Renaşterea Bănăţeană, martie 2007 (Anul 19, nr. 5207-5233)

2007-03-01 / nr. 5207

Trăim într-o lume în care supraviețuiesc cei care reușesc să-i păcălească pe alții. Dacă unul e un pic mai viclean decât celălalt, îl va domina categoric,încât acesta din urmă va trăi cu impresia că el e cel câștigat. Un exemplu după care s-ar putea face chiar și un scenariu de film este dat de fenomenul care se întâmplă pe piața muncii din România. La ce se gândește cineva care dorește să se angajeze într-o societate comercială? Normal, la salariu și la funcția pe care ar urma să o ocupe. O bună parte a angajatorilor, majoritatea proveniți din alte țări, au sesizat perfect aceste slăbiciuni ale românilor și, cum problema salariilor era mai dificil de rezolvat, s-a pus accent pe celălalt aspect care-i Editorial Manageri de mătură macină pe foarte mulți, funcția pe care o vor ocupa. Și cum multă lume se înghesuiește după șefie, occidentalilor nu le-a fost greu să-i dea la mai tot românul câte o funcție de conducere, așa, pe hârtie, ca să trăiască omul cu impresia cât de apreciat este și câte responsabilități are. Așa am ajuns să trăim într-o țară a managerilor și a directorilor, cu firme care nu au decât 20 angajați, dar din care jumătate sunt manageri. Până și secretara care răspunde la telefoane și face cafele este ditamai asistent-manager,ca și când șeful s-ar consulta cu ea în luarea deciziilor sau i-ar lăsa firma pe mână, atunci când lipsește de la serviciu. Probabil, urmează să se găsească o denumire și pentru încadrarea femeii de serviciu,o posibilitate fiind aceea de mop-manager. Firește, mulți sunt mândri de "funcțiile" pe care le aud o laudă peste tot cu așa-zisele realizări profesionale, ^..nt unii care nu-și dau jos ecusonul cu "manager" nici când merg pe stradă, tocmai ca să vadă lumea cât de importanți sunt ei. Aproape întreg cartierul a aflat că băiatul lui nea Ghiță de la blocul d e mare director, deși el merge cu troleibuzul la lucru și poartă tot perechea de pantaloni de acum patru ani. Sau o geacă "de la second". Și când te gândești cât se mai distrează patronii de pe urma acestor situații, râzând de naivii noștri manageri... SILVIU FLORESCU Traian Băsescu, la mâna lui Dan Voiculescu Membrii Comisiei de anchetă pentru suspendarea președintelui și-au desemnat, ieri, după ședința celor două Camere reunite, componența Biroului în care președinte a fost ales liderul PC, Dan Voiculescu, iar vicepreședinți - senatorul PNL Norica Nicolai, deputatul PSD Florin Iordache, senatorul PRM Valentin Dinescu și deputatul UDMR Mate András. Reprezentantul minorităților naționale, Ibram Husseini, a fost desemnat în funcția de secretar. Componența conducerii Comisiei de anchetă a fost anunțată de președintele PC, Dan Voiculescu, care a declarat că reprezentanții Comisiei "au datoria să analizeze profund toate aspectele privind suspendarea din funcție a președintelui Traian Băsescu și să vină apoi cu un răspuns în Parlamentul României". Dan Voiculescu a mai declarat că reprezentanții Comisiei de anchetă au cerut conducerii Parlamentului să le asigure condiții de lucru pentru ca această comisie să-și respecte obligațiile pe care și le-a asumat. De altfel, astăzi, la ora 12:30, este programată o primă conferință de presă în care membri ai Comisiei de anchetă vor aduce în dezbatere câteva puncte de vedere mai fundamentate cu privire la suspendarea din funcție a șefului statului. Ca urmare a refuzului PD de a-și desemna reprezentanți, senatorii și deputații au validat prin vot ca membri ai Comisiei de anchetă a președintelui Traian Băsescu reprezentanți ai altor partide. Continuare în pagina 3 Sumar Idealul educativ, o opțiune politică Pagina 2 Dan Bardaș, noul șef al DPF Timișoara Pagina 3 PNȚCD se gândește la măritiș Pagina 4 Expoziții de Mărțișor la CRAFT Pagina 7 Alb-violeții sunt în semifinalele Cupei României Pagina 8 Mărțișor Dacă Mărțișorul, pentru unii, poate avea doar semnificații strict comerciale, atunci trebuie spus că, din acest punct de vedere, oferta este foarte bogată. Iar moda din acest an pare a aduce noutăți și mult insolit, "cel mai prima" părând a fi mărțișoarele comestibile, cele ecologice și cele viu colorate. Dacă sporim pretențiile și vrem ceva mai mult decât o felicitare și un mărțișor, atunci și oferta de cadouri, în care predomină îmbrăcămintea, bijuteriile și cosmeticele, din cele două expoziții, de la CRAFT și Casa Tineretului, poate face o sugestie, dar nu trebuie în nici un caz eliminate vizitele în marile magazine, unde, probabil, ideile în materie de cadouri sunt chiar mai neașteptate, și din punct de vedere al conținutului, al diversității, dar și al prețului. Dacă Mărțișorul, pentru alții, are doar semnificațiile lui tradiționale, atunci e mai importantă încărcătura sentimentală ori spirituală ce însoțește gestul de a-i dărui persoanelor dragi. Aici, de ajutor pot fi poeții, uitați pe nedrept de prea multă lume, în fine, dacă Mărțișorul e doar un simbol al primăverii, atunci să ne bucurăm cu toții de acest anotimp, al înverzirii,exuberanței și iubirii sincere. MARCEL SĂMÂNȚĂ Foto CRACZ Poloniei, amenințat cu moartea Pagina 16