Renaşterea Bănăţeană, octombrie 2008 (Anul 20, nr. 5695-5721)

2008-10-01 / nr. 5695

CIBANATEANA Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drágán Nr. 5695 - miercuri, 1 octombrie 2008-16 pagini -1 leu Slujire rodnică și viață îndelungată! Președintele Traian Băsescu a participat, ieri, la Palatul Patriarhiei, la aniversarea unui an de la întronizarea Patriarhului Daniel, ocazie cu care a avut o scurtă discuție privată cu acesta, după care i-a urat "slujire rodnică", "viață îndelungată" și "La mulți ani!". La eveniment au mai fost prezenți, alături de fețe bisericești, ministrul culturii, Adrian Iorgulescu, ministrul finanțelor, Varujan Vosganian, senatorul PRM Gheorghe Funar și lideul PSD Mircea Geoană. Șeful statului a sosit la Palatul Patriarhiei în timpul unui Te Deum oficiat în prezența Patriarhului Daniel. Traian Băsescu a dat mâna cu patriarhul și i-a urat acestuia "La mulți ani!", iar preoții ezenți au cântat "Mulți ani trăiască!". La finalul slujbei, șeful statului și patriarhul au intrat într-o mică sală din Palatul Patriarhiei unde au discutat pentru câteva minute, iar apoi s-au deplasat în Aula Magna, unde se aflau deja reprezentanții Guvernului, înalți prelați ai BOR și alte fețe bisericești. (M.F.) www renasterea jo La Brestovăț, viitorul a rămas împotmolit pe drum De astăzi, numai numere de telefonie fixă din 10 cifre începând de astăzi, abonații furnizorilor de servicii de telefonie fixă vor putea fi apelați doar prin formarea întregului număr național de 10 cifre (prefix + număr local), pentru toate apelurile locale sau naționale, ne reamintește ANRCTI. Apelurile către numerele de telefon fix formate fără prefix nu mai funcționează. Dacă până ieri cei care formau numărul fără prefix erau avertizați că numărul are un nou format, începând de astăzi, vor fi doar informați printr-un mesaj că numărul pe care l-au format nu este alocat sau vor primi tonul special pentru numere inexistente. Atât numărul unic pentru apeluri de urgență 112, cât și numerele de telefonie mobilă își vor păstra formatul actual. S-a modificat, totodată și formatul numerelor scurte, apărând o diferență clară între numerele pentru servicii de interes public la nivel național și numerele prin care se furnizează servicii de interes general la nivel local. Primele sunt formate acum din patru cifre prin adăugarea cifrei 1 înaintea numărului vechi (958 a devenit 1958), iar cele din urmă primesc prefixul județean și sunt formate astfel din șapte cifre. (M.S.) Belgradul vrea în familia Europei Pagina 15