Renaşterea Bănăţeană, iulie 2010 (Anul 22, nr. 6225-6251)

2010-07-22 / nr. 6243

□BANATEANA I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 6243 - joi, 22 iulie 2010 -16 pagini - 1,5 lei "Bulina de cap", doar cu rețetă Algocalminul va putea fi procurat numai cu rețetă de la medic. Inițiativa aparținând unei companii farmaceutice ce a primit aprobarea Consiliului științific al Agenției Naționale a Medicamentului are la bază faptul că algocalminul conține metamizol, o substanță periculoasă care, în unele cazuri, poate fi fatală. Metamizolul poate duce la apariția unei boli grave, agranulocitoza (o afecțiune acută, caracterizată prin scăderea până la dispariție a granulocitelor din sânge și printr-o infecție severă cu evoluție rapidă), care poate provoca decesul. Nu doar algocalminul va fi eliberat pe bază de descripție medicală, ci și alte medicamente contra durerii, precum și cele împotriva febrei. Continuare în pagina 2 Păgubiții exploziei din ianuarie, lăsați să se descurce singuri Ziua de 15 ianuarie 2010 a început cum nu se poate mai rău pentru locatarii unui bloc de pe strada "Constantin Brăiloiu" din Timișoara. O explozie asurzitoare a sfâșiat liniștea dimineții și a distrus apartamentul 68 de la etajul al treilea, afectând peste 20 de apartamente aflate la celelalte nivele, în imobil locuiau 126 de persoane, în majoritate chiriași. Autoritățile au promis, la vremea respectivă, sprijin și bani din fondul de rezervă al guvernului. După șase luni de la deflagrație, proprietarii locuiesc tot pe la rude și prieteni, iar ajutorul nu vine de nicăieri. Rezolvarea problemei s-a blocat între așteptarea tipic românească - "să ne dea ceva", birocrație, sărăcie și dezinteresul unor persoane girate de multe voturi. Ca și cum nu ar fi destul, Administrarea Domeniului Public a umflat de trei ori devizul pentru consolidarea provizorie. între timp, în blocul nelocuit și în curând nepăzit, a cărui expertiză tehnică nu a fost încă finalizată, au apărut și alți locatari: șobolanii. Continuare în pagina 4 Titlurile zilei larma în zona Garii de Nord ! www .renașterea .ro Parcul fără logică Pagina Guvernul ne trimite la bănci dacă vrem reabilitare termică Pagina Pagina 7 Abonații ziarului pot intra în posesia a nu mai puțin de 14 sejururi în țară și în străinătate. Oferta de vară cuprinde pachete turistice în Croația, Ungaria și în stațiunea Buziaș. Te abonezi și te tratezi! Nu mai puțin de zece cupluri vor avea ocazia de a petrece trei zile în stațiunea Buziaș, un adevărat izvor de sănătate. Pentru a participa la concurs, cititorii trebuie să trimită la redacție, într-un pEc, jaloanele din zilele de marți și vineri (perioada 2 iulie - 6 august) împreună cu copii ale chitanțelor de abonament pe lunile iulie și august Abonații ziarului pot câștiga două sejururi de vis în însorita stațiune Trogir, o destinație turistică ideală la Marea Adriatică. Sejururile sunt de 7 zile și încep din data de 27 august, iar câștigătorii vor beneficia de transport, cazare în vilă de 3 stele și demipensiune (mic dejun/cină). Pentru a participa la concurs, cititorii trebuie să trimită la redacție, într-un plic, taloanele din zilele de miercuri și sâmbătă (perioada 3 iulie - 7 august) împreună cu copii ale chitanțelor de abonament pe lunile iulie și august Te abonezi și te relaxezi! "Renașterea bănățeană" oferă două sejururi de neuitat în stațiunea Gyula din Ungaria, renumită prin potențialul băilor din zonă. Câștigătorii celor două premii vor beneficia de cazare, timp de 7 zile, într-un apartament cu 2 camere, pentru 4 persoane, începând din 21 august. Pentru a participa la concurs, cititorii trebuie să trimită la redacție, într-un plic, taloanele din zilele de luni și joi (perioada 1 iulie - 5 august) împreună cu copii ale dhitanțelor de abonament pe lunile iulie și august