Renaşterea Bănăţeană, decembrie 2006 (Anul 18, nr. 5135-5157)

2006-12-02 / nr. 5135

2 Renașterea bănățeană Actualitate sâmbătă, 2 decembrie 2006 Pe când un 1 Decembrie mai entuziast, într-o dimineață la fel de mohorâtă ca și programul manifestărilor stabilite pentru 1 Decembrie, oficialitățile Timișoarei s-au reunit în Parcul Central să marcheze Ziua Națională, ca de obicei, prin depuneri de coroane și slujbe religioase. După intonarea Imnului de Stat, s-a oficiat un Te Deum, urmat de depuneri de coroane de flori în cinstea eroilor neamului. Și-au făcut remarcată prezența prefectul Ovidiu Drăgănescu, președintele Consiliului Județean Timiș, Constantin Ostaficiuc, primarul Gheorghe Ciuhandu, șefi din poliție și armată, veterani de război, revoluționari și lideri locali de partide politice. Alături de ei, câteva zeci de timișoreni au venit să urmărească în special defilarea gărzii de onoare, acompaniată de fanfara Pro Amiciția, cu care s-a încheiat momentul din Parcul Central. Au urmat depuneri de coroane la monumentele regelui Ferdinand, din Piața Victoriei, la cel al lui I. C. Brătianu, dar și la cele ale eroilor din Primul și al Doilea Război Mondial din Calea Lipovei și Apărătorilor Banatului din Calea Șagului. Aici doar câțiva trecători li s-au mai alăturat oficialităților, puținii timișoreni care s-au aflat, la acea oră, pe străzi, fiind mai preocupați de treburile personale, decât de cele ale națiunii. în afară de simpozioane și expoziții omagiale, doar PRM a făcut un marș prin centru, sub deviza "veșnic real". Cei care s-au adaptat momentului au fost, însă, vânzătorii ambulanți , care comercializau, pe lângă bețele de Moș Nicolae, stegulețe confecționate ad-hoc, cu un leu bucata. Spre bucuria copiilor care au venit, aduși de părinți sau bunici, să vadă parada. Spre seară, centrul orașului s-a mai animat, în timpul spectacolului folcloric pregătit de PMT, la care au fost invitate formații de muzică populară din județ. La final, oamenii s-au prins într-o Horă a Unirii, după care a urmat retragerea cu torțe și un foc de artificii, care au mai înviorat o sărbătoare în care oficialitățile se încăpățânează ca, sub pretextul listei unui buget generos, să nu includă și alte manifestări, după model occidental, atât de copiat în alte cazuri. Oare chiar nu simt românii aproape nimic pentru țara lor, sau stau cu gândul doar la drumul spre Europa, acum, în prag de aderare...? (R. M., foto C.R.) Lugoj Cu ocazia împlinirii a 88 de ani de la înfăptuirea Marii Uniri, ieri, Ziua Națională a României a fost sărbătorită și la Lugoj, dar, la fel ca în ultimii ani, cu o slabă participare și puțin entuziasm din partea cetățenilor. Ceremoniile au început la ora 10, la Monumentul Unirii din Piața "I.C.Drăgan", cu intonarea Imnului Național de către fanfară. Apoi, au fost depuse coroane de flori din partea oficialităților locale și a unor oaspeți din Germania, Ungaria și Italia. Pentru prima dată, la ceremonii n-au mai participat subunități militare, astfel că în finalul acestora a defilat doar fanfara municipală. Manifestările omagiale s-au încheiat la sediul primăriei, cu o ședință festivă a Consiliului Local Lugoj. (N.L.) Caraș-Severin Ziua Națională a României a fost sărbătorită,ieri, în toate centrele administrative din Caraș-Severin. La Reșița, manifestările dedicate Zilei Naționale a României s-au desfășurat în „Parcul Tricolorului" din cartierul Lunca Bârzavei. în cursul dimineții, în piață a avut loc un ceremonial la care au luat parte oficialitățile județului Caraș-Severin și ale municipiului Reșița, parlamentari, reprezentanți ai partidelor politice și ai societății civile, cetățeni ai municipiului. În deschiderea ceremonialului, fara Casei de cultură „George Suru" din Caransebeș a intonat Imnul de stat al României. Au fost rostite, apoi, scurte alocuțiuni privind semnificația și importanța momentului istoric de la 1 Decembrie 1918, dar au fost făcute referiri și la momentul istoric de la acest sfârșit de an, când România se va alătura marii familii a țărilor Uniunii Europene, în cadrul ceremonialului, au fost depuse coroane de flori la „Monumentul eroilor bănățeni" din piață, iar o gardă de onoare, formată din militari din Garnizoana Timișoara, dar și din jandarmi din cadrul Comandamentului Caraș- Severin, a prezentat onorul. (E.S.L.) Oficialitățile au depus coroane la monumentele regelui Ferdinand și al lui I.C. Brătianu Autoritățile salută garda de onoare Ansamblul "Timișul" a dat tonul la joc Câteva zeci de timișoreni au venit în Parcul Central