Renaşterea Bănăţeană, februarie 2010 (Anul 22, nr. 6100-6120)

2010-02-01 / nr. 6100

Semafor verde pentru Bulevardul Sudului Municipalitatea timișoreană va investi, în acest an, peste 13 milioane de euro pentru o amplă lucrare de modernizare și extindere alevardului Sudului. Artera este amplasată, așa cum o arată și numele, în partea de sud a orașului, fiind delimitată de străzile Diaconu Coresi și Musicescu. La ora actuală, legătura zonelor de locuințe situate în această zonă cu cele centrale se face doar pe strada Cluj, dublată cu Aleea Ripensia (fostă CFR) și pe bd. Iosif Bulbuca, prin fața Spitalului Județean. Lucrarea preconizată să înceapă în acest an va îmbunătăți condițiile de circulație, prin realizarea unei legături directe între Zona Soarelui și străzile Diaconu Coresi, Cerna și Aleea Ripensia. Vor fi amenajați trei kilometri de stradă cu patru benzi de circulație, 530 de metri cu două benzi, trotuare și piste pentru bicicliști. Investiția include rețele de alimentare cu apă, de cazare și de telecomunicații, fiind prevăzută și prelungirea rețelei de contact pentru troleibuz, cu peste 1,5 kilometri. (D.D.) Locuitorii din Kuncz se simt încă departe de oraș Cartierul Kuncz are un specific aparte, deoarece s-a conturat odată cu dezvoltarea platformei industriale Calea Buziașului, printr-o migrare de populație înspre Timișoara din diverse zone defavorizate. Din nefericire, cartierul este și acum unul despre care nu crezi prea ușor că se află într-un oraș civilizat, aici locuind și un mare număr de persoane cu diferite probleme sociale. Dintr-un studiu elaborat în 2007 de Primăria Timișoara referitor la Kuncz, a reieșit că aproape toți locuitorii doresc ameliorarea condițiilor de viață, pentru că deocamdată nu intenționează să părăsească acest cartier. Problemele semnalate au fost: lipsa actelor de identitate și a documentelor pentru terenurile și imobilele în care locuiesc, salubritatea tributară, nerespectarea normelor de conviețuire și, nu în ultimul rând, lipsa utilităților. Continuare în pagina 3 s* Contra s-a alăturat lotului alb-violet Fostul internațional Cosmin Contra s-a ținut de promisiune. Fotbalistul care a îmbrăcat tricoul unor formații celebre din Europa, printre care AC Milan și Atletico Madrid, a declarat în repetate rânduri că-și va încheia cariera la Poli, clubul care l-a lansat în fotbalul mare. Pron Contra (ultima dată legitimat la gruparea spaniolă Getafe) s-a alăturat alb-violeților în cantonamentul din Antalya. Ieri, acesta a și efectuat primul antrenament sub comanda lui Ioan Ovidiu Sabău. "M-am întors la Timișoara cu o mare dorință de a reuși. Va fi un retur de joc în care au șanse la titlu toate primele opt echipe", a declarat Contra, care a adăugat că echipa națională este un capitol închis pentru el. (A.B.) Amănunte despre cantonamentul lui Poli, în pagina 8 "Noi vrem pământ!" La Valcani, o mai veche dispută continuă să facă valuri între localitățile timișene Valcani și Dudeștii Vechi există un mai vechi litigiu pentru o suprafață destul de însemnată de teren. Administrația din Valcani revendică pământul care, momentan, este în folosința celor din Dudeștii Vechi, susținând că are dreptatea de partea sa. Procesul însă bate pasul pe loc, iar următorul termen a fost stabilit în 18 martie. Din cauza acestor tergiversări, s-a ajuns la situații pe care primarul din Valcani, Ion Buicu (foto), nu le agreează deloc. Pe scurt, cetățenii din Valcani îndreptățiți să primească pământ în baza Legii 247/2005 fac cereri peste cereri, pe care primarul nu le poate onora dintr-un motiv foarte simplu: nu are teren, acesta aparținând comunei Dudeștii Vechi. Unii dintre solicitanți nu s-au oprit însă aici și au mers cu reclamațiile chiar la parchet, acuzându-l pe Ion Buicu de faptul că refuză să îi pună în posesia terenurilor care li se cuvin. Procurorii au dispus neînceperea urmăririi penale, considerând că Buicu nu are nici o vină, însă localnicii din Valcani continuă să pună presiune pe primărie, așteptând să primească pământul revendicat. De aceea, Ion Buicu face un apel către instanțele judecătorești să soluționeze cu celeritate acest litigiu, întrucât tergiversările creează situații greu de controlat. SILVIU FLORESCU Titlurile zilei Destăinuirea ultimului martor DIICOT Timișoara a eșuat în instrumentarea unui dosar Michael Jackson, distins cu premiul Grammy pentru întreaga activitate Sat, comună și oraș în același timp