Renaşterea Bănăţeană, iulie 2011 (Anul 23, nr. 6532-6557)

2011-07-01 / nr. 6532

Dezastru timișean la evaluarea națională Rezultatele la evaluarea națională arată că mai bine de un sfert dintre elevii care și-au încheiat studiile gimnaziale nu au reușit să obțină notă de trecere. 27,4 la sută dintre școlarii de clasa a VIII-a au luat note cuprinse între 1 și 4,99, în timp ce majoritatea celor care au fost notați cu note de trecere au luat punctaj mai mic de șase, într-un top al județelor, care indică ponderea elevilor care nu au obținut nota de trecere. Timișul se situează pe un rușinos loc trei, fiind devansat doar de județele Tulcea și Călărași. "Aceasta este realitatea, care nu trebuie să ne deranjeze. Sunt achizițiile pe care le-au realizat elevii pe parcursul anilor de studiu, din clasa a V-a până în clasa a VIII-a. Vom face analize serioase, pentru fiecare elev, disciplină și școală. Nu în ultimul rând, vom examina și calitatea resurselor nane. Ponderea notelor mici obținute la evaluarea națională a fost mult mai mare la elevii proveniți din mediul rural. Continuare în pagina 4 In BANATE ANA I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 6532 - vineri, 1 iulie 2011 -16 pagini+programe TV+supliment cu anunțuri gratuite -1,5 lei Fructe și legume "îmbunătățite" cu substanțe cancerigene Potrivit ultimelor studii ale Agenției pentru Securitatea Alimentară, 60 la sută din legume și 30 la sută din fructele de pe piață conțin pesticide. Pe primul loc, în funcție de concentrația de pesticide, se află țelina. In această legumă au fost găsite reziduuri din 64 de pesticide, inclusiv 13 cancerigene și 31 despre care se crede că ar avea acțiune negativă asupra hormonilor. Urmează, în clasament, piersicile și căpșunile; în cazul acestora din urmă a fost detectată o substanță cancerigenă numită captan. Pesticidele conținute în alimente sunt responsabile de o serie de maladii, de la probleme respiratorii, leucemii și până la tumori canceroase. Continuare în pagina 7 Parcările subterane au rămas la stadiul de fâs Nici un investitor nu s-a prezentat la ultima încercare de asociere pentru cele trei spații ultracentrale din Timișoara, cu suprafața de 10 hectare, pe care Administrarea Domeniului Public (ADP) le-a scos la licitație. Cu toate condițiile prietenoase pe care le ofereau caietul de sarcini și contractul de asociere și cu toate perspectivele optimiste, la licitație nu s-a prezentat nimeni. în câteva săptămâni, concesiunea cu care s-a ales ADP va expira, pentru că hotărârea de consiliu local prevede că, dacă în termen de șase luni, nu se încheie nici un contract pentru construirea de parcări subterane, terenurile vor reveni în patrimoniul orașului, iar încredințarea către firma condusă de Liviu Barbu devine nulă. Deocamdată, nu s-a mai anunțat o nouă licitație, iar parcările din Timișoara sunt la fel cum se știe toată lumea: în Piața 700, lângă sediul finanțelor, se află aceeași groapă, iar parcarea de lângă Hotelul "Central" s-a îmbogățit cu o barieră, clienții - plătitori sau nu de tichete Telpark fiind taxați cu 3 lei/oră. (D.D.) Timișoara va fi din nou capitala folclorului mondial în perioada 6-10 iulie. Timișoara va fi din nou capitala folclorului mondial. Ansambluri artistice din Franța, Georgia, Ecuador, Mexic, Bulgaria, Slovacia, Ungaria, Serbia și, desigur, România vor urca pe scena Teatrului de Vară din Parcul Rozelor într-o nouă ediție a Festivalului Inimilor, eveniment de tradiție organizat de primărie, consiliul local și Casa de Cultură a Municipiului Timișoara. Continuare în pagina 4 Titlurile zilei Transportul cerealelor, luat la bob mărunt ■■■■■■■■■■ill« v *—•mm Rectorii timișeni se opun eliminării locurilor cu taxă din universități Pagina 6 . Secretarii primăriilor sunt slab pregătiți încă un pas spre restaurarea Castelului Huniazilor