Renaşterea Bănăţeană, iulie 2006 (Anul 18, nr. 5004-5029)

2006-07-22 / nr. 5022

BANATEANA Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 5022 - sâmbătă, 22 iulie 2006-20 pagini - 70 bani (7000 lei) Dispariția lui Omar Hayssam a declanșat o furtună de vară. Tocmai când toată lumea intra sau se pregătea de vacanță, iar marile evenimente erau estimate a se produce de-abia din anul viitor, șefii a trei instituții foarte importante ale Statului Român și-au depus demisiile, dând frâu liber diverselor speculații. Radu Timofte, șeful SRI, Gheorghe Fulga, mai-marele SIE, și Virgil Ardelean, șeful DGIPI, au demisionat, din cauza "evaporării" lui Omar Hayssam. Pe lângă faptul că cei trei dețineau funcții cu greutate, care puteau influența într-un fel sau altul evoluția unor evenimente, demisia celor trei surpiide mai ales prin faptul că aceștia fac parte dintre cei pe care președintele Traian Băsescu i-a lăudat mereu Editorial x toți oamenii președintelui? pentru modul în care au înțeles să-și facă datoria. Lucrurile sunt cu atât mai delicate, cu cât nu puțini sunt cei care consideră că, dacă unii dintre favoriții președintelui au fost siliți (e clar că nu au luat decizia de bunăvoie) să se retragă, de ce să nu urmeze și alții? Raționamentul acestora merge atât de departe, încât până chiar și Traian Băsescu ar trebui să demisioneze, tocmai pentru că s-ar fi înșelat atunci când i-a susținut pe cei care, acum, s-au dovedit incapabili să gestioneze situația creată. Logica e tare proastă, pentru că, dacă ai o părere bună despre cineva, nu înseamnă că te-ai cununat cu respectivul pentru întreaga viață. Dimpotrivă, dacă lucrurile se precipită, "să întorci foaia", cum se spune la români, este un lucru chiar indicat,în anumite momente. Că Băsescu ,at-o doar pentru că a fost nemulțumit de situația generată de dispariția lui Omar Hayssam sau că a fost doar pretextul pentru declanșarea unei crize la nivel înalt (vezi și demisia procurorului general al României, Ilie Botoș, un alt "apostol" al lui Băsescu), rămâne de văzut în zilele imediat următoare, când caruselul demisiilor ar putea continua. Poate, întoarcerea la fondul problemei, acela al dispariției lui Omar Hayssam și al bolii sale, ar putea lămuri unele neclarități. Cine l-a făcut bolnav pe moarte pe acesta și cum a fost posibilă eliberarea sa sunt întrebări ale căror răspunsuri ar putea lămuri demisiile oamenilor președintelui. SILVIU FLORESCU A căzut și capul lui Botoș! Năstase plânge pe umărul lui Barroso Fostul prim-ministru, Adrian Năstase, a declarat, ieri, că i-a trimis o scrisoare Președintelui Comisiei Europene, Jose Manuel Barroso, căruia îi reclamă "hărțuiala" Justiției la adresa sa și "tracasarea" la care a fost supusă familia lui. Năstase a afirmat că, în scrisoarea adresată oficialului european, a pornit de la afirmațiile procurorului șef al Direcției Naționale Anticorupție, care, în 13 iulie, anunța că dosarul DNA împotriva lui Năstase este unul "de mare corupție", "prioritar", care va fi finalizat până în toamnă. Fostul premier a declarat că aceste afirmații ale lui Morar "încalcă deontologia firească, potrivit căreia procurorul trebuie să se raporteze la prezumția de nevinovăție", dar contravine și regulilor de procedură. "Daniel Morar a afirmat că acest dosar al DNA este prioritar. Cine stabilește și pe ce rațiuni faptul că un dosar este prioritar? Este evident că nu pot exista decât rațiuni politice pentru asta", a apreciat Năstase. (MEDIAFAX) Desconsiderare din toate sensurile Episod nou din același război