Renaşterea Bănăţeană, octombrie 2000 (Anul 12, nr. 3245-3270)

2000-10-02 / nr. 3245

Sănătatea - "an drept al fiecărui om" . Theodor Stolojan susține necesitatea modificării legislației sponsorizării, în favoarea sistemului de asigurări Candidatul Partidului Național Liberal la Președinția României. Theodor Stolojan a susținut, ieri, necesitatea modificării legii sponsorizării în așa manieră încât sistemul de asigurări socile de sănătate să fie susținut prin cheii sau fonduri extrabugetare, "care să reducă povara contribuției asiguraților". Stolojan consideră extrem de grav faptul că oamenii săraci nu au acces sau au acces limitat la îngrijirea medicală, precizează un comunicat remis de către Biroul de Presă al PNL." Acesta este un drept al fiecărui om și nu poate fi condiționat de avere", a spus Stolojan, conform comunicatului. Candidatul PNL a apreciat că "reforma în sistemul sanitar nu este simplă și fiecare zi pierdută provoacă pierderi imense, mai ales că progresul tehnic în acest domeniu este tot mai rapid și sofisticat". Stolojan a fost însoțit în vizita sa de către fostul președinte al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, Alexandru Ciocâlteu, și de către președintele Colegiului Medicilor din România, Mircea Cinteză. (MEDIAFAX) "Mariaj" între PSDR și PDSR Consiliul Național al PSDR a aprobat, sâmbătă, protocolul viitoarei fuziuni cu PDSR, cel al intrării în alianța Polului Democrat Social din România, precum și tezele de guvernare și oferta electorală a partidului. Președintele PSDR, Alexandru Athanasiu, a declarat că ambele protocoale au fost votate aproape în unanimitate, înregistrându-se o singură abținere, din partea președintelui de onoare, Sergiu Cunescu care a avut anumite reticențe și a exprimat în timpul lucrărilor o poziție diferită de ceilalți membri ai partidului. Athanasiu a recunoscut că diferendul a apărut din cauza opoziției manifestate de Cunescu față de alianța cu PDSR și de faptul că procesul politic în care agajat partidul său nu este lipsit de riscuri. Liderul PSDR a spus că principalul risc îl reprezintă faptul că, în timpul viitoarelor negocieri, atât în cadrul alianței cât și în vederea fuziunii, anumite principii social-democrate ar putea fi distorsionate. în privința tezelor de guvernare și a ofertei electorale, Athanasiu a explicat că elemente din acestea vor fi integrate în oferta electorală a alianței Polul Democrat Social. (M.F.) "Tociți cartea, fraților, ca altfel nu mai merge!" • A fost îndemnul adresat de primul-ministru al României, prof. univ. dr. Mugur Isărescu, sâmbătă, la Timișoara, cu ocazia începerii noului an universitar Citiți în pagina 2 Noapte bună, Sydney începând de ieri, în Australia domnește liniștea. După zile întregi de agitație și forfotă, viața la Sydney a revenit la normal. Festivitatea de închidere a JO a fost sublimă, la fel ca și cea inaugurală. Flacăra, însă, s-a stins, urmând să prindă din nou viață peste patru ani, la Atena, într-un moment solemn, președintele CIO, Juan Antonio Samaranch, a înmânat drapelul olimpic oficialităților elene, Grecia urmând să găzduiască marea sărbătoare a anului 2004. în ceea ce ne privește, sâmbătă după-amiază a sosit acasă prima parte a delegației de sportivi ce a reprezentat România la Jocurile Olimpice de la Sydney. A fost, așa cum era de așteptat, o primire emoționantă, mii de iubitori ai sportului ținând să fie prezenți la Aeroportul Otopeni din Capitală pentru a le mulțumi "pe viu" celor care, prin prestații de excepție, au reușit să aducă România printre primele zece națiuni ale planetei. Leam revăzut astfel pe gimnastele noastre de aur, în frunte cu... micuța Andreea Răducan, cea care a făcut să curgă atâta cerneală prin presa mondială din ultimul timp. Diana Mocanu,Mihai Covaliu,Elisabeta Lipă, Elena Damian sunt doar câteva hume care s-au aflat sâmbătă pe buzele tuturor, într-o seerie de flori și de cuvinte alese. (O.R.)  Amănunte despre întrecerile din ultimele două zile ale Olimpiadei precum și un interviu cu antrenorul Octavian Belu citiți în paginile "Universului sportiv" Asociația Foștilor Deținuți Politici (AFDPR) va susține candidatura premierului Mugur Isărescu pentru Președinția României și va acorda sprijinul său partidelor Ticu Dumitrescu - reconfirmat ca președinte a AfDPR de centru dreapta în alegerile parlamentare au decis,sâmbătă,delegații la congresul AFDPR. Congresul l- a reconfirmat pe senatorul Constantin Ticu Dumitrescu în funcția de președinte al AFDPR. Ticu Dumitrescu a declarat că i s-a propus să candideze, din partea PNȚCD, dar nu a luat încă o decizie în acest sens. Senatorul consideră că decizia de a mai candida este foarte greu de luat, deoarece "PNȚCD are la centru lideri cel puțin iresponsabili", a adăugat președintele AFDPR. (MP.) C.V. Tudor nu sa tama da "contabili" • El a fost desemnat candidat la Președinție de către Consiliul National al PRM Consiliul Național al PRM l-a desemnat, sâmbătă, pe senatorul și liderul partidului, Corneliu Vadim Tudor, drept candidat la alegerile prezidențiale. Vadim Tudor a spus, cu acest prilej, că nu se teme de contracandidații săi pentru funcția supremă în stat, aceștia fiind "fie foști activiști de partid, fie simpli contabili", care nu întrunesc calitățile necesare pentru a reinstaura autoritatea, pentru a scoate țara din impasul economic și pentru a accelera procesul de integrare în structurile euro-atlantice. Acesta a expus prioritățile programului de guvernare ale PRM, care prevăd, printre altele, recuperarea tezaurului național de la Federația Rusă, ieftinirea mâncării, a băuturii și a carburanților, integrarea socială a țiganilor, renegocierea contractelor cu FMI și Banca Mondială "în sensul protejării statului român", expulzarea persoanelor care sabotează integritatea teritorială a țării și unirea cu Republica Moldova. (MP.) _____