Renaşterea Bănăţeană, septembrie 2005 (Anul 17, nr. 4751-4775)

2005-09-01 / nr. 4751

□ BANATEANA Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drágán Nr. 4751 - jei, 1 septembrie 2005 - 16 pagini - 60 bani (6000 lei) Când joacă cu "granzii" campionatului, echipele mici adoptă metoda "capului la cutie", adică se masează în propria jumătate de teren, singurul obiectiv fiind acela de a nu primi gol. Despre Poli Timișoara se zice că n-ar fi o echipă mică, dovadă și investițiile uriașe din ultima perioadă. Totuși, în ultimele două jocuri, cu Steaua, și, mai ales, cu Rapid, "alb-violeții" n-au arătat deloc ca o echipă mare, capabilă să se bată cu echipele din fruntea clasamentului. Dimpotrivă, jocul timișorenilor a semănat perfect cu acela al unei echipe din subsolul clasamentului, care se aglomerează în propriul careu, în speranța că nu va primi gol. N- am văzut nici urmă de joc ofensiv, nici o rupere de "ditorial Oii, poți mai mult? ritm, nimic original în jocul fotbaliștilor lui Olăroiu. Dacă mai punem la socoteală și meciul de la Bacău, constatăm că "marea favorită la titlu", Poli Timișoara, n-a mai marcat de trei etape și s-a apropiat cu mare sfială de poarta adversă. Așadar, cu minus unu la "adevăr" și nici un gol în ultimele trei etape, bilanțul "alb-violeților" nu este nici pe departe mulțumitor, mai ales dacă ne raportăm la așteptările din această vară ale timișorenilor. Dincolo de rezultate, mai îngrijorător este jocul timișorenilor, care nu promite nimic bun, în ciuda "implanturilor" masive din era Balkan Petroleum. Punând cap la cap toate aceste lucruri, s-ar putea ca zvonul apărut cu aducerea lui Gică Hagi pe banca fercă să aibă ceva acoperire. S-ar putea ca tocmai pe jane din conducerea clubului să fi aruncat pe piață "varianta Hagi”, pentru a lua pulsul mass-media și al suporterilor. Deocamdată, lumea fotbalului din Banat pare să-i fie fidelă lui Olăroiu, așteptând și sperând într-o revenire rapidă de formă, dar e limpede că răbdarea fanilor nu e nesfârșită. Olăroiu e băiat bun, este un tip foarte serios (cel puțin, atunci când vorbește), merge la nesfârșite perfecționări în străinătate, a avut, în trecut, și ceva rezultate, dar, acum, Poli stă într-un echilibru fragil. Pentru antrenor, dar, mai ales, pentru Timișoara, ar fi bine să se producă o schimbare în jocul echipei, altfel, va fi prea târziu. In special, pentru Olăroiu... SILVIU FLORESCU Alarmă falsă cu urmări tragice "Inepție juridică" Președintele Tineretului Social-Democrat, Victor Ponta, a lansat, ieri, la Școala politică de vară a PSD, ideea reducerii la 16 ani a vârstei de la care tinerii pot vota. El a vorbit despre un proiect politic privind declanșarea unei proceduri de strângere a 500.000 de semnături pentru a se propune modificarea Constituției în sensul introducerii votului uninominal, a instituirii Parlamentului unicameral și a dreptului de vot de la 16 ani. Ponta a precizat că proiectul politic în acest sens va fi supus adoptării la Școala PSD. El și-a exprimat și intenția de a apela și la organizațiile de tineret ale celorlalte partide pentru a se strânge din țară cele 500.000 de semnături prevăzute de Constituție. Deputatul PSD a mai spus că tinerii social-democrați își propun să finalizeze această campanie de strângere de semnături până în vara anului viitor. PNL consideră că propunerea liderului TSD, Victor Ponta, privind acordarea dreptului de vot de la vârsta de 16 ani este o "inepție juridică", este "aberantă", ducând în "derizoriu", un subiect atât de important precum revizuirea Constituției. VREMEA, MAIIEI Reșița 11/22^- ploi ușoare I Lugoj 11/23^— însorit Tandemul Iliescu-Roman, relansat ’’Reconstrucția” s-a generalizat... CURSULVALUTAR a 3,51 lei El 2,871« Katrina a bulversat economia SUA