Renaşterea Bănăţeană, iulie 2006 (Anul 18, nr. 5004-5029)

2006-07-24 / nr. 5023

OBANATEANA Director onorific prof, dr. Josif Constantin Drágán Nr. 5023 - luni, 24 iulie 2006 - 20 pagini - 70 bani (7000 lei) De problemele legate de disciplinarea traficului rutier s-au lovit destule țări europene înaintea noastră. Altele, foarte puține, mai au și acum, dar nu de complexitatea și gravitatea celor de la noi. în preajma anilor '60, o dată cu explozia cumpărării de automobile, Germania a fost prima țară sufocată de accidente rutiere. Neavând, la început, salarii mari, dar aleși riguros, polițiștii germani au făcut rânduială, în trei-patru ani, cu amenzi piperate, aplicate corect, și necedând eventualelor intervenții. De șpagă nici nu putea fi vorba la vremea aceea, ca și în prezent de altfel. Tardiv alarmat de numărul excesiv de mare de accidente de pe șosele, mai nou și din orașe. Guvernul a găsit „soluția", spoturi publicitare la Editorial Bumerang... pe toți televiziunea publică, pe care le bagă în seamă, eventual, cei care stau mai mult acasă, nu la volan. Un fel de apă de ploaie... Or, dacă ne raportăm la experiența altora, este limpede că sunt necesari bani și personal, dar, mai ales, este nevoie de conducători hotărâți și necorupți. Prezența pe spațiul public a polițistului mai descurajează, de obicei, comportamentul excesiv, indisciplina aducătoare de accidente. Pe alte meleaguri, nu și la noi... Foarte recent, în aceeași zi, doi polițiști din județul Timiș, aflați în timpul serviciului, au fost răniți în două accidente rutiere diferite, cu toate că oamenii legii se aflau în mijloace de transport care aparțin poliției. Alteori, oameni în uniformă au fost răniți, chiar irați, în timp ce se aflau în misiune de constatare la locul altor accidente. Destul de mulți cetățeni consideră aceste evenimente nefericite, adesea tragice, un bumerang al lipsei de eficiență și corectitudine, care nu-i ocolește nici pe cei care, fără îndoială, în bună parte se străduiesc să mențină ordinea rutieră, civică etc. Dacă polițistul de teren nu mai este în siguranță, ce speranțe poate avea cetățeanul de rând să nu fie accidentat, sau, în nefericitul caz că este, să-și găsească dreptate prin cercetările făcute? „Dacă șefii poliției sunt în siguranță, totul este în regulă, putem sta liniștiți" spunea un hâtru, referindu-se la nesiguranța crescândă din Timișoara și județ, pe trotuar sau carosabil. ADRIAN POP La inaugurarea Casei Artelor Prefectul l-a lăsat pe ministru să aștepte Haos în instituțiile sanitare din județele Timiș și Cluj Ministrul sănătății, Eugen Nicolăescu, a criticat activitatea Direcției de Sănătate Publică (DSP) și a Casei Județene de Asigurări de Sănătate (DJAS) Cluj, pe care le consideră vinovate de criza medicamentelor din județ și de faptul că încă se mai înregistrează cozi la eliberarea medicamentelor. "Cred că DSP nu și-a făcut datoria în ceea ce privește farmaciile cu medicamente compensate și gratuite. Sunt total nemulțumit de activitatea DSP și a CJAS, pentru că dacă ar fi fost mai vigilenți și mai harnici, aceste lucruri nu s-ar fi întâmplat. Numai la Cluj și la Timișoara se întâmplă așa ceva", a declarat, sâmbătă, într-o conferință de presă, la Cluj-Napoca, Eugen Nicolăescu. „ . „ Continuarea pagină."„ Abonati-vă la Renașterea bănățeană! Avantaje: **■ față de vânzarea cu bucata, economisiți, lunar, 7,5 lei noi (11 numere de ziar); «si lunar, puteți câștiga 4 televizoare color și 10 premii a câte 100 lei noi. M x televizor ! Eurocolor 10 100 lei Prețul unui abonament lunar rămâne neschimbat: 10 lei noi, plus taxa poștală. Pentru luna august 2006, abonamentele se pot face până joi, 27 iulie, la oficii și la factorii poștali, și până luni, 31 iulie, la chioșcurile din Timișoara ale Timpress și Rodipet. Victorie de moral pentru Poli Chirac, mai popular