Renaşterea Bănăţeană, octombrie 2012 (Anul 24, nr. 6911-6937)

2012-10-24 / nr. 6931

In BANATEANA I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 6929 - luni, 22 octombrie 2012 - 16 pagini -1,5 lei Prea săraci pentru o mașină nouă Show-room-urile stau cu mașinile în vitrină, dealerii auto își numără comisioanele care nu le mai intră în buzunar, în timp ce importatorii se dau de ceasul morții . Românii nu mai au bani de autoturisme noi, piața, atâta câtă mai este, fiind susținută mai mult de achizițiile realizate de persoanele juridice. Ce-i drept, mașini se mai cumpără, dovadă că, luna trecută, în evidențele celor de la Serviciul permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor Timiș, apar peste 700 de autoturisme nou înmatriculate. Nici o sută dintre acestea nu sunt, însă, fără rodajul făcut, restul fiind reprezentat de mașinile second-hand. Desigur, un aport însemnat la această stare de fapt l-a avut blocajul generat de Programul "Rabla", de la București ajungând în 2012 doar câteva sute, nu prea multe, de vouchere, în timp listele cu solicitanți cuprindeau de două ori mai multe nume. Fără sprijinul pe care, de bine, de rău, l-ar fi avut de la Programul "Rabla", timișenii au renunțat, cu ochii în portofel, la o mașină nouă, orientându-se către una cu kilometrajul mai uzat. Continuare în pagina 4 învățământul pe dos în timp ce aleșii locali promit ferm că în Timișoara elevii vor merge la școală doar dimineața, unii directori de școli spun că sunt nevoiți să treacă la cursurile de după-amiază Majoritatea părinților timișoreni știu să facă diferența dintre o școală generală "de cartier" și una bine cotată. Criteriul de clasificare este, până la urmă, foarte simplu, referinduse la performanțele școlare, notele cât mai mari la testele naționale. De acestea depinde intrarea la liceul dorit (cât mai bine cotat și acesta, dacă este posibil) și, în consecință, viitorul copilului. Școlile de elită ale Timișoarei nu sunt foarte multe, dar sunt extrem de solicitate, ele atrag atât profesori, cât și elevi buni. Nu totdeauna, însă, o școală performantă înseamnă și condiții pe măsură. Din cauza numărului mare de elevi, tocmai unitățile de învățământ bune ajung să-și desfășoare cursurile în mai multe schimburi, fapt ce are consecințe dintre cele mai neplăcute asupra modului de viață al copiilor, al părinților și al dascălilor. Continuare în pagina 2 Premii peste premii la "Renașterea bănățeană Te abon cazi și ceștiggi? O șansă în plus pentru abonații pe 3 luni: un weekend la Buziaș! "Renașterea bănățeană" continuă să ofere premii substanțiale. Pentru aceasta, trebuie trimisă pe adresa redacției distanța de abonament în original, pentru luna noiembrie 2012, care va participa la toate cele patru concursuri: televizor, aspirator, telefon mobil și bani. Câștigurile sunt: 4 televizoare, 3 aspiratoare, 3 telefoane mobile și 10 premii a câte 100 lei. Abonații pe 3 luni participă și la concursul dedicat exclusiv lor, premiul constând intr-un weekend la Buziaș, incluzând cazare, mic dejun, piscină, sală de fitness. Specificați pe plic, abonament pe 3 luni. Tragerile la sorți vor avea loc săptămânal, pentru televizor, și o dată pe lună, pentru celelalte concursuri. Numele câștigătorilor vor fi publicate in paginile ziarului. Menționați pe pVc numărul de telefon la care puteți fi contactat! X X Prețul abonamentului pentru luna noiembrie 2012 rămâne neschimbat: 18 lei, plus taxa poștală. Și în continuare vă puteți abona direct la chioșcurile din Timișoara ale Timpress și Rodipet, plătind doar 18 lei/lună. Abonamentele pe luna noiembrie 2012 se pot face până luni, 29 octombrie 2012, la oficii și la factorii poștali, și până miercuri, 31 octombrie 2012, la chioșcurile din Timișoara ale Timpress și Rodipet (actuala Ithaka Press). Se pot contracta abonamente și prin distribuitorii Timpress și Rodipet. Un alt avantaj pentru abonați / tați de vânzarea cu bucata economisiți, lunar, 21 lei (14 numere de ziar) televizoare telefoane mobile aspiratoare «« Titlurile zilei Incursiune în Timișoara de altădată...’ Balul Speranței a readus la suprafață generozitatea Pagina 7 Citații prin e-mail? 10 Pagina Accident cu urmări tragice și final neașteptat 4m Pagina 4 \ wwwrenasterea.ro | CURSULVALUTAR 3,5097 lei 4,5809 lei 195,4793lei/gram