Renaşterea Bănăţeană, mai 2000 (Anul 12, nr. 3114-3139)

2000-05-29 / nr. 3137

Renașterea 11 NNI cam ia ta fiori retrogradarea Politehnicii.." • Afirmă fostul căpitan al naționalei române, Costică Ștefănescu — Domnule Costică Ștefănescu , dați-nevoie să fim printre primii care vă urează bine ați... revenit în Banat! — Vă mulțumesc frumos și vă asigur că voi veni să stau și să fac performanță. Mai am încă unele mici detalii de pus la punct cu gruparea reșițeană, dar în proporție de 99 la sută pot spune că voi antrena în sezonul următor în Valea Domanului. — Nu ne îndoim că obiectivul pentru sezonul următor îl constituie promovarea... — Așa este. Consider că Reșița are resursele umane și, desigur, valorice pentru a reveni pe prima scenă. Vom face un riguros plan de bătaie, pe care îl vom respecta cu strictețe. Am însă convingerea că întreaga suflare a acestui inimos oraș va face tot posibilul pentru facilitarea și netezirea drumului spre Divizia A, acolo unde CSM-ul și-a cucerit în ultimii ani un statut și o carte de ită. — Din câte am înțeles, îl veți avea ca secund pe Sinescu. Ce jucători aveți în vizor? — Deocamdată nu am avut timpul necesar să mă gândesc la acest lucru. Fără îndoială, se vor produce unele modificări în lot, dar este prematur să vehiculăm nume, însă în primul rând îmi doresc caractere adevărate, pentru că unitatea sufletească este poate cel mai mare atu pe care îl poate avea o echipă. Oricum, până la debutul stagiunii oficiale vă asigur că se va forma un nucleu în acest sens. — La Astra Ploiești lucrurile mergeau deosebit de frumos, iar un ochi obiectiv nu putea să nu observe că gruparea prahoveană a câștigat mult în personalitate, în ultimul an. Ce s-a întâmplat de fapt? — Nimic spectaculos. Insă nu mai puteam antrena acolo pentru că lucrurile ajunseseră într-un stadiu deosebit de delicat. Dar nu pot dezvălui amănunte ce țin de "bucătăria internă" pentru că nu aș dovedi "fair-play". Țin să vă asigur însă că despărțirea s-a produs, așa cum era normal, în mod cavaleresc. Am rămas, așa cum mă cunoașteți dintotdeauna, un luptător și am tăria să strâng din dinți și să merg mai departe. — Vă vine să credeți că "Poli" Timișoara va evolua în liga a treia? — Sincer să fiu mă cam ia cu fiori această retrogradare. Dar pe undeva se putea anticipa de mult timp această "cădere în gol", încă din iarnă, când am fost la Timișoara în cantonament cu Astra, am simțit că ceva nu este în regulă. Nu mă refer la problemele tehnice sau valorice ale echipei, ci la ceva mult mai grav, la nepăsarea și la resemnarea oamenilor de pe Bega. Este inadmisibil că s-a ajuns aici! Mai multe nu îmi permit să vă spun, dar țara vă vede și va trage concluzia care se cuvine... — Și, totuși, alb-violeții ar fi putut rămâne pe prima scenă dacă nu s-ar fi produs acea, har să-i spunem... mascaradă aferentă "cazului FC Drobeta — Chimica"... — Deși mi-am propus să nu mai comentez astfel de situații, trebuie să constat totuși că s-a făcut o mare nedreptate. Dacă primele două decizii au fost ferme, nu pot să realizez faptul că cea de-a treia le-a anulat așa pur și simplu. E clar că ceva a fost putred, iar prin faptul că situația s-a întors brusc nu s-a făcut altceva decât să se sporească suspiciunile. Părerea mea este că la ședința Comitetului Executiv s-a greșit. Dar asta este una, în timp e factorii care au concurat la... demolarea Politehnicii constituie o cu totul altă problemă. Mult mai condamnabilă, cred eu! OCTAVIAN ROSA S-au stabilit campionii județeni la box Sala de sport U.M.T. a găzduit, în organizarea Direcției Județene pentru Tineret și Sport Timiș și A.S.U.M. Timișoara, etapa județeană a Campionatului Național de Box, rezervată juniorilor (tineri născuți în anii 1982-1983). Iată câștigătorii celor opt categorii de greutate: Categoria 48 kg: Cristian Scurtu (C.S. Banatul Timișoara). Cat. 51 kg: Francisc Podilă (C.S.M. - U.M. Timișoara). Cat. 54 kg: Florin Petruș (C.S. Banatul Timișoara). Cat. 57 kg: Lucian Oprea (C.S.M. - U.M. Timișoara). Cat. 60 kg: Ciprian Gavrilă (C.S.M. - U.M.Timișoara). Cat. 63,5 kg: Hari Herțan (C.S. Banatul Timișoara). Cat. 67 kg: Zoltán Victor (C.S.M. - U.M. Timișoara). Cat. 71 kg: Cosmin Harșani (C.S.M. - U.M. Timișoara). Aceștia au dobândit totodată dreptul de a participa la etapa de zonă a acestei competiții ce va avea loc în perioada 5-9 iunie în localitatea Craiova. De pregătirea tehnică a acestor pugiliști se ocupă cu competență și dăruire antrenorii Nicolae Ispas (de sportivii de la C.S.M. U.M. Timișoara), și Gheorghe Bica (de cei de la C.S. Banatul Timișoara). ION OARGĂ De la un cârlig la altul Săptămâna care urmează, cea practic ultima săptămână în care pescu prinsă între 29 mai și 4 iunie este cuitul este prohibit în apele colinare și de șes. După cum se știe, conform Ordinului nr. 46 al Ministerului Agriculturii și Alimentației, pescuitul se va redeschide începând cu data de 9 iunie a.c. Așadar,începând cu această dată este permis pescuitul sportiv la toate speciile de pește aflate în aceste ape, cu excepția speciilor de văduviță, morunaș, caracudă, și, vită și cegă, al căror pescuit este interzis până la data de 1 aprilie 2001, în perioada cuprinsă între 29 mai - 4 iunie solinarul este deosebit de favorabil pentru pescuitul sportiv deoarece, luna, aflată în ultimul pătrar trece în faza de lună nouă. Astfel, zilele de 30, 31 mai și 1, 2, 3, 4 iunie pot fi deosebit de prolifice pentru pescarii sportivi experimentați. La data de 29 mai soarele răsare la ora 5,51 și apune la ora 21,14, iar la data de 4 iunie, soarele răsare la ora 5,48 și apune la ora 21,19. CORNEL RÁCZ 3 Breviar intern Astăzi se va pune în mișcare caravana celui de-al doilea turneu de Grand Slam al anului, competiție ce se va disputa în capitala Franței, la Roland Garros. în primul Tenis, Roland Garros Chans, o prima "nuca" pentru români! tur al întrecerii feminine, Ruxandra Dragomir o va întâlni pe slovaca Karina Hadsudova, în timp ce Irina Spârlea va avea o misiune aparent mai ușoară, ea urmând să evolueze în compania unei jucătoare venite din calificări. La masculin, Andrei Pavel se va afla față în față cu Albert Partes (Spania), iar Adrian Voinea va da un examen deosebit de dificil, cu fostul laureat al Parisului, americanul Michael Chang; în rest, marii favoriți par în vervă și promit un spectacol pe cinste. S-au consemnat din păcate și două abandonuri: Serena Williams (nerefăcută încă după o accidentare la genunchiul stâng) și Magnus Larsson, a cărui nevastă a născut recent o fetiță. (OH.) Bronz timișorean la Focșani" . Cucerit la CN de lowkick Recent, în municipiul Focșani s-au derulat întrecerile unei noi ediții a Campionatelor Naționale de lowkick, competiție la care au luat startul și doi sportivi de la CS Banatul Timișoara. Astfel, elevii antrenoarei Laura Maria Vuculescu au avut în general comportări bune, atât Daniel Gruia (la 51 kg) cât și Vladimir Bodor (la 87 kg) intrând în posesia medaliilor de bronz. în altă ordine de idei, trebuie să constatăm cu surprindere dar și cu indignare, că multipla laureată mondială și europeană la kickbox, Laura Vuculescu, nu va putea participa, "din lipsă de fonduri", la mondialele ce vor avea loc la începutul lunii viitoare în Filipine. întreaga deplasare ar fi costat în jur de 1500 dolari, adică banii unui fotbalist (mediocru) pe câteva săptămâni. No comment! (OJR.) 29 mai 2000 Popice - Divizia A masculin Oaspeții au uitat să mai vina... C.S. Buziaș Bacova - Foresta Talmaciu 48500 Pe arena Voința din Timișoara a fost programat jocul dintre formațiile C.S. Buziaș Bacova - Foresta Tălmaciu, contând pentru ultima etapă a Campionatului Național de popice rezervat echipelor masculine. Jocul însă nu s-a disputat, echipa din Tălmaciu nu a făcut deplasarea la acest meci, astfel că jocul va fi omologat, conform regulamentului, cu scorul de 4850-0. La încheierea acestui campionat, echipa timișeană s-a situat pe locul 6, din cele 10 echipe participante, în încheierea campiontului, dl Aurel Deheleanu, antrenorul echipei C.S. Buziaș Racova ține să mulțumească Primăriei din Buziaș, (primar dl Florin Alban Florian), pentru susținerea financiară a echipei, fără de care formația timișeană nu ar fi putut lua parte la acest campionat și speră ca și în ediția viitoare să beneficieze de acest sprijin pentru a putea participa în prima ligă a țării. I. OARGĂ