Renaşterea Bănăţeană, aprilie 2001 (Anul 13, nr. 3396-3419)

2001-04-02 / nr. 3396

Nu va fi o tragedie daca România nu va fi invitata sa adere la NATO în 2002 • A declarat, sâmbătă, la Snagov, președintele Iliescu Președintele Ion Iliescu a declarat, sâmbătă, că "nu va fi o tragedie" dacă Alianța Nord-Atlantică nu va invita România să devină membru la summit-ul NATO de la Praga din 2002. Șeful statului a apreciat că dacă nu va fi invitată să adere în 2002, România va fi în aceeași situație în care este și în prezent. Iliescu a arătat că întotdeauna trebuie căutate alternative. El a precizat că, de exemplu, în prezent, România nu este membră a Alianței, dar participă la Parteneriatul pentru Pace. Președintele Iliescu a declarat că România trebuie să valorifice ocazia pe care o are în prezent de a îndeplini condițiile pentru aderarea la Alianța Nord- Atlantică. (MEDIAFAX) Alte amănunte, în pagina 4 Consiliul Național Director al Alianței Civice l-a ales, sâmbătă, prin vot secret, pe Șerban Rădulescu Zoner în funcția de președinte al Alianței, în urma retragerii Anei Blandiana din această funcție. Pentru președinția Alianței Civice Alianta Civică are un nou lider , Serban Rădulescu . Zoner a fost ales în funcția de președinte au mai candidat Florin Niculescu, vicepreședinte al Alianței și președinte al filialei București, și Ioana Voicu-Arnăuțoiu, vicepreședinte, care înaintea votului s-a retras din competiție pledând pentru candidatura lui Zoner. Ana Blandiana a cerut să fie degrevată de funcția executivă de președinte al Alianței Civice din cauza muncii epuizante pe care o necesită în perioada următoare finalizarea Memorialului de la Sighet, al cărui inițiator și realizator principal este, și din motive profesionale. De altfel, Ana Blandiana își anunțase retragerea de la Congresul Alianței Civice din luna mai 2000. Pe viitor, Ana Blandiana va rămâne membru în Senatul Alianței Civice. (MP.) Slobodan Miloșevici s-a predat . Autoritățile de la Belgrad nu intenționează să îl transfere pentru a fi judecat de către TPI Pagina 16 Eveniment creștin ----------------------------------------Hirotonia episcopului vicar mitropolitan Daniil Partoșanu • Pentru administrarea Episcopiei Ortodoxe Române din Iugoslavia Țara de doar 20 la sută din fondurile externe acordate Ministrul informației publice, Vasile Dâncu, a declarat, că România a beneficiat de fonduri externe importante, dar a dat dovadă de o gestionare ineficientă a acestora. "Din sumele pe care le-am primit până acum, s-au extras 20 la sută, din cauza întârzierilor cu care au fost depuse proiecte sau din alte cauze care depind exclusiv de noi", a afirmat Vasile Dâncu, precizând că sumele pe care ar trebui să le primească România în anul 2002 se ridică la aproximativ un miliard de dolari numai pentru proiecte de dezvoltare socială. (MP.) Renault SA intenționează să transforme uzina Dacia Pitești într-un mare exportator, în urma unor investiții în valoare de 356 de milioane de euro (316 milioane de dolari), care vor fi realizate până în anul 2004. Suma anunțată nu include investițiile pentru noul model X90, adică aproximativ în pregătire futomobilul "Dacia X90" . Renault va investi, până în 2004, peste 350 milioane de euro pentru modernizarea uzinei de la Pitești , 350-450 de milioane de euro, care va fi produs la Pitești și care se adresează piețelor din țările emergente, printre care și America Latină. Renault intenționează să lanseze noul model în 2004, la un preț de 5.000 de euro. Obiectivul companiei este o producție de 500.000 de autovehicule Dacia, până la sfârșitul acestui deceniu, dintre care 200.000 vor fi produse în România, fapt pentru care, potrivit declarațiilor lui Manuel Gomez, președintele Consiliului de Administrație al Dacia, vor fi necesare lucrări intense de modernizare a fabricii de la Pitești. "Provocarea este imensă", a afirmat Gomez, care a adăugat că producătorul ar putea deveni profitabil în 2004. (MEDIAFAX)