Renaşterea Bănăţeană, iunie 2001 (Anul 13, nr. 3446-3471)

2001-06-01 / nr. 3446

1 iunie 2001 Renașterea obAmateahA Actualitate Ministrul educației și cercetării, Ecaterina Andronescu, a anunțat structura noului an școlar, după ce Executivul a solicitat decalarea cu o săptămână a începerii cursurilor. Astfel, anul școlar 2001-2002 va avea 34 de săptămâni, însumând 170 de zile lucrătoare și va începe în data de 15 septembrie, zi în care vor fi organizate doar festivitățile de deschidere a anului școlar. Anul școlar 2001-2002 este structurat pe două semestre, după cum urmează: Semestrul I - 70 de zile cursuri, 17 septembrie 2001 - 21 decembrie 2001. Vacanță: 22 decembrie 2001 - 7 ianuarie 2002, în perioada 5-9 noiembrie 2001, clasele I-IV nu vor face cursuri, învățătorii vor desfășura cu elevii excursii, vizite. Instituție de învățământ superior fondată în 1992 de către profesorul Iosif Constantin Drăgan, Universitatea Europeană are sediul la Lugoj, str. Ion Huniade nr. 2. Este cea mai mare investiție în domeniul învățământului privat din vestul țării, construcția clădirii și dotările moderne depășind 3 milioane de dolari. Pentru anul universitar 2001/ 2002, U .E .D. este autorizată să desfășoare activități de învățământ în trei domenii: drept (la Lugoj și Brașov), științe economice (la Lugoj și Brașov) și cibernetică și informatică economică (la Lugoj). în prezent, U.E.D. are un număr de peste 4500 studenți, majoritatea urmând cursurile facultăților concursuri și alte activități cu scop didactic și educativ. Semestrul al II-lea: 100 de zile, cursuri 7 ianuarie -14 iunie 2002. Vacanță: 18 martie - 24 martie 2002. Vacanță de Paști: 29 aprilie - 7 mai 2002. Clasa a VIII-a termină cursurile în ziua de 7 iunie 2002. Vacanța de vară: 15 iunie de drept și științe economice. Facultățile de la Lugoj își desfășoară activitățile în spații proprii. Concepute ergonomie, aula, amfiteatrele, sălile de seminar și laboratoarele permit procese didactice simultane pentru mai mult de 1500 de studenți. Prin dotarea cu tehnologie de calcul modernă, laboratoarele facilitează accesul la informația științifică internațională. Rețeaua de calculatoare (30), legată la Internet, servește pregătirii studenților de la toate facultățile, înlesnind, printre altele, accesul viitorilor juriști la programul "Legis" (o "integrală" a legislației românești). La îndemâna studenților este și Biblioteca U.E.D., care le oferă peste 15 septembrie 2002. în situații deosebite, bine fundamentate, în funcție de condițiile climatice locale speciale și de specificul școlii, inspectoratele școlare pot aproba școlilor, la cererea conducerii acestora și cu avizul Ministerului Educației și Cercetării, modificări ale 15000 de volume, destinate pregătirii profesionale, dar are și un fond de carte rară și veche, precum și un mare număr de reviste de specialitate. Sala de lectură are 120 de locuri pentru studiu. Activitățile didactice sunt asigurate de cadre universitare de prestigiu, titulari la cele trei facultăți de la Lugoj, ca și de universitari din centre consacrate: București, Cluj,Brașov, Timișoara. U.E.D. aplică un program de facilități prin care asigură și pregătirea studenților cu posibilități materiale reduse. Aceste facilități constau în: burse de merit, burse sociale, manuale în utilizare gratuită pe termen lung, ajutoare financiare pentru situații dificile familiale, asigurarea unor structurii anului școlar stabilite prin acest Ordin. Aprobarea se acordă în condițiile asigurării numărului de 34 de săptămâni și 170 de zile de școală. Astfel de aprobări vor avea în vedere asigurarea posibilității ca toți elevii să participe, fără restricții, la examenele organizate spații de cazare. Taxele anuale, plătibile și în trei rate, sunt cele mai mici în sistemul învățământului particular, făcând astfel posibil accesul unui număr mare de tineri la pregătirea universitară. Cercurile științifice studențești reprezintă posibilități reale de valorificare a preocupărilor de cercetare științifică. Facultatea de Drept și Facultatea de Științe Economice au publicații proprii: Studium Legis, respectiv Anale (seria Științe Economice). A fost înființat un Departament de Relații Internaționale și Cercetare Științifică, ale cărui obiective sunt integrarea U.E.D. în viața științifică națională și stabilirea contactelor cu la sfârșitul anului școlar (capacitate, bacalaureat, absolvire, școala profesională). Evaluarea cunoștințelor elevilor se va realiza în mod ritmic, pe întreaga durată a semestrelor. în ultimele săptămâni de școală ale fiecărui semestru se va asigura recapitularea și consolidarea cunoștințelor. începerea anului școlar la 15 septembrie a fost cerută de către premierul Adrian Năstase pentru ca, în primele două săptămâni ale lunii, să poată funcționa un program social de turism care se adresează studenților, elevilor, indiferent de forma de învățământ, de stat sau particular, tarifele pe litoral urmând să fie, în această perioadă, cu 60-70 la sută mai mici decât cele din prima parte a sezonului. (MEDIAFAX) instituții de rang universitar din Europa și din lume. Legăturile cu universități din Italia și Franța vor facilita schimburi de experiență, specializarea studenților români în străinătate, participarea acestora la simpozioane, cursuri speciale, târguri de carte etc. Absolvenții de până acum ai Facultăților de Drept și Științ Economice și-au trecut examenele de licență în proporție de 80% (Drept) și 100% (Științe Economice) din numărul celor prezentați la examene. Specializările U.E.D. au fost autorizate provizoriu prin Hotărârea de Guvern nr. 696/2000. Universitatea Europeană Drăgan e acum șansa Dvs. Ministerul Educației și Cercetării a stabilit structura anului școlar 2001-2002 • Cea mai mare investiție în domeniul învățământului privat din vestul țării 11Sg*