Renaşterea Bănăţeană, martie 2008 (Anul 20, nr. 5514-5539)

2008-03-01 / nr. 5514

BANATEANA Director onorific prof. dr. Josif Constantin Dragan Nr. 5514 - sâmbătă, 1 martie 2008 - 16 pagini - 1 leu Știrile zilei Au sosit troleibuzele noi Șapte troleibuze noi au ajuns în Timișoara. In prima tranșă ar fi trebuit să sosească zece, dar trei au rămas blocate în Ungaria, din cauza grevei angajaților de la căi ferate de acolo. în to, RATT-ul se va înnoi cu 50 de troleibuze marca Ikoda. Troleibuzele nu au intrat încă în trafic și nici nu s-a stabilit pe ce rute vor circula. Deocamdată, trebuie făcută recepția, câteva probe, vopsite în alb-violet, iar apoi timișorenii se vor putea bucura de ele. în această lună este programată sosirea altor 20 de troleibuze, iar în aprilie, ultima tranșă, tot de 20 de troleibuze. Valoarea acestor mijloace de transport în comun este de 18 milioane de euro. (A.T.) Grevă pentru tichete Cadrele didactice din cadrul Sindicatului Independent al învățământului Preuniversitar Timiș- Spiru Haret și cei ai Federației Educației Naționale Amis au intrat, de ieri, în grevă japoneză, ca urmare reacordării tichetelor-cadou. Acestea ar trebui să se primească de șapte ori pe an, de fiecare dată, valoarea fiind de 350 de lei. Edilii Primăriei Timișoara i-au invitat pe liderii sindicali la o discuție, care va avea loc luni, de la ora 9, în cazul în care nu vor găsi înțelegere, sindicatele urmează să picheteze, joi, Primăria Municipiului Timișoara, iar vineri să declanșeze o grevă de avertisment, cu întreruperea activității timp de două ore. (S.F.) Bastionul se schimbă la față "Am primit de la Guvern ordinul de începere a lucrărilor de reabilitare a Bastionului, într-o întâlnire la care am participat,joi,împreună cu domnul Gheorghe Ciuhandu. Acestea vor începe în 6 martie și vor dura 18 luni", a anunțat, ieri, președintele Consiliului Județean Timiș, Constantin Ostaficiuc. Conform proiectului, Cetatea Timișoarei nu va intra numai într-o amplă procedură de reabilitare, care va presupune, printre altele, amenajarea terasei înverzite de deasupra construcției, ci vor fi realizate chiar și construcții noi. Autoritățile locale și-au propus să amenajeze niște curți scufundate în fostul șanț de apărare, precum și spații tehnice subterane în curtea interioară. De asemenea, vor fi amplasate pavilioane temporare pe terasă, din structuri metalice modulare. (M.V.) www .renaștereajo Renăscând sub zodia Mărțișorului Cătălin Predoiu, noul ministru al justiției Avocatul Cătălin Marian Predoiu este noul ministru al justiției, el fiind învestit în funcție, aseară, la Palatul Cotroceni,în cadrul unei ceremonii oficiale. Investirea noului ministru al justiției a avut loc după ce președintele Traian Băsescu a semnat decretul de numire în funcție a avocatului Cătălin Marian Predoiu,în urma propunerii făcute, ieri, de premierul Călin Popescu Tăriceanu. Absolvent al Facultății de Drept, Universitatea București, în 1991, Cătălin Predoiu este avocat asociat la casa de avocatură Zamfirescu, Racoți, Predoiu, fiind membru al Consiliului Baroului București din 2003. El este specialist în tranzacții bancare și financiare, asigurând servicii de asistență legală unor bănci și unor clienți instituționali din acest domeniu, inclusiv cu privire la probleme legate de reglementări privind dreptul valutar și controlul fiscal, metode de finanțare, contracte de credit și proiecte de restructurare. Avocatul a obținut doctoratul în domeniul băncilor comerciale, în 2004. Cătălin Predoiu a predat drept comercial, ca lector, la Facultatea de Drept a Universității din București, în perioada 1994-2005. (M.F.)