Renaşterea Bănăţeană, mai 2003 (Anul 15, nr. 4030-4055)

2003-05-02 / nr. 4030

—Actualitate Renașterea □BĂNĂȚEANĂ TIMIȘOARA FĂRĂ TIMIȘORENI * 4 ---------------------------------------------- Vremea frumoasă, cu mult soare și ușoare adieri de vânt, i-a scos din case pe timișorenii care doreau să-și petreacă ziua de ieri în mijlocul naturii, încă de la primele ore ale dimineții, sute de mașini, bicicliști și "pedestrași" s-au îndreptat, în coloane, spre zonele de destindere și distracție de la marginea orașului. Pe la amiază, când au ieșit "la iarbă verde" și cei care, inițial, nu erau deciși, neștiind cum va fi timpul, dar și cei mai somnoroși, locurile de relaxare au devenit extrem de aglomerate. Era atât de plin peste tot,încât ultimii sosiți au găsit spațiu "de ancorare" doar pe câmp, departe de apele curgătoare sau bălți. Au fost și câțiva ghinioniști, care "au tras pe dreapta", pe șosele, din cauza unor defecțiuni la autovehicule. Suntem convinși, însă, că s-au străduit să le remedieze mai mult ca oricând și, în cele din urmă, au ajuns unde își propuseseră. Dacă nu cu mașina lor, la ocazie sau chiar... pe jos. Pe malul râului Timiș, la "Albina" , erau aproape o mie de oameni, cu toții pregătiți să se simtă cât mai bine. Pentru că se apropia ora mesei, contrar obiceiului de acasă, cei mai mulți dintre bărbați se ocupau cu grătarele, micii, frigăruile și aveau grijă ca berea să nu iasă și ea la soare. Urmând exemplul femeilor și copiilor, care "se prăjeau" de zor, iar când simțeau că tind să ia foc, se aruncau în apele molcome ale râului. La fel "a curs" distracția și pe plaja de la Șag, poate că și temperatura apei era aceeași... Aglomerația părea pe măsură și la bălțile de pescuit din apropierea Timișoarei (Pișchia și Sacoșu Turcesc), destui fiind cei care s-au gândit să dea două lovituri dintr-un foc, o zi de odihnă de pomină și un crap măcar cât baxul de bere de greu. Pădurea Verde a constituit, ca întotdeauna, un punct de atracție pentru timișoreni. Și acolo, distracția și cele de-ale gurii au fost pe primul loc. Pe aleea ce duce spre Muzeul Satului era o "plimbăreală" permanentă, strada Avram Imbroane putând fi comparată, ieri, evident, mai mult în glumă, decât în serios, cu... celebra Champ Elisée din Paris. Alături de reprezentantele sexului frumos, de toate vârstele, care stăteau la plajă (de remarcat, în ținută decentă), copiii jucau minte, badminton, tenis de câmp, ba chiar de-a v-ați ascunselea pe după copaci. Și aici, bărbații aveau de îndeplinit o sarcină grea, să nu se ardă carnea pe grătare și discuri; în acest an, de Ziua Internațională a Muncii, PSD Timiș a organizat, la Muzeul Satului, o manifestare "în cel mai autentic spirit ! Se face programul zilei Fetelor, nu trageți și voi la umbră?" Populația na curs” spre Pădurea Verde Doctorul Simion Surdan, un om fericit, cu medicamentele sub braț 2 mai 2003 2