Renaşterea Bănăţeană, februarie 2003 (Anul 15, nr. 3955-3978)

2003-02-01 / nr. 3955

BĂNĂȚEANĂ ( DIRECTOR ONORIFIC PROF. DR. JOSIF CONSTANTIN DRÁGÁN) NR. 3955 ♦ SÂMBĂTĂ 1 FEBRUARIE 2003 ♦ 20 PAGINI ♦ 5000 LEI MISTER BUSH, CONTAȚI PE NOI! • Ion Iliescu l-a asigurat, ieri, pe președintele american de eforturile României pentru menținerea securității mondiale Președintele Ion Iliescu l-a asigurat pe președintele Statelor Unite ale Americii, George W. Bush,într-o telegramă pe care i-a trimis-o, ieri, că poate conta pe România în eforturile sale îndreptate împotriva amenințărilor la adresa securității mondiale, pentru apărarea păcii și aluți în întreaga lume. "România înțelege că dictatorii nu pot fi tolerați sau ignorați. Ei trebuie combătuți", se arată în textul telegramei pe care șeful statului român i-a transmis-o președintelui George W. Bush, ca urmare a "Discursului privind starea națiunii", rostit de acesta în fața Congresului american. Președintele Iliescu afirmă că românii cunosc valoarea libertății și a vieții trăite în pace, pentru că ei "au văzut fața răului personificat în comunism" și, de aceea, împărtășesc convingerea șefului administrației americane că "oamenii liberi vor scrie istoria". "Aș dori să vă asigur, domnule președinte, că puteți conta pe România în eforturile dumneavoastră îndreptate împotriva amenințărilor la adresa securității noastre comune, pentru apărarea păcii și a libertății în întreaga lume", afirmă șeful statului român în telegrama adresată președintelui SUA. (MEDIAFAX) Mitingul medicilor de familie s-a încheiat. ^ Conflictul continua... Á Mitingul medicilor de familie s-a încheiat fără ca doctorii să se fi întâlnit cu autoritățile sanitare, dar conflictul lor continuă, încurajați ( fiind de președintele Colegiului Me'or din România, Mircea Cinteză, p.went o vreme la protestul din Piața Revoluției. Președintele Colegiului Medicilor a ajuns în Piața Revoluției cu jumătate de oră înainte de expirarea termenului limită prevăzut în autorizația de organizare a mitingului. Cinteză a citit medicilor rămași în piață și care au rezistat intemperiilor o listă de revendicări concepută împreună cu liderul Societății Naționale de Medicina Familiei și Medicină Generală, Cristian Oană, și cu cel al Patronatului Național al Medicilor de Familie, Doina Mihăilă, document depus ulterior la cabinetul ministrului Sănătății. Potrivit documentului, medicii au o serie de cereri pe care le-au stabilit având în vedere situația creată de Contractul-cadru pe 2003, de normele sale de aplicare și de ordonanța prin care nu mai există negociere între furnizorii de servicii medicale și CNAS, dar și faptul că peste jumătate din cabinete au sub 2.000 de asigurați pe listă. (MP.) Explozie de pneumonie la Arad Medicii arădeni s-au confruntat, în ultimele zile, cu peste o mie de cazuri de pneumonie, specialiștii apreciind că numărul acestora este de trei ori mai mare decât media înregistrată în ultimii cinci ani. Potrivit unui raport al Inspectoratului de Sănătate Publică Arad (ISPA),în ultima săptămână au fost înregistrate 1.122 de cazuri de pneumonie, media ultimilor cinci ani fiind de 350. "Cazurile sunt de aproape două ori mai multe decât în urmă cu trei săptămâni și de trei ori mai multe decât media pe ultimii cinci ani, valabilă pentru ultima săptămână a lunii ianuarie", a declarat Dana Negru, din cadrul ISPA. Totodată, medicii de familie din Arad au raportat, în ultima săptămână, peste 2.600 de viroze, comparativ cu 2.000, existente la începutul lunii ianuarie. (MP.) întâmpinarea Domnului Mâine, credincioșii creștini sărbătoresc praznicul întâmpinarea Domnului. Această mare sărbătoare cade întotdeauna în 2 februarie și amintește despre aducerea la Templu a Mântuitorului de către Prea Curata Fecioară Maria. Căci Iisus Hristos a fost dus la Templu la patruzeci de zile de la fericita Naștere a unicului Fiu a lui Dumnezeu, firește, spre a fi închinat Tatălui Ceresc și arătat oamenilor. Pentru că pruncul divin, adică Dumnezeu îmbrăcat în haină umană, este adus în fața Templului, întreaga lume creștină, simbolic cuprinsă de persoana Mântuitorului Hristos, este încredițată Creatorului. Fiul lui Dumnezeu este arătat în fața Sa, pentru ca Tatăl Ceresc să primească jertfa omenirii, împreună cu praznicul întâmpinării Domnului, la patruzeci de zile după Sfântul Crăciun, creștinii români celebrează o sărbătoare, venită din străbuni. Mărtinii de Iarnă. Ziua Ursului, adică Martinul de mijloc cade chiar la întâmpinarea Domnului. Se spune că, în această zi, ursul iese din peștera în care și-a făcut bârlog de iarnă și joacă în aer liber, de jur împrejurul locului în care a iernat. Dacă își vede umbra, intră înapoi în grotă și doarme încă șase săptămâni; în acest caz, chiar atât mai durează iarna. Iar dacă nu-și vede umbra, atunci rămâne afară pentru că iarna e pe sfârșite. Astăzi Intra în vigoare noul Cod rutier Polițiștii rutieriști au împărțit, seri, pliante care conțin cele mai importante modificări aduse vechii legislații privind circulația pe drumurile publice. Noul Cod rutier va intra în vigoare, astăzi, astfel de acțiuni având loc în toată țara. Conducătorii auto care au fost opriți de către polițiștii de la circulație au răsuflat ușurați, constatând că doar primesc pliante și nu au încălcat vreo regulă. Desigur, șoferii care au comis diferite abateri au fost sancționați conform legii. De asemenea, polițiștii rutieriști au primit și fluturași care vor fi lipiți pe parbrizele autovehiculelor staționate neregulamentar, aceștia reprezentând doar un avertisment. La a doua abatere de acest gen, conducătorul auto va fi sancționat contravențional cu o amendă cuprinsă între unu și trei milioane de lei, plus trei puncte penalizate, conform noilor reglementări. (TA.)