Renaşterea Bănăţeană, iunie 2008 (Anul 20, nr. 5591-5615)

2008-06-02 / nr. 5591

CIBANATEANA Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drágán Nr. 5591 - luni, 2 iunie 2008 - 16 pagini - 1 leu Conform rezultatelor Exit - Poll Insomar Ostaficiuc și Ciuhandu sunt câștigătorii alegerilor locale Rezultatul sondajului de la ieșirea de la urne a fost primit cu mare bucurie la sediul PNȚCD Timiș, acolo unde s-au adunat țărăniștii și liberalii. Nu numai scorul obținut de Gheorghe Ciuhandu a fost motiv de satisfacție (victorie încă din primul tur), dar și procentul bun al Alianței pentru Timiș, la Consiliul Local al Municipiului Timișoara. Victoria detașată de la Timișoara a mai atenuat dinecul de la CJT, unde, totuși, Coman a reușit un apreciabil 20,7 la sută, în timp ce Alianța pentru Timiș a luat 23 la sută din voturi. Imediat după aflarea rezultatelor, în primele minute ale celui de-al patrulea mandat, Gheorghe Ciuhandu le-a mulțumit timișorenilor pentru votul acordat, declarând că se aștepta la victorie, încă din primul tur. "După sondajele din ultima vreme, mă așteptam să câștig, înseamnă că timișorenii au apreciat ceea ce am făcut până acum. Voi continua programele de infrastructură, iar în consiliu vom merge pe proiectele pe care le-am avut în vedere. Cu toții trebuie să facem front comun, pentru a rezolva marile probleme ale orașului". Ciuhandu s-a arătat dezamăgit de campania făcută de alte partide și crede că a câștigat tocmai pentru că a avut un mesaj decent, civilizat, fără atacuri la persoană: "A fost o campanie grea, o campanie foarte agresivă dusă de PD-L. Mă așteptam ca, față de anul 2004, să evoluăm, dar am involuat, s-a venit cu atacuri la familie, dar timișorenii nu au agreat o astfel de campanie. Noi am mers pe proiecte". Ciuhandu a mai declarat că vor urma negocieri pentru celelalte funcții din primărie și CJT (viceprimari și vicepreședinți), fără a nominaliza vreun partid. Zeci de persoane au vizionat aseară la sediul PD-L rezultatele exit poll-ului, care au adus bucurie în inimile liberal-democraților. Deși o anumită stare de tensiune între aripa Borza și aripa Ostaficiuc s-a resimțit pe tot parcursul serii, la auzirea rezultatelor, pedeliștii au sărit în sus și au aplaudat pentru scorul bun obținut la nivel de județ. Constantin Ostaficiuc este, în continuare, președinte al Consiliului Județean Timiș, conform sondajelor efectuate la ieșirea alegătorilor de la urne, iar PD-L are majoritate în administrația județeană. Ostaficiuc nu s-a arătat foarte surprins de reușita sa, și a închinat această victorie în primul rând familiei sale: "Mi se pare o normalitate și nimic altceva. Am câștigat cu un partid puternic lângă mine, dar în primul rând aș vrea să mulțumesc familiei mele". Continuare in pagina 2 s ■ • Prezența la vot la nivel de țară a fost de 49,38 la sută • Timișul a avut cea mai scăzută participare la vot dintre județe: 40,96 la sută • După Ostaficiuc, s-au clasat Nie Sârbu (PSD)-26,1 la sută și Viorel Coifan (Alianța pentru Timiș)-20,7 la sută . La Consiliul Județean Timiș, situația arată astfel: PD-L-34,4 la sută; PSD-24,1 la sută; Alianța pentru Timiș-23 la sută; PRM-3,6 la sută; UDMR- 3,5 la sută; PNG-CD-2,8 la sută . Ciuhandu este urmat de Gheorghe Ciobanu (PD-L)-15,1 la sută și de Ion Răducanu (PSD)- 13,1 la sută . Pentru Consiliul Local al Municipiului Timișoara, exit-poll-ul arată astfel: Alianța pentru Timiș-39,6 la sută; PD-L- 27,6 la sută; PSD-14,7 la sută; UDMR-4,2 la sută; PRM-2,4 la sută; PC-2,3 la sută; PIN-1,3 la sută; PNG-CD-1,2 la sută 35,4 % din voturi 59,4 % din voturi Premierul a votat strâmb! Călin Popescu Tăriceanu a votat la secția deschisă în incinta clubului sportiv școlar 5 din Calea Plevnei, adresă la care și-a mutat recent domiciliul, iar la final a deschis în fața membrilor comisiei unul dintre buletinele de vot și a întrebat dacă ștampila e vizibilă pentru ca votul să fie valabil. El a sosit singur la secția de votare în jurul orei 10:20, precizând că soția "are puțină treabă cu copiii" și va veni mai târziu. Premierul a stat circa un minut în cabina de vot, spunând că a votat pentru echipa liberală. După ce a ieșit din cabina de vot și înainte de a face declarații, șeful Guvernului s-a îndreptat spre membrii comisiei secției de votare și a deschis în fața acestora unul dintre buletinele de vot pentru a verifica dacă ștampila aplicată este vizibilă, explicând că tușul nu a fost suficient pentru toate buletinele. După acest moment, el a introdus buletinele în urne. "Ne-a întrebat dacă era vizibilă a patra ștampilă, nu era suficient tuș. Se vedea, dar nu așa bine", au spus doi dintre membrii comisiei de votare. De asemenea, membrul comisiei de votare care i-a înmânat premierului Călin Popescu Tăriceanu buletinul de vot susține că șeful Guvernului a folosit cartea de alegător, președintele comisiei declarând că, în aceste condiții, votul nu este valid și că va sesiza Biroul Electoral de sector, întrebat pe baza cărui document șia exercitat premierul dreptul de vot, membrul comisiei a răspuns: "Cu cartea de alegător". Acesta a precizat că, potrivit instrucțiunilor furnizate inițial, cartea de alegător nu putea fi folosită pentru vot, dar că președintele comisiei i-a comunicat verbal că i s-a transmis de la primărie că acest document poate fi totuși acceptat. Președintele Biroului Electoral de Circumscripție al Municipiului București (BEM), Ileana Dănăilă, a declarat că votul premierului Călin Popescu Tăriceanu nu poate fi anulat pentru că buletinele au fost introduse în urne. Blaga și Oprescu, în turul doi pentru Primăria Capitalei Candidatul PDL la Primăria Capitalei, Vasile Blaga, a obținut 31,5 % din voturi la alegerile de duminică, el fiind urmat, la o diferență de un procent, de candidatul independent Sorin Oprescu, conform rezultatelor unui exit-poll realizat de INSOMAR Candidatul PDL la Primăria Capitalei, Vasile Blaga, a declarat, aseară, după anunțarea rezultatelor exit-pollurilor care îl plasează pe primul loc, că este convins că bucureștenii vor dori să voteze în turul al doilea soluții pentru oraș, nu "fantasmagorii". Candidatul independent Sorin Oprescu a declarat, tot aseară, după anunțarea rezultatelor exit-poll-urilor, că acestea îl trimit în turul al doilea de scrutin alături de "un candidat mai slab decât Orbán sau Diaconescu". (M.F.) p.5431’5.. Pe locurile următoare se situează Lac Orban, cu 13,7 %, lat de Cristian Diaconescu - 9,9 % și de Cozmir» Gușă