Renaşterea Bănăţeană, noiembrie 2011 (Anul 23, nr. 6635-6660)

2011-11-01 / nr. 6635

Ziua Morților în calendarul liturgic al Bisericii Romano-Catolice, ziua de astăzi este consacrată tuturor sfinților, iar cea de mâine tuturor morților, însă, cum cea din urmă este cu înainteprăznuire, ea începe, practic,din după-amiaza primei zile de Brumar, în Evul Mediu, credincioșii, după Sfânta Liturghie, petreceau toată noaptea de 1 spre 2 noiembrie în cimitir, rugându-se pentru sufletele răposaților, acesta fiind temeiul pentru care 1 noiembrie a devenit Ziua Morților. Ea a fost introdusă în calendar și a dus ulterior la dezvoltarea obiceiului contemporan care cere ca, în după-amiaza unei zile precum cea de astăzi, catolicii să meargă cimitir, să aprindă lumânări, să uucă buchete și coronițe de flori și să se roage pentru odihna celor dragi dispăruți, fiind săvârșită și o slujbă de vecernie. Continuare în pagina 21 ^ww .renașterea .ro h Nr. 6635 - marți, 1 noiembrie 2011 - 24 pagini -1,5 lei Traficul din Timișoara este tot mai aproape de sufocare Există studii care atestă situația, dar nici o măsură concretă Conducătorii auto din Timișoara trăiesc zilnic momente apropiate de coșmar, iar timpul pierdut în traficul din ce în ce mai aglomerat este din ce în ce mai îndelungat. Dacă acum câțiva ani existau anumite ore de vârf, în timpul cărora se circula mai greu, acum aglomerația este prezentă de la primele ore ale dimineții până când se lasă întunericul. Până la momentul actual, autoritățile locale nu au luat altă măsură, în afară de impunerea de sensuri unice, cu sau fără rost, pentru o așa-zisă fluidizare a circulației. Printre studiile care vor sta la baza noului Plan Urbanistic General se află, însă, și unul referitor la traficul din Timișoara, care prezintă, negru pe alb, marile slăbiciuni ale modului în care se circulă prin oraș. Despre materializarea acestuia în vreun plan concret, pe care locuitorii din capitala Banatului măcar să-l vadă început, nu se suflă nici un cuvințel, mai-marii urbei mulțumindu-se să trăiască într-o lume a ideilor, studiilor și planurilor, de parcă și-ar duce zilele în cu totul altă parte. Continuare in pagina 3 Amenzi drastice pentru terenurile nelucrate In ultimii ani s-au înregistrat creșteri constante ale suprafețelor de teren lăsate neutilizate, acestea ajungând să constituie, în prezent, aproape 15 la sută din suprafața arabilă a țării. Din păcate, acest fenomen conduce creșterea vulnerabilalității solului, la degradarera acestuia și la scăderea productivității agricole, în lipsa unor măsuri restrictive, diminuarea producției agricole s-a accentuat, având efecte negative asupra securității alimentare a populației. Aceste considerente au constituit premisele adoptării unei ordonanțe de urgență, care prevede sancțiuni pentru neigienizarea terenurilor nelucrate. Continuare în pagina 6 Poli, un copil cu multe moașe în ultimele zile, spiritele politico-administrative s-au încins în urma abordării temei "bani pentru Poli", propusă de senatorul Nicolae Robu. O replică în acest sens nu a întârziat să apară din partea viceprimarului Adrian Orza, care a făcut un "apel la dialog",în care se arată: "Poli Timișoara este vicecampioana României pe terenul de joc, dar retrogradată ca urmare a jocurilor de pe terenul FRF, confirmate de TAS ca urmare a unor nereguli care nu au legătură cu activitatea sportivă. Situația în care se află clubul, în urma retrogradării în liga secundă, poate fi rezolvată doar printr-o abordare echilibrată și transparentă. Declarațiile belicoase și încercarea repetată a unora (chiar candidați anunțați la Primăria Timișoarei) de a transforma Poli în vehicul electoral pentru atingerea unor scopuri personale meschine nu fac decât să adâncească starea de incertitudine în ceea ce privește viitorul clubului. Continuare în pagina 5 Titlurile zilei Pagina 2 . Destinațiile exotice au trecere la bănățeni Pagina 4 Jj[ Lista negativă a medicamentelor prinde contur CURSUL VALUTAR 4,3243 lei 3,0889 lei gr^S "1170,6212 lei/gram Supliment de cultură PARALELA«5 în interiorul ziarului Jadio, la “SurExposition V