Renaşterea Bănăţeană, iunie 2001 (Anul 13, nr. 3446-3471)

2001-06-12 / nr. 3455

Renașterea RIBANATEANA Dosar finalizat . Drogurile au ajuns în mâinile procurorilor Ofițerii Serviciului cercetări penale, din cadrul Inspectoratului de Poliție al Județului Timiș, au finalizat investigațiile și au înaintat Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Timișoara, cu propunerea de trimitere în judecată, dosarul penal privind pe Claudiu Răzvan Tănase. Surse oficiale ne-au comunicat că, în 10 aprilie a.c., polițiștii din Lugoj au organizat o acțiune pentru prevenirea și combaterea infracțiunilor la regimul circulației, depistându-l, într-un autovehicul, pe Gheorghe Ș., care a aruncat o pungă din nylon unde erau șapte pliculețe din material plastic cu 8,21 grame de heroină, 9,93 grame de cannabis și 38 comprimate de "Metadonă". Gheorghe Ș. a afirmat că le-a cumpărat de la Claudiu Răzvan Tănase. Ulterior, acesta a fost prins de către lucrători ai I.P.J. Timiș și ofițeri din cadrul Direcției de Combatere a Crimei Organizate și Antidrog București, în timp ce încerca să comercializeze 2,5 grame de heroină. Potrivit sursei, din cercetări a rezultat că, în perioada 2000-2001, Tănase i-a vândut lui Gheorghe Ș. droguri în valoare de circa 12.000 de mărci germane. Claudiu Răzvan Tănase a fost cercetat în stare de arest preventiv, pentru trafic de droguri, în baza unui mandat emis de Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Timișoara, iar Gheorghe Ș. în stare de libertate, pentru aceeași infracțiune, el fiind dependent de droguri. GH. TELBISZ I [UNK]va după-amiaza zilei de duminică, în jurul orei 17,30, minora Alina Ionela Rus, în vârstă de 5 ani, din satul Sânmihaiu German Jipa "criminală" (Cantonul Apele Române), s-a înecat în bazinul ștrandului termal din luate. Potrivit informațiilor furnizate de către Biroul de presă al Inspectoratului de Poliție al Județului Timiș, fetița se afla la ștrand împreună cu tatăl său, Vaier Rus, și, din nefericire, a scăpat de sub supravegherea acestuia. Trupul lipsit de viață al micuței a fost transportat la morgă, în vederea efectuării autopsiei. (G.T.) 7 Conducători auto, când circulați pe strada Orion din Timișoara, nu vă lăsați furați de netezimea carosabilului, riscați să rămâneți fără pivoți și planetare, pentru că gurile de canal nu sunt ridicate la nivelul asfaltului!... (I.L.) Flagrant De la începutul anului, pe raza de competență a Inspectoratului Județean al Poliției de Frontieră Timiș s-au produs 296 de evenimente (173 de infracțiuni), față de 220 în aceeași perioadă a anului trecut. Organele de poliție au cercetat la Legea 56/1992 peste două sute de cetățeni Mai înalți infractori la granița __________ în prima parte a lui 2001_________ români (o sută în 2000) și 175 de străini (față de 50 în anul trecut), fiind depistate, totodată, 24 de călăuze (12). în perioada analizată nu s-a permis intrarea în România la 503 cetățeni străini (1.181 în 2000), iar 134 (48) au primit interdicție de a părăsi țara noastră. De asemenea, 376 de români (193 în cursul anului trecut) au fost "reținuți" pe meleagurile natale de către autoritățile de la frontieră, 22 (6) au încercat să intre fraudulos în România, iar 128 (1.142 în anul 2000) au fost returați din diferite țări. (G.T.) Polițiștii arădeni îl cercetează în Conform notei de ieria Comstare de libertate pe Vasile Vaier partamentului de presă și relații Gabor, de 27 de ani, din Lipova. Cu publice, din cadrul Inspectoratului două luni în urmă, acesta găsise, în de Poliție al Județului Arad, tânărul curtea casei bunicului său din Vărădia este cercetat sub aspectul săvârșirii de Mureș, un pistol tip revolver, de infracțiunii de deținere ilegală de fabricație rusească, precum și șase armament și muniție, conform art. cartușe, pe care nu le-a predat poliției. 279 din C.P. (G.T.) Nuntașul lăsat... fura costum ! Zilele trecute, în timp ce-și executau serviciul de patrulare, cadre ale Secției 3 Poliție au observat la intersecția străzii Endre cu splaiul T. Vladimirescu un bărbat care scotea două genți voluminoase din portbagajul unei mașini "Dacia". Polițiștii l-au legitimat pe cel în cauză în persoana lui Ștefan G., de 42 de ani, din Timișoara, și au constatat că furase o geantă de voiaj ce conținea îmbrăcăminte (două haine bărbătești din piele, trei costume, pulovere și blugi) precum și un bagaj cu mâncare, în valoare totală de circa cinci milioane de lei. De asemenea, s-a stabilit că bunurile scoase din "Dacia 1310" cu numărul de înmatriculare CJ 02 JPE erau ale lui Cornel I., din Buceg (județul Cluj), care venise la o nuntă. Autorul faptei, cunoscut cu antecedente penale, este cercetat în stare de libertate, prejudiciul fiind recuperat. (G.T.) 12 iunie 2001 Studenta din Republica Moldova care a fost sechestrată timp de aproape trei săptămâni a declarat presei că, în toată această perioadă, a fost obligată, de către cel care a răpit-o, precum și de membrii grupurilor de proxeneți cărora le-a fost vândută, să întrețină raporturi sexuale cu peste 60 de bărbați. L.L., studentă în anul trei la o facultate de opt din Târgoviște, a povestit că: ... ziua în care a fost răpită, venise la București pentru că trebuia să primească un pachet de la părinți, trimis cu un autocar de la Chișinău. Mașina urma să sosească în zona Gării de Nord, în jurul orelor 21:00, în timp ce aștepta sosirea autobuzului, un bărbat necunoscut s-a așezat lângă ea și a început să-i facă avansuri. Fata a adăugat că s-a ridicat de pe bancă, evitând orice discuție cu el, însă acesta a insistat, încercând să o convingă să meargă împreună la o cafea. După mai multe refuzuri, bărbatul, pe care anchetatorii l-au identificat ca fiind Marian Pană, a recurs la violență. Agresorul i-a pus fetei mâna la gură, ca să nu strige după ajutor și a obligat-o să urce într-un taxi, cu care a plecat spre locuința lui, de pe strada Nicolae Catargiu, din cartierul Horească. Pe drum, agresorul a continuat să o amenințe, spunându-i că o va maltrata dacă nu acceptă să aibă cu el raporturi sexuale. Ajunsă la locuința lui Pană, studentei i-au fost luate geanta, cele câteva bijuterii pe care le avea, precum și sandalele. Fata spune că, apoi, a fost violată: în momentul în care a fost arestat Marian Pană, soția lui purta bijuteriile și era încălțată cu sandalele fetei. Pană a declarat atât anchetatorilor, cât și presei, că fata a fost cea care l-a acostat, plângându-i-se că nu are bani și că a fugit de acasă. El a spus că studenta l-a rugat să o găzduiască pentru o seară. Anchetatorii au stabilit că, după ce a abuzat sexual și a agresat-o pe studentă, în aceeași seară, Pană a vândut-o pentru 1,1 milioane de lei unei familii de proxeneți din strada Mircea Vulcănescu. Cei care au cumpărat-o pe fată sunt Iulian Nicolae (19 ani) și Paulina Bebe Oancea (21 de ani). Potrivit anchetatorilor, tranzacția s-a încheiat în zona Gării de Nord, tânăra fiind obligată să-i însoțească pe cei doi la domiciliul acestora. Nicolae și Oancea au sechestrat-o pe tânără timp de patru zile, perioadă în care au obligat-o să se prostitueze cu aproximativ 30 de bărbați. în 23 mai, cei doi au vândut-o pe fată, de această dată pentru cinci milioane de lei, lui Stan Dumitru (37 de ani) și Luminiței Dumitru (27 de ani). Studenta a fost sechestrată într-un imobil din sectorul 3, unde a fost obligată să se prostitueze, în același timp, ea era agresată sexual atât de Stan Dumitru, cât și de Ionel Costoc (35 de ani). Fata a relatat cum cei doi o filmau în timp ce întreținea raporturi sexuale cu ei sau cu unii dintre clienți. După cinci zile, fata a fost vândută pentru a treia oară, pentru 4,8 milioane de lei, de această dată unei familii de rromi spoitori din cartierul Vitan Corzești. L.L. fusese dată dispărută de familie imediat după ce a fost sechestrată. într-o seară, când a fost obligată să iasă "la produs", tânăra a fost reținută de un echipaj de poliție al Secției 11. Dusă la Secție, fata le-a povestit polițiștilor ce i se întâmplase: fata a avut de-a face: Marin Pană, Iulian Nicolae, Bebe Paulina Oancea, Stan lipsire de libertate, proxenetism, viol și tâlhărie. Singura persoană implicată în sechestrarea tinerei, care nu a fost reținută de polițiști este Luminița Dumitru , soția proxenetului care a cumpărat fata cu un milion de lei. Femeia a fost eliberată din arestul Poliției Capitalei pentru că are copii mici și nu are cine să îi îngrijească. Studenta care, luni, a venit la Poliție însoțită o poveste cutremurătoare . Studenta răpită și obligată să se prostitueze a relatat presei cele trei săptămâni de coșmar prin care a trecut până a reușit să scape de proxeneți A doua zi a început ancheta în acest caz și reținerea proxeneților cu care și Luminița Dumitru, Ionel Costoc și Ciprian Constantin sunt cercetați pentru de avocatul său și de câteva rude, se află sub tratament psihiatric. (MP.)