Renaşterea Bănăţeană, octombrie 2009 (Anul 21, nr. 6000-6026)

2009-10-07 / nr. 6005

10 Renașterea bănățeană Actualitate Fenomenul Hannah Montana are impact și la Timișoara Peste 100 de copii au participat urmat Cluj-Napoca și de ieri, orașul ieri la preselecția "Be a Disney de pe Bega. Juriul, alcătuit din Channel Star" (Fii un Star al Alexandra Ungureanu și Smiley, este Canalului Disney) organizată la responsabil cu alegerea celor mai Iulius Mall Timișoara. Concursul talentați zece mici timișoreni, care național de talente a debutat la finalul vor fi rechemați astăzi în studio lunii septembrie, în Iași, unde a avut pentru finala regională. Proba pe care loc prima audiție regională, apoi au o susțin fanii Hannah Montana constă în interpretarea celei mai cunoscute piese a cântăreței de peste Ocean, "Best of Both Worlds". Participanții au între șapte și 16 ani, marele premiu al concursului urmând a fi câștigat de cel mai talentat dintre toți copiii aleși pentru finala națională. Acestuia i se va oferi oportunitatea de a înregistra o piesă, pentru care se va realiza și un videoclip. Câștigătorul va pleca, de asemenea, într-o excursie la Londra, însoțit de un părinte sau aparținător, pentru a participa la un concert al vedetei Disney. Următoarele etape regionale ale concursului vor avea loc la Brașov (9-10 octombrie) și București (13 - 14 octombrie). Fenomenul Hannah Montana a luat naștere în urmă cu trei ani, când serialul de televiziune care o are ca vedetă pe Miley Cyrus (fiica lui Billy Ray Cyrus, cântăreț american de country nominalizat la Premiul Grammy) a avut premiera. De la debutul din martie 2006 și până acum, succesul serialului a ridicat cotele de audiență în mod impresionant, momentan fiind urmărit în fiecare trimestru de peste 200 de milioane de spectatori la nivel global. * CĂTĂLIN RADU Acesta este un titlu auditat de BRAT. BRAT garantează concurența corectă în presa scrisă din România. Renașterea abânățeană Silviu Ispas Managing Director ARBOmedia Maria Tudor Managing Director Zenith Media Razvan Varabiescu Managing Director Aegis Media Central Services * * 1 Ștefan lordache Managing Director Starcom MediaVest Group www.brat.ro miercuri, 7 octombrie 2009 Implozie spectaculoasă în centrul orașului Un turn de apă dezafectat, situat lângă fosta întreprindere ILSA, de pe Bulevardul Take Ionescu, a fost culcat, ieri, la pământ, printr-o metodă spectaculoasă. Zeci de timișoreni, care locuiesc în zonă, au ieșit să urmărească implozia prin care construcția de aproape 50 de metri înălțime a fost dărâmată. Doar trei kilograme de dinamită s-au folosit pentru ca turnul să dispară din peisaj. înainte de detonare (executat de angajați ai unei firme specializate în operațiuni de acest gen), pompierii au stropit cu apă zona din jurul turnului, iar polițiștii s-au asigurat că nici o persoană nu poate pătrunde în perimetrul în care lucrau pirotehniștii. Puțin după ora 16, o bubuitură seacă a anunțat că încărcătura explozivă a fost detonată. în câteva secunde, turnul care veghea cartierul de zeci de ani a fost făcut una cu pământul. în locul unde a fost,până ieri, turnul de apă se va ridica un cartier rezidențial. ANTON BORBÉLY Prima platformă din Timiș pentru colectarea gunoiului de grajd Până în primăvara anului viitor, Peciu Nou va fi singura comună din Timiș care va deține o platformă de depozitare și gospodărire a gunoiului de grajd realizată la standarde europene. Proiectul,în valoare de peste 600.000 de euro, are finanțare de la Banca Mondială și este unul dintre cele mai importante pentru administrația locală. Colectare graduală Noua rampă de colectare de deșeurilor va fi amplasată în afara centrului de comună, pe drumul care leagă Peciu Nou de satul Diniaș. "Acolo se va construi platforma comunală, însă în acest proiect mai sunt angrenate alte 75 de familii din localitate. Oamenii care și-au dat acordul vor avea, la rândul lor, câte o mică rampă unde vor colecta gunoiul de grajd. Primăria va colecta de la ei și îl va duce la platforma mare. Se va face o colectare graduală; în acest fel nu va trebui ca fiecare să-și ducă singur gunoiul la rampă. Pentru început, doar 75 de familii și-au dat acordul pentru astfel de mici rampe, dar în cazul în care vor mai fi doritori până la finalizarea lucrărilor, ni s-a spus că bugetul ar putea fi suplimentat. Este vorba și de gunoi menajer, nu doar de grajd", ne-a spus Diana Neculcea, promotorul local din Peciu Nou. Reziduurile de grajd vor fi folosite, în mare parte, ca îngrășământ natural pentru terenurile agricole, iar cele menajere vor fi triate înainte de a ajunge la groapa de gunoi. "Va fi singura platformă de acest gen din județ. Este foarte important pentru noi că am câștigat acest proiect pentru că finanțarea noastră este de doar cinci la sută. Este foarte clar că nu am fi avut banii necesari să facem așa ceva. Probabil că, în viitor, de această platformă vor beneficia și comunele din jur, în schimbul unor sume de bani care vor intra în bugetul local și care vor putea fi folosite în folosul comunei", a mai spus Diana Neculce. Termenul limită de finalizare a rampei este aprilie 2010; în cadrul proiectului, fiecare familie va primi gratuit pubele pentru gunoiul menajer. OFELIA HERGHELEGIU "Este foarte important pentru noi că am câștigat acest proiect, pentru că finanțarea noastră este de doar cinci la sută", spune Diana Neculcea, promotor local în comuna Peciu Nou