Renaşterea Bănăţeană, februarie 2002 (Anul 14, nr. 3649-3672)

2002-02-04 / nr. 3651

□ SB Q i NATE A III ( DIRECTOR ONORIFIC PROF. DR. JOSEF CONSTANTIN DRAGAN) DI NI E A VI Fk NR.3651 ♦ LUNI 4 FEBRUARIE 2002*20PAGINI*4500LEI Nu se pune problema unor alegeri anticipate . Consideră premierul Adrian Năstase Ministrul de interne, Ioan Rus, a vrit să sublinieze că oricând există posibilitatea unor alegeri anticipate, atunci când apar momente speciale în care se dorește verificarea stării de spirit și a sprijinului populației pentru o anumită formațiune politică, a declarat, sâmbătă, premierul Adrian Năstase, comentând declarația lui Rus privind posibilitatea organizării de alegeri anticipate. Rus a afirmat, vineri, la Dej, că Guvernul a analizat costurile sociale ale scumpirilor din ultima perioadă, dar că este hotărât să continue reforma, inclusiv dacă ia în calcul posibilitatea alegerilor anticipate. "Nu știu dacă ministrul Rus are mai multe informații decât mine, dar există sondaje recente de opinie, din ianuarie, care confirmă că Guvernul se bucură de sprijin popular", a afirmat Năstase, la conferința de presă de la Consulatul României la New York - punctul final al participării delegației române la Forumul Economic Mondial. (MP.) Astăzi va începe Sesiunea parlamentara ordinara • Prima din acest an Camera Deputaților și Senatul încep, astăzi, prima sesiune parlamentară ordinară din acest an, urmând să fie aleasă în plen conducerea fiecărei Camere legislative, prin respectarea algoritmului parlamentar și a propunerilor formulate de către fiecare grup parlamentar. Cu excepția funcției președințe, toate celelalte funcții din structura Birourilor Permanente, respectiv cele de vicepreședinte, secretar și chestor se aleg de către parlamentari , prin vot secret, la începutul fiecărei sesiuni, în baza unei împărțiri a funcțiilor pe grupuri parlamentare, stabilite la începutul noii legislaturi. Una din primele ședințe ale Camerei Deputaților va fi destinată exprimării votului final asupra proiectelor de lege dezbătute în sesiunea extraordinară din luna ianuarie: legea informațiilor clasificate, modificarea Codului Penal, proiectul privind prelungirea termenelor prevăzute în Legea privind retrocedarea imobilelor naționalizate. La Camera Deputaților, printre prioritățile legislative ale acestei sesiuni se numără Statutul polițistului, legea siguranței naționale, legea statutului ofițerului de informații și legea privind controlul parlamentar asupra serviciilor de informații. Alt set de legi din domeniul agriculturii ce trebuie adoptate sunt legea creditului agricol, legea cooperației în agricultură, primite deja la Camera Deputaților, dar aflate într-un proces de ameliorare la nivelul Comisiei de agricultură, precum și legea exploatațiilor silvice, care se găsește încă în faza de concepere. Deputații vor trebui să se pronunțe și asupra cererii de ridicare a imunității parlamentare a deputatului PRM Dănuț Saulea pentru a fi cercetat pentru difuzarea de informații false. Continuare în pagina 4 cS3 Seism în Turcia Deocamdată Nu există reclamații din spațiul Schengen . La adresa cetățenilor români . Eliminarea vizelor pentru români nu a avut ca efect creșterea numărului de ieșiri din țară și nu a afectat negativ imaginea României peste hotare, a declarat ministrul de interne Ioan Rus. El a afirmat că eventualele aspecte negative ar putea apărea la sfârșitul lunii mai, după expirarea termenului de 90 de zile pe care îl au românii pentru a sta în străinătate. "Atunci vom vedea dacă sunt cazuri de cetățeni care nu revin, dar aceștia vor fi sancționați foarte dur, sancțiunile mergând până la ridicarea pașapoartelor", a afirmat ministrul de interne. El s-a declarat însă optimist și în această privință, apreciind că numărul cazurilor care vor impune aplicarea sancțiunilor va fi foarte mic. (MEDIAFAX) Cei doi dazartori criminali au fost capturați . Militarii în termen, Ion Vasile Măgureanu și Mihai Boroaan, care au dezertat sâmbătă seara de la Unitatea din Frămncești-Vâlcea, au fost capturați ieri Alte amănunte în pagina 3 Băsescu nu se lasă! Primarul general al Capitalei, Traian Băsescu, l-a acuzat, ieri, într-o conferință de presă, pe viceprimarul sectorului 1 Ioan Todiraș că a primit ilegal, în iulie 2001, cu aprobarea primarului Vasile Gherasim, o locuință spre închiriere, deși deținuse și vânduse anterior un apartament, repartizat tot din fondul locativ. Potrivit Legii 114 și Hotărârii Guvernului 1275, un cetățean român nu are dreptul să dobândească spre închiriere un apartament dacă mai are o asemenea locuință individuală sau dacă a vândut o locuință pe care a primit-o în prealabil din fondul de stat, a explicat Băsescu. Cererea pentru locuința în cauză, aprobată de Gherasim , a fost depusă în 10 iulie 2001 la Primăria sectorului 1 de Ana Maria Todiraș, soția viceprimarului Todiraș. La registratură, însă, cererea este înregistrată cu data 22 martie 2001 pentru că "probabil prioritățile la locuințe au fost stabilite la începutul anului", a spus Băsescu. "Mi se pare că acest document denotă prostie sau dispreț că vreodată cineva va controla ceva", a apreciat Băsescu. Tot în 10 iulie, Ana Maria Todiraș a semnat o declarație conform căreia familia sa nu deține "spațiu de locuit în proprietate personală sau închiriat din fondul locativ de stat". Repartiția - un apartament cu 3 camere pe strada Cobălcescu - a fost primită în 11 iulie, iar în 12 iulie s-a semnat contractul de închiriere. Doi ani mai târziu,Todiraș a cerut aprobare să poată cumpăra acest apartament, pe care îl achiziționează la sfârșitul anului 1992 cu 582.000 de lei. După numai șase zile, printr-un contract de vânzare-cumpărare, Todiraș a vândut același apartament la prețul de un milion de lei. Continuare în pagina „ US$