Renaşterea Bănăţeană, iulie 2010 (Anul 22, nr. 6225-6251)

2010-07-24 / nr. 6245

• I• W • •• Grindina și vijelii în weekend Bănățenii nu vor avea parte de prea mult soare în acest weekend. Oile torențiale,însoțite de descărcări electrice și intensificări ale vântului , precum și grindină au fost prognozate pentru acest sfârșit de săptămână, începând de astăzi, de la ora 15 și până mâine la ora 10. Administrația Națională de Meteorologie a emis, ieri, avertizare de cod galben de precipitații în toată jumătatea de vest a țării. Potrivit meteorologilor, instabilitatea atmosferică se va accentua treptat în jumătatea de vest a României, la deal și la munte. Vor fi averse ce vor avea și caracter torențial, frecvente descărcări electrice, intensificări ale vântului ce vor lua trecător aspect de vijelie și izolat căderi de grindină. Cantitățile de apă vor depăși local 25 de litri pe metru pătrat și, izolat, 60 de litri pe metru pătrat. Județele avertizate cu cod ben sunt Timiș, Caraș-Severin, Hunedoara, Arad, Alba, Sibiu, Mureș , Cluj, Bihor, Sălaj, Bistrița-Năsăud, Satu Mare, Maramureș, Teleorman, Olt, Dolj, Gorj, Vâlcea, Argeș și Mehedinți. In cursul zilei de duminică, asemenea fenomene vor fi prezente și în restul teritoriului. (D. I.) Nr. 6245 - sâmbătă, 24 iulie 2010 - 16 pagini -1,5 lei Iluminat stradal în sate timișene părăsite în satul în care Ceaușescu a stins lumina, nemții au reaprins-o după mai bine de două decenii. Rovinița Mică, rămasă în întuneric în jurul anului 1985, are în prezent iluminat stradal. Becurile nu luminează însă ulițele năpădite de buruieni, pentru că cei opt locuitori ai satului nu sunt dispuși să plătească pentru această facilitate. "Ceaușescu a distrus satul. A tăiat curentul prin anii 1984-1985, în casele oamenilor, lumina a venit după 1990. Acum, iluminatul stradal l-au pus nemții plecați în Germania din sat prin anii 70 - și am înțeles că au un proiect de repopulare a localității , puțin înainte de a veni noi aici. Continuare în pagina 7 Primăria Timișoara taie din schema de personal Cu toate protestele edililor, multcriticata OUG 63/2010 va fi pusă în aplicare și la Primăria Timișoara, astfel încât o parte din angajați vor fi dați afară. Serviciile juridic și de resurse umane au întocmit deja trei proiecte de hotărâre care vor fi supuse aprobării consilierilor locali într-una din ședințele viitoare. Pentru a se încadra în normativele de personal, așa cum au fost ele calculate de specialiștii Prefecturii Timiș, municipalitatea timișoreană va trebui să rămână cu 1.169 de angajați, dintre care: 810 posturi pentru aparatul de specialitate al primarului (800 plus 10 posturi pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile), 311 posturi la Direcția Poliția Comunitară și 48 de posturi la Direcția Evidența Persoanei, în numărul de 810 posturi sunt incluse cele din cadrul aparatului de specialitate al primarului, Direcția fiscală, Casa de cultură și învățământul finanțat din venituri proprii. Reorganizarea aparatului de specialitate al primarului înseamnă reducerea unui număr de 203 posturi, dintre care 95 de funcționari publici și 108 personal contractual. Continuare în pagina 3 Poli, în fața unui nou start Alb-violeții susțin astăzi primul examen oficial din noul sezon, care se anunță, cel puțin la nivel declarativ, lipsit de marile obiective, Cupa României și campionatul. Criza financiară afectează și echipa-fanion a Banatului, iar țelul principal al conducerii poliste pare a fi asigurarea confortului financiar. Suporterii bănățeni nu uită însă că favoriții lor au fost în ultimii doi ani la un pas să-și apropie primul titlu din istoria clubului de pe Bega și speră ca meciul contra Gloriei Bistriței (ora 20,30, GSP TV) să reprezinte începutul perfect pentru un sezon și mai reușit. (D.P.) Titlurile zilei Declarațiile lui László Tőkes inflamează clasa politică Deponeul de la Ghizela prinde încet contur www .renaștereauto CURSULVALUIAR 1,2943 lei 4,2642 lei / 127,0645 lei/gram 11/2011 11/19 Pagina Căldura din spitale, tratată doar cu apă Pagina Disponibilizările de la RATT, în prag de legiferare 11/22