Renaşterea Bănăţeană, iunie 2000 (Anul 12, nr. 3140-3165)

2000-06-03 / nr. 3142

Actualitate 3 iunie 2000 Comunicat, în 4 iunie,în toate localitățile din județul Timiș au loc alegeri locale. Pentru a preîntâmpina eventuale situații critice de sănătate a populației din județul Timiș, Direcția de Sănătate Publică Timiș, în conformitate cu Legea 100/1998 și Legea 74/1995, cap. 1, art. 2-3, solicită medicilor de familie din localitățile rurale, să fie prezenți în cabinete, pentru a acorda asistență medicală de urgență eventualelor solicitări. (conf. dr. Sorin Pescariu - director, Direcția de Sănătate Publică a Județului Timiș) Mâine, la ora 20, la Domul din Piața Unirii Timișoara, va avea loc un recital de orgă susținut de Marcela Costea, studentă în anul IV (clasa conf. Felician Roșea) la Facultatea de Muzică din Timișoara, în program: J.S. Bach - Preludiu și fugă în Mi bemol major; Paul Hindemith - Sonata a II-a (partea I); Franz Liszt - Adaos, salutarem undam. Intrarea liberă. (A.T.) RomTelecom Timiș anunță că, începând de luni, 5 iunie, până miercuri, 7 iunie, se vor executa lucrări de modernizare a rețelei telefonice, lucrări ce vor afecta funcționarea posturilor telefonice ale abonaților de pe străzile: Labirint nr. 14,16, 18; Stelelor nr. 5; Cetății nr. 56, 60. Pentru întreruperile în funcționarea posturilor telefonice, care depășesc 48 de ore, se vor acorda scăderi din taxa de abonament, în conformitate cu prevederile art. 9.4 din "Condițiile generale pentru furnizarea serviciului telefonic". (R.T.) Cea mai mare parte a copiilor din cadrul Școlii cu Clasele I-VIII nr. 11 din Timișoara au sărbătorit ziua de 1 iunie, susținând un spectacol artistic, alcătuit din scenete de teatru, cântece, dansuri populare, desene pe asfalt și un carnaval. (L.U.) Marți, 6 iunie, ora 20, va avea loc, la Domul din Piața Unirii, un concert de muzică vocal-simfonică, cuprinzând lucrări din creația lui J.S. Bach. Programul cuprinde: Simfonia în Re major B.W.V. 29, Cantata "Jauczet Gott in allen Landen" B.W.V. 51 și Oratoriul de Paști B.W.V. 249. Soliștii concertului vor fi cadre universitare și studenți, acompaniați de Corul Domului și orchestra de cameră/ cadre didactice și studenți ai Facultății de Muzică, având drept concertmaistru pe conf. univ. Ioan Fernbach. Dirijează prof. univ. Walter Kindl, capelmaestru al Domului din Timișoara. (M.S.L.) La Secția de etnografie a Muzeului Banatului din Bastionul Cetății - Timișoara va avea loc marți, 6 iunie, vernisajul expoziției "Ceramica bănățeană între cotidian și sărbătoare". (A.T.) In 7 iunie, ora 17, în sala Operei Române din Timișoara, Liceul de Muzică "Ion Vidu" - Secția de coregrafie prezintă un spectacol de diplomă - Promoția 2000. Evoluează elevii claselor V - XII. Biletele se găsesc la Agenția Operei Române și la Liceul de Muzică din Timișoara, costând 20.000 lei, pentru doi elevi. (A.T.) Renașterea IMBANATE ANA Cu ocazia împlinirii a 118 ani de la naștere, respectiv a 54 de ani de la moartea Mareșalului Ion Antonescu, Filiala Lugoj fundației care îi poartă numele, a a organizat o manifestare comemorativă, ieri, de la ora 12. Astfel, la Biserica "Adormirea Maicii Domnului", P.On. Ioan Cerbu, protopopul Lugojului, și preotul Bujor Damșa au oficiat o slujbă de pomenire a mareșalului, după care, manifestarea a continuat la Monumentul Unirii din centrul orașului. Aici, o gardă militară a prezentat onorul, iar în timp ce fanfara municipală a intonat Imnul Eroilor, au fost depuse coroane de flori din partea veteranilor de război, Armatei, Jandarmeriei, Bisericii și Fundației "Mareșal Ion Antonescu", Filiala Lugoj. Acest erou-simbol al neamului românesc a fost apoi elogiat de col. Gheorghe Feraru, comandantul Garnizoanei Lugoj, general de Flotilă Aeriană (r) loan Stoian, președintele Ligii "Mareșal Ion Antonescu", Filiala Timiș, și de Marcel Nicolae, președintele Fundației "Mareșal Ion Antonescu", Filiala Lugoj. O ceremonie similară s-a mai desfășurat și la Monumentul "Alfa și Omega" al eroilor lugojeni căzuți în al doilea război mondial, manifestarea încheindu-se cu defilarea gărzii militare, care a prezentat onorul la monument. NICOLAE LAIETIU a Mareșalul Ion Antonescu fost omagiat și la Lugoj Ieri. Președinții Birourilor electorale di ale secțiilor de votare din Timișoara au intrat în posesia buletinelor de vot bi Președinții Birourilor electorale ale celor 216 secții de votare de pe raza municipiului Timișoara au fost chemați, ieri, la sediul Primăriei, pentru a ridica buletinele de vot, consumabilele și rechizitele necesare pentru buna desfășurare a activităților în cadrul primului tur de scrutin al alegerilor locale care va avea loc mâine, 4 iunie 2000. în altă ordine de idei, prefectul județului Timiș, Liviu Barbu, a ținut să precizeze că, pe parcursul nopții de joi spre vineri, au fost întocmite procese-verbale de contravenție pentru un număr de 11 persoane depistate lipind afișe electorale, deși termenul legal pentru campanie a expirat. Pe toată perioada rămasă până la alegeri, dispozitive mărite formate din polițiști, jandarmi și gardieni publici vor patrula, cu precădere în zonele unde sunt organizate secțiile de votare și,în paralel, va fi asigurată paza fiecărei secții. De asemenea, la Comisia Națională de Statistică de la București au fost trimise pentru analiză mostre cu fiecare buletin de vot — pentru Consiliul județean, pentru primari și Consiliile locale, acestea urmând să fie verificate în ceea ce privește posibilitatea de realizare a unor fraude. (R.M.) In perioada 5-9 iunie 2000, la Clinica I de Ortopedie și Traumatologie din Timișoara, se va desfășura cursul internațional de artroscopia genunchiului, problematica fiind abordată prin prisma tehnicii chirurgicale minimum invazive. Participă cu lucrări specialiști în artroscopie din Se trece la învățământul obligatoriu de nouă clase! • Din anul școlar următor o dată cu promoția de elevi care, în acest an școlar, studiază în clasa a Vl-a, va începe învățământul obligatoriu de nouă clase. Astfel, elevii de gimnaziu care vor urma, de la 1 septembrie 2000, cursurile clasei a VII-a vor fi școlarizați, în timpul liceului, pe o perioadă de trei ani. Această măsură s-a adoptat, de către Parlamentul României, deoarece se consideră că opt clase obligatorii sunt insuficiente, mai ales că numeroși tineri, în special din mediul rural, nu-și mai continuă studiile în etapa superioară. Un alt considerent se referă la necesitatea adaptării sistemului educațional de la noi criteriilor și principiilor celui european; în acest sens, Ministerul Educației Naționale va realiza un nou curriculum de învățământ și o nouă raportare financiară. L.URSA Curs internațional de artroscopie a genunchiului țară (precum dr. Rodica Marinescu, dr. Doru Filipescu, Dragoș Niculescu etc.), prof. univ. dr. John P. Barret, de la "The Florida Knee and Orthopedic Centers", și șeful clinicii gazdă, prof. dr. Horia Vermeșan. Tematica acțiunii va cuprinde întreaga problematică a acestei metode, de la anatomie, până la patologie, inclusiv tehnici chirurgicale specifice și anestezie. Ultima zi a cursului este rezervată demonstrațiilor practice efectuate de lectori, sesiunea "live surge ” fiind retransmisă din blocul oprator prin televiziune cu circuit închis. Manifestarea este sprijinită de "The Barret Familly Foundation", "Lamar Perxim" și "Smith and Nephew". (L.U.) .. .spunea, la întâlnirea de ieri, prilejuită de lansarea cărții "Meditații anticarteziene" de Vajda Mihály, tânărul filosof timișorean Ciprian Vălean, citând un proverb evreiesc, în fond, lucrarea filosofului maghiar Vajda Mihály, tradusă în limba română de Alexandru Pogar și apărută la Editura clujeană Diaphora, este un demers legat tocmai de gândire, o gândire capabilă să vadă și punctul de vedere al celuilalt, chiar dacă acest punct de vedere este adesea în contradicție cu al nostru, chiar dacă el pare să fie rezultatul unei minciuni sau al unei minți bolnave. Până nu vom conștientiza că adevărul celuilalt este la fel de important pentru sine, precum este propriul nostru adevăr, dialogul va fi imposibil, înțelegerea cu neputință, se spune în prefața cărții. Vajda Mihály este profesor de filosofie la Universitatea din Debrecen, autor al unor lucrări de filosofie,precum: "Evidențe în schimbare. în drum spre postmodern" (1992), " Heidegger postmodernul" (1993), "Nu pentru eternitate" (1996), al studiilor despre Kierkeggaard, Husserl, Freud, Derrida etc. Anul trecut i-a fost decernat titlul de Doctor Honoris Causa al Universității Babeș-Bolyai din Cluj- Napoca. Cartea lansată ieri la Filiala din Timișoara a Uniunii Scriitorilor este așa cum spunea Ciprian Mihali, coordonatorul volumului, un îndemn la a reflecta asupra trecutului și prezentului nostru, o provocare la reflecție pe ceea ce este pluralitatea punctelor de vedere, dar și, conform precizării prof. univ. dr. Cornel Ungureanu, "un bocet, caracteristic Estului european" despre neputința noastră de a crea filosofie. (I.M.A.) 2