 aprilie a.c., ora 10, la Casa Armatei, sala nr. 2. (dr. ing. Nicolae Nanu, președinte) Ieri, ne-am întâlnit la redacție cu câștigătorii, pe luna februarie, ai concursului "Tombola abonatului R.K.". Ca la fiecare extragere de acest fel, lista abonaților norocoși este cuprinzătoare. Cei care au fost răsplătiți cu premii substanțiale sunt: Pribac Gheorghe, Timișoara, str. Horea nr. 22 - mașină de gătit "Samus", Mikusch Maria, Timișoara, str. Cerna nr. 4, et. III, ap. 7 -1.000.000 lei; Ilie Simion, Lugoj, str. Bocșei nr. 20 -1.000.000 lei; Uncianschi Liubomir, lei; Luchian Florica, Paniova, județul Timiș - 200.000 lei; Roșu Ioan,Teremia Mare nr. 386 - 200.000 lei; Bogin Maria, Timișoara, Calea Șagului nr. 78,sc.D,ap.31 - 200.000 lei; Dumbravă Simion, Timișoara, str. Dropiei nr. 8, sc. A, ap. 7 - 200.000 lei; Grădină Viorel, Timișoara, str. Ecoului nr. 2, ap. 5 - 200.000 lei; Despi Gheorghe, Timișoara, str. Intrarea Doinei nr. 23 - 200.000 lei; Cula Marin, Timișoara, bd General Dragalina nr. 41, ap. 19 - 200.000 lei; Stoica Georgeta, comuna Tomnatic, județul Timiș - 200.000 lei; Lăpușanu Valentin, Timișoara, str. Fucsik nr. 13, ap. 11 - 200.000 lei; Furdea Petru, Timișoara, str. Romaniței nr. 4 - 200.000 lei; Istrate Paul, Timișoara, Bd Cetății nr. 111 - 200.000 lei; Motoc Slobodanca, Ciacova, str. Obradovici nr. 38 - 200.000 lei; Oprican Constanța, Timișoara, str. Stejarul nr. 10, sc. B, ap. 7 - 200.000 lei; Puia Florian, Denta nr. 868 - 200.000 lei. Iată ce ne-au declarat câțiva dintre câștigători: Gheorghe Pribac, pensionar, fost dulgher, 66 ani. "Chiar în acest an trebuia să cumpăr un nou aragaz, cel pe care-l am are 22 de ani". Elena Simion, soția lui Ilie Simion: "Am venit în locul soțului după milion, el fiind bolnav. Suntem la primul câștig care ne prinde bine, eu neavând pensie". Uncianschi Liubomir "Am mai câștigat la concursurile «Foto ghicitoare» și «3 din 50», așa că mă așteptam să urmeze și milionul". Mikushh Maria: "Voi împărți milionul cu cei doi nepoți, de 14 și 16 ani,ei fiind bucuria mea". Și cei care au câștigat câte 200.000 lei neau făcut mărturisiri: Lăpușanu Valentin: "Cu acești bani am să plătesc cheltuielile pentru mașină". Furdea Petru: "Sunt la al treilea câștig, iar ca fost poștaș, banii am să-i folosesc pentru abonament". Roșu Ioan: "Sunt la primul câștig, îmi prind bine banii pentru abonament și pentru plicuri la concursurile ziarului, eu fiind din Teremia Mare". Oprișan Constanța: "Sunt șomeră, așa că banii mă ajută mult". Culac Cornelia: "Mă bucur de bani pentru nepoțica mea". Am reținut intenția micuței Roxana, de șase anișori: "Am să ajut iepurașul să aducă la toți copiii ouă roșii". Așteptăm la redacție pe Bojin Maria, Luchian Florica și Motoc Slobodan să-și ridice premiile. Nu putem să nu consemnăm faptul că cei cu care am stat de vorbă sunt abonați de mulți ani ai ziarului nostru, pe care îl consideră "o bucurie zilnică", apreciind echidistanța și acuratețea informației. STELA RADU-ONU Ieri, ca în fiecare lună, la sediul redacției S-au împărțit premii de milioane de lei . Cititorilor fideli, participanți la "Tombola abonatului R.b." Aleea Cascadei nr. 2, sc. A, ap. 8 - 1.000.000 lei; Gheorghiu Vasile, Buziaș, str. Timișului nr. 26 - 200.000 1 aprilie 2000 Istoria religiilor și revirimentul ei între apariția revistei Zamolxis a lui Mircea Eliade din anii interbelici, și ieșirea la lumină, acum trei ani, a revistei Archaeus există un lung hiatus referitor la cercetarea religiilor, falie creată de perioada comunistă în care religia era considerată "opiu pentru popor". Lansarea realizată ieri, la Filiala din Timișoara a Uniunii Scriitorilor, a primei reviste de istoria religiilor din România, Archaeus, făcută de doi tineri cercetători Eugen Ciurtin și Andrei Timotin și condusă de marele latinist, prof. univ. dr. Dan Slușanschi, a adunat în tradiționala sală de cenaclu un numeros grup de tineri, studenți, dar și cadre didactice universitare. Programul revistei bucureștene se referă,în principal, la reînnodarea tradiției românești privitoare la orientalistică românească, sa mai permită urcarea pe tron a falselor valori. Totodată, ea constituie un efort extraordinar de integrare a spațiului românesc și sud-est european în anvergura unei discipline imense din cultura Europei, mărturisea Andrei Timotin. Dacă această revistă va ajunge în marile biblioteci ale Europei va mai schimba percepția pe care alte culturi occidentale o au față de cultura română, era de părere Ciprian Vălean. Același vorbitor se referea la necesitatea întoarcerii , origine, spre fundamentele mitice ale culturii noastre. Sau, ca să-l cităm pe eminentul cărturar G.I. Tohăneanu: "Pe poarta culturii se poate intra lesne, acolo unde politica dă greș", adică într-o Europă unde noi, românii, am intrat de mult prin intermediul unor mari personalități ale spiritului nostru. Despre revistă și programul ei s-au mai pronunțat: Dan Ungureanu, Eugen Ciurtin și alții. ION MARIN ALMAJAN studiile de patristică, indo-europe- Lazu, trebuie să contribuie la defministică etc. Revista, spunea Robert rea unei "piețe" a ideilor care să nu Reuniune de afaceri româno-germană la Timișoara De iert. Casa "Adam Müller Guttenbrunn" din Timișoara găzduiește o întâlnire de afaceri între reprezentanții a 17 firme din Germania cu aproximativ 80 de manageri români, care doresc să stabilească o relație de parteneriat în diverse domenii de activitate, în alocuțiunea de deschidere, domnul Emil Mateescu, președintele Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură din Timișoara amintea participanților la reuniune că, până în prezent, doar în județul Timiș există peste 4300 de firme cu participare de capital străin din 80 de țări, dintre care 1150 cu participare germană. A mai rostit discurs de întâmpinare domnul dr. Thomas Phall, șeful delegației Ministerului Federal al Economiei și Tehnologiei din Germania și doamna Monika Riegel, reprezentant al părții oficiale germane, ambii subliniind girul pe care îl acordă partea germană județului Timiș, în special datorită premiselor sale economice, în cursul zilei de ieri, managerii români șiau făcut cunoscute intențiile cu care ar putea acționa și au susținut și probitatea firmelor pe care le conduc. LĂCRĂMIOARA URSA 2